ZBorri Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Witam wszystkich:) Mam problem zwiazamy z gpr -kom ;] wygląda to tak ze linka od obrotomierza nie kręci sie w ogolę nawet ten mały wałeczek przy silniku(bo to chyba napędza linkę) w który jest wkładana linka od obrotomierza, nie wiesz może co sie mogło stać? jest to gpr-ka z 2000r, proszę o pomoc pozdro Krzysiek;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kr69 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Miałem kiedyś gprkę z 2001r (ten sam model co u Ciebie na awatarze) ale z tego co pamiętam obrotomierz był elektroniczny i nie było tam żadnej linki. Z tyłu obrotomierza masz taką kostkę którą wpinasz + kilka "wtyczek" z żarówkami do podświetlenia zegarów. Mogę się mylić, ale sprawdź dokładnie połączenia kabli z tej kostki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZBorri Opublikowano 29 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 nie nie u mnie jest linka wszystko sprawdziłem ... i właśnie linka dochodzi do silnika... a jedyne przewody które idą do obrotomierza to podświetlanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wyder84 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Miałem kiedyś gprkę z 2001r (ten sam model co u Ciebie na awatarze) ale z tego co pamiętam obrotomierz był elektroniczny i nie było tam żadnej linki. Z tyłu obrotomierza masz taką kostkę którą wpinasz + kilka "wtyczek" z żarówkami do podświetlenia zegarów. Mogę się mylić, ale sprawdź dokładnie połączenia kabli z tej kostki sorki ze nie w temacie a mozesz mi powiedziec dokladniej gdzie przy silniku masz podlaczona linke?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Mam właśnie rozebrany silnik od takiej wersji :D I sprawa ma się tak, do wału korbowego jest przyczepiony plastikowy ślimak, który napędza wspomnianą linkę i mogę Ci powiedzieć, że możliwości są dwie albo ten ślimak jest już na tyle sfatygowany, że nie napędza ( w moim silniku to on już troszkę właśnie taki jest) lub masz przerwaną linkę. Sprawa prosta wykręcasz linkę i sprawdzasz na sucho czy kręci się w osłonie prawidłowo jeśli linka jest ok to niestety zostaje ten ślimak z z nim jest troszkę roboty pomijając że trudno go będzie dostać. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kr69 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 sorki ze nie w temacie a mozesz mi powiedziec dokladniej gdzie przy silniku masz podlaczona linke?? Nie pamiętam jak to dokładnie wyglądało, miałem derbika ponad 2 lata temu i zapomniałem już jak to dokładnie wyglądało, tym bardziej, ze nie miałem z tym nigdy problemu i przy tym nie grzebałem. Ale mój przedmówca już chyba wszystko wyjaśnił :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wyder84 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Nie pamiętam jak to dokładnie wyglądało, miałem derbika ponad 2 lata temu i zapomniałem już jak to dokładnie wyglądało, tym bardziej, ze nie miałem z tym nigdy problemu i przy tym nie grzebałem. Ale mój przedmówca już chyba wszystko wyjaśnił :bigrazz: ok dzieki za pomoc pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Koło cylindra wychodzi linka podobna do linki sprzęgła tylko grubsza. Jak masz wszystkie plastiki to trzeba dostać się do silnika. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wyder84 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Koło cylindra wychodzi linka podobna do linki sprzęgła tylko grubsza. Jak masz wszystkie plastiki to trzeba dostać się do silnika. Pozdrawiam ok wielkie dzieki a wiesz moze jak jest z ta linka w aprillach z silnikiem rotax 123??? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Nie wiem ale stawiam na elektronikę a nie na linkę. W zależności od wersji bo np. w Gpr ce ZBorri w starszej wersji jest właśnie ten ślimak który napędza linkę natomiast już w nowszych wersjach jest elektronika masz kabelek od cewek który idzie do obrotomierza a ten zamienia częstotliwość na obroty. Jeśli chodzi ci o Apkę tę co masz na awiatorze to raczej elektronika. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZBorri Opublikowano 29 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 hej mahermnih1 możesz mi jeszcze powiedzieć czy trzeba rozpoławiać silnik żeby dotrzeć do tego ślimaka? I może mógł byś jakieś zdjęcie tego cyknął i wrzucił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Trzeba: 1. Spuścić olej 2. Spuścić wodę (chyba ale nie pamiętam jak to jest z pompą) 3. Odkręcić dekiel ze strony sprzęgła 4. Zablokować wał i odkręcić zębatkę na wale. 5. Następnie ślimak ale nie pamiętam jak on jest osadzony Wał jest u kolegi bo na prasie będę go wyciskał z łożysk więc fotek nie mam jak zrobić ale ogólnie troszkę roboty ale nie aż tak bardzo skomplikowane. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZBorri Opublikowano 30 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 a masz może sam ten ślimak w domu? jak tak to może zrobił byś zdjęcie ,bo jestem ciekawy jak to wygląda:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 Ślimak jest na stałe przymocowany do koła zębatego. Jeśli będziesz chciał wymienić to tylko komplet. Link: http://img217.imageshack.us/my.php?image=slimakau4.jpg Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.