nowytzrdt Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 (edytowane) Siema!Wpadałem na "genialny"pomysł zamonotwania rozrusznika w moim RX.Mam tam Rotaxa 123 i pod silnikiem miejsce jest na rozrusznik teraz jest wstawiona taka zaslepka.Teraz moje pytanie czy nie będzie kłopotu z podłączeniem tego tzn z elektryką??TEORETYCZNIE:D nie powinno być problemu bo przecież w Rotaxach 123 były rozruszniki seryjnie.Tutaj link do takiego rozrusznika http://www.moto.allegro.pl/item548441890_r..._rs_gs_125.html Edytowane 18 Lutego 2009 przez nowytzrdt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Problem rozrusznika rozwiązywany jest w taki sposób, że do koła magnesowego na stałe przyspawana jest zębatka, która napędzana jest za pomocą rozrusznika. W tym przypadku zdejmujesz zaślepkę gwintujesz gwint na śruby jeśli takowego nie ma i musisz dospawać zębatkę. To pierwszy etap. Teraz elektryka. Ważna jest dobra masa doprowadzona do rozrusznika. Potem potrzebny jest przekaźnik. Ale jaki to ma być to już musi się wypowiedzieć elektronik. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowytzrdt Opublikowano 18 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 (edytowane) hmm nie rozumiem jak żebatka może być przyspawana do koła magnesowego, W samochodzie działa to tak że po naciśnieciu rozrusznika wałek z zębatką idzie to przodu i załapuje na kole zamachowym i w motorze tez tak działa (a może nie??). Edytowane 18 Lutego 2009 przez nowytzrdt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil1005 Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 ale na kole zamachowym musi byc zebatka za ktora zalapie bendix :P musial bys kupic jeszcze magneto od rs125 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Podałeś stronę do aukcji w której jest tylko i wyłącznie silnik rozrusznika elektrycznego. Jak wyżej wspomniano, potrzebne są jeszcze inne części. Potrzebny jest przede wszystkim tzw. bendix - czyli sprzęgło jednokierunkowe które pod wpływem bezwładności łączy się z zębatką umieszczoną na kole magnesowym. Nie wiem dokładnie jak to jest w tych silnikach Rotaxa (wersja drogowa i terenowa) a dokładnie jakie są różnice, w silnikach AM6 miejsce pod rozrusznik jest całkowicie zaślepione (inaczej mówiąc, nie obrabiane) więc tam jest kłopot. Widzisz, sam borykam się z problemem rozrusznika (patrz podpis) - kupiłem rzadką wersję pojazdu bez jednej części której nie można dostać, jedynie cały komplet z niemiec za kosmiczne już pieniądze (kurs euro). Z elektryką nie ma większego problemu. Musi być akumulator 7Ah, założyć trzeba przekaźnik i przycisk rozrusznika i mądrze połączyć blokady (aby na biegu uruchomić tylko z włączonym sprzęgłem itp). Ładowanie powinno pasować - jest identyczne jak w wersji szosowej (alternator trójfazowy). Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Po co akumulator 7 Ah, ja mam 4Ah i kręci bez najmniejszego problemu oryginalnie powinienem mieć 3Ah. Więc jeśli zostawi oryginalny powinien bez problemu dać rade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.