Skocz do zawartości

opel omega C - problem z NIVO


Boleś
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio mama poprosiła mnie o wymianę tylnych amortyzatorów w jej aucie - omedze C. Auto jest wyposażone w pompowane amortyzatory tylne, utrzymujące stały prześwit nadwozia niezależnie od obciążenia. Amortyzatory nowe, oryginalne GM zostały wymienione u sprawdzonego mechanika. Po wymianie auto na tylnej osi ma bardzo duży prześwit (prawie jak monstertruck), odczuwalna jest znacznie zwiększona sztywność tylnego zawieszenia. Nie mam doświadczenia z tego typu amortyzatorami ale coś wyraźnie jest nie tak. Macie może pomysł co? Czy niewłaściwe zamontowanie może uszkodzić te amortyzatory (dosyć drogie)? Wybiorę się do tego mechanika, ale chciałbym poznać Wasze zdanie na ten temat, może ktoś miał podobny problem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieustawione, pewnie pierwszy raz coś takiego robił :D nic się nie stanie jak nie będziesz skakał jak na filmach. Daj mu to do poprawki. W niektórych merasiach 190tkach też to było, nie sprawdziło się i wyrzucano to a wstawiano zwykłe amorki, nie wiem jak jest w przypadku omegi c.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak jest w omie b fl ale w asterce do kompletu jest pompka z manometrem i sobie regulujesz ciśnienie miedzy 2 a 5 bar w zależności od obciażenia , w instrukcji napewno jest o tym wzmianka a jak nie > forum.opel24.com

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W omedze jest układ z czujnikiem i pompką, który niezależnie od obciążenia zapewnia stały prześwit tylnej osi. W astrach faktycznie trzeba było pompować samemu. Byłem u mechanika, coś poprawił ale nadal tył stoi zdecydowanie za wysoko. Porozmawiam jeszcze na forum opla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji