wob91 Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 witam. mam mz etz 251e. niedawno ją remontowałem. wymieniłem praktycznie wszystko, co się dało w silniku ; cylinder mam na 4 szlif - nowy tłok, pierścionki. jezyna rzecz której nie dotykałem to gaźnik, ale okazało się, że wymaga on regulacji. etz pali mi ok 7/8L paliwa na 100km, a powinna 4.5/5L może to byś spodowowane złym ustawieniem śróbki do mieszanki paliwa ? pozdr i proszę o jakieś informacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 Obniż iglice to powinno pomóc miałem w swojej ten sam problem, gdy była źle ustawiona zeżarła mi 4l na 40km po obniżeniu iglicy paliła mi ok 5l/100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 (edytowane) Samo obniżenie iglicy może pomóc ale może też zatrzeć silnik. :banghead: Tym bardziej po remoncie. Zajrzyj do książki i poczytaj co zaleca producent w okresie docierania. Po remoncie konieczna jest regulacja gaźnika. Jeśli silnik był zdymany to zapewne gaźnik był tak ustawiony aby silnik dało się uruchomić i jeździć. Po remoncie zjawiska i wartości w dolocie zmieniają się i pozostawienie ustawień to porażka. Ustaw gaźnik wg, książki jeśli chodzi o wysokość iglicy, resztę wyreguluj tak aby silnik poprawnie pracował ( to że pali od kopa nie znaczy że jest dobrze wyregulowany). Samą śrubą składu mieszanki nic nie ustawisz, tylko rozregulujesz. Gaźnik reguluje się poprzez kombinację właściwego ustawienia obu śrub względem siebie. Czyli śruby składu mieszanki i położenia przepustnicy jeśli masz obie śruby. Sprawdź też zapłon. Polataj kilka km i sprawdź wygląd świecy zapłonowej. Jeśli dużo pali to pewnie tez się zalewa silnika trochę. Możesz to prowizorycznie sprawdzić gdy silnik chodzi na wolnych obrotach (np.1k RPM) i nagle dodaj mocno gazu, jeśli silnik się zakrztusi zanim wejdzie na obroty to może się zalewać. Kolor świecy prawdę Ci powie. Kiedyś w Jawie 350 miałem źle ustawioną iglicę i paliła 13/100km. :icon_eek: Po wyregulowaniu gaźnika i zapłonu paliła 4,5 w mieście. :biggrin: Edytowane 10 Lutego 2009 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 10 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 Qurim tyle ze w 251 jest taki dziadowski gaxnik który ma kanalik obejsciowy przepustnicy. Tego dziada po 20 latach nie da sie juz dobrze ustawić i chla sobie 5-6l jak złoto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 (edytowane) No to czosnek w d... :biggrin: Nie trza było się pchać w niemieckie badziewie. :biggrin: Z MZ miałem małe doświadczenie, tylko kilka tygodni posiadałem ETZ150 ale to straszne padło było, a ze nie mam serca do niemieckiej myśli technicznej to pogoniłem przy pierwszej okazji. :biggrin: Zamieniłem na wspaniałą i niezawodną SHL M11. :buttrock: Która ma fajny gaźnik Pegaz który sam się rozregulowuje bardzo szybko. :banghead: Edytowane 11 Lutego 2009 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 ja na pegaza miałem stary komunistyczny sposób sruby traktowałem farba... Co do Mz to tylko ten jeden gaźnik był taki pokraczny. Naprawa kosztuje wiecej niż chiński zamiennik 30N2-5 który sprawuje sie świetnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Zacznij od regulacji poziomu paliwa oraz sprawdzenia stanu gumki tłoczka ssania (najlepiej wymienić), następnie ustawienia iglicy i śruby składu mieszanki biegu jałowego według książki serwisowej. Przed rozpoczęciem regulacji gaźnika sprawdź ustawienie zapłonu, szczelność układu wydechowego i ssącego, rozgrzej silnik. Doreguluj gaźnik, zwróć uwagę na kolor izolatora świecy (ma być kolor kawy z mlekiem). Jeśli gaźnik ma bardzo duży przebieg (ponad 30 000 km) to zalecana będzie wymiana gaźnika gdyż ważne elementy (głównie rozpylacz) ulegają zużyciu i powiększeniu co powoduje większe zużycie paliwa. Jak masz dość starych BVF to poszukaj 300 zł i zakup gaźnik firmy Bing. Obecnie na Allegro stoi jeden używany, sprawny za 200 zł... Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 (edytowane) tak jak koledzy powiadaja, postaraj sie kupic nowy gaznik, co do chinskiego nowego to nie wiem jak sie bedzie sprawowal, ja mialem 4 gazniki i tylko na jednym motocykl dzialal tak jak powinien ty sie qurim odwal od ETZ :wink: , dobrze zrobiona jest niezawodnym motocyklem :icon_twisted: Edytowane 12 Lutego 2009 przez YAGO Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Wyczaiłem ze te 2N-5 chińskie sa ok. Mam u sibie ma mój kolega i jeszcze troche ludzi. Wiem ze gaźniki działaja bezawaryjnie daja sie ładnie ustawić. Na swoim chinolu ustawiłem jakieś 1100obr/min po zaświeceniu świateł motocykl nie spada z obrotów. Zapraszam na forum www.mz-klub.pl znajdziesz tam opisy duzej ilosci problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.