Skocz do zawartości

rozrusznik do Aprilia RX 125(rotax123)


nowytzrdt
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siema!Wpadałem na "genialny"pomysł zamonotwania rozrusznika w moim RX.Mam tam Rotaxa 123 i pod silnikiem miejsce jest na rozrusznik teraz jest wstawiona taka zaslepka.Teraz moje pytanie czy nie będzie kłopotu z podłączeniem tego tzn z elektryką??TEORETYCZNIE:D nie powinno być problemu bo przecież w Rotaxach 123 były rozruszniki seryjnie.Tutaj link do takiego rozrusznika http://www.moto.allegro.pl/item548441890_r..._rs_gs_125.html

Edytowane przez nowytzrdt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozrusznika rozwiązywany jest w taki sposób, że do koła magnesowego na stałe przyspawana jest zębatka, która napędzana jest za pomocą rozrusznika. W tym przypadku zdejmujesz zaślepkę gwintujesz gwint na śruby jeśli takowego nie ma i musisz dospawać zębatkę. To pierwszy etap. Teraz elektryka. Ważna jest dobra masa doprowadzona do rozrusznika. Potem potrzebny jest przekaźnik. Ale jaki to ma być to już musi się wypowiedzieć elektronik.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm nie rozumiem jak żebatka może być przyspawana do koła magnesowego, W samochodzie działa to tak że po naciśnieciu rozrusznika wałek z zębatką idzie to przodu i załapuje na kole zamachowym i w motorze tez tak działa (a może nie??).

Edytowane przez nowytzrdt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podałeś stronę do aukcji w której jest tylko i wyłącznie silnik rozrusznika elektrycznego. Jak wyżej wspomniano, potrzebne są jeszcze inne części. Potrzebny jest przede wszystkim tzw. bendix - czyli sprzęgło jednokierunkowe które pod wpływem bezwładności łączy się z zębatką umieszczoną na kole magnesowym. Nie wiem dokładnie jak to jest w tych silnikach Rotaxa (wersja drogowa i terenowa) a dokładnie jakie są różnice, w silnikach AM6 miejsce pod rozrusznik jest całkowicie zaślepione (inaczej mówiąc, nie obrabiane) więc tam jest kłopot.

Widzisz, sam borykam się z problemem rozrusznika (patrz podpis) - kupiłem rzadką wersję pojazdu bez jednej części której nie można dostać, jedynie cały komplet z niemiec za kosmiczne już pieniądze (kurs euro).

Z elektryką nie ma większego problemu. Musi być akumulator 7Ah, założyć trzeba przekaźnik i przycisk rozrusznika i mądrze połączyć blokady (aby na biegu uruchomić tylko z włączonym sprzęgłem itp). Ładowanie powinno pasować - jest identyczne jak w wersji szosowej (alternator trójfazowy).

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...