GaCek Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 od jakiego moto można zastosować tłumiki olejowe w przednim zawieszeniu np M72. Wierchowina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 (edytowane) Jestem na etapie uzbrajania prądnicy 126p i podpytam dla jasności.Ural ma (-) na ramie więc biegunowości nie zmieniam tylko obroty wirnika.Wyczytałem że muszę zamienić przewody które wychodzą z cewek stojanu.Jeden jest przynitowany do obudowy a drugi jest wyprowadzony do zacisku prądnicy ( chyba 67). To te przewody mam zamienić miejscami ???? Edytowane 13 Lutego 2009 przez ventura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 (edytowane) tak, wlasnie te. Mozesz zrobic maly experyment: Podlacz pod prostownik teraz pradnice i pozniej po zmianie biegunow. (minus na mase, a plus na wzbudzenie i na szczotke tzn do tych dwoch wystajacych srubek). Po poborze pradu mozesz mniej wiecej zobaczyc czy wszystko z nia OK. Ja swoja podpinalem przed ostateczym montazem pod wiertarke, do tego zarowka powiedzmy 21W (jeden koniec na mase, a drugi pod te srubki razem zwarte) i sprawdzalem przy jakich mniej wiecej obrotach zaczyna ladowac. Edytowane 13 Lutego 2009 przez ural_zgora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Prądnica gotowa ale jeszcze jej nie testowałem.Sądziłem że głównie ruski mają dzikie pomysły ale polska myśl wiele nie ustępowała. Odnitowałem przewód z cewki który idzie na obudowe i już się przeraziłem że jeden się upindolił bo z każdej wychodzą teoretycznie po dwa.A praktycznie wychodzi jeden a drugi sobie wisi bez celu i leży nigdzie niepodpięty na cewce.Podobnie jest z drugim przewodem, tym który leci do zacisku na zewnątrz. Reasumując temat prądnicy. Kupując przejściówkę trzeba stoczyć prądnice od 126p, ustalić wewnątrz podkładką położenie wirnika, żeby nie miał luzu i wyciąć rów na pierścień w przejściówce do zabezpieczenia łożyska. Żadnych ingerencji w blok a koła prądnicy i rozrządu w pełni się zazębiają. Teraz tylko czekać na efekty świetlne. :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 nom, i nie zapomnij o tym lozysku przy szczotkach. Ono tez nie moze byc "swobodnym elektronem" ... Proponuje Ci zrobic tak: nie ucinasz oski rowno z lozyskiem tylko zostawiasz kawaleczek. Za lozyskiem nacinasz rowek na osce (podlaczasz pradnice pod prostownik i przykladasz brzeszczot od pilki do metalu). Pozniej szukasz takiego malego zabezpieczenia segera i wsio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ricardo Opublikowano 14 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Prądnica gotowa ale jeszcze jej nie testowałem.Sądziłem że głównie ruski mają dzikie pomysły ale polska myśl wiele nie ustępowała. Odnitowałem przewód z cewki który idzie na obudowe i już się przeraziłem że jeden się upindolił bo z każdej wychodzą teoretycznie po dwa.A praktycznie wychodzi jeden a drugi sobie wisi bez celu i leży nigdzie niepodpięty na cewce.Podobnie jest z drugim przewodem, tym który leci do zacisku na zewnątrz. Reasumując temat prądnicy. Kupując przejściówkę trzeba stoczyć prądnice od 126p, ustalić wewnątrz podkładką położenie wirnika, żeby nie miał luzu i wyciąć rów na pierścień w przejściówce do zabezpieczenia łożyska. Żadnych ingerencji w blok a koła prądnicy i rozrządu w pełni się zazębiają. Teraz tylko czekać na efekty świetlne. :flesje: Ciekawy jestem ile +/- musiałeś zebrać z korpusu prądnicy? Toczyłeś na całej długości czy do śrub mocujących stojan? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HIUS Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 nom, i nie zapomnij o tym lozysku przy szczotkach. Ono tez nie moze byc "swobodnym elektronem" ... Proponuje Ci zrobic tak: nie ucinasz oski rowno z lozyskiem tylko zostawiasz kawaleczek. Za lozyskiem nacinasz rowek na osce (podlaczasz pradnice pod prostownik i przykladasz brzeszczot od pilki do metalu). Pozniej szukasz takiego malego zabezpieczenia segera i wsio. Powoli powoli teoretycznie by było ale jednak lepiej jest stoczyć na równo na szczękoczymaczu zrobić od tyłu podcięcie wytoczyć dekielek nabić na podcięcie a to dlatego żeby po pierwsze łożysko nie wyszło a po drugie należy podeprzeć od tyłu całą prądnicę bo jakby opaska popuściła to będzie bieda po prostu należy dorobić jeszcze takie zabezpieczenie z blachy podobne do tego ruskiego orginała bo ruski nie będzie po prostu nie wejdzie. Jutro zrobię zdjęcia jak ja mam to rozwiązane i prześlę komuś aby je tu wlepił No i tam z przodu jest uszczelka prądnica musi ją dobże dociskać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ricardo Opublikowano 14 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 No i tam z przodu jest uszczelka prądnica musi ją dobże dociskać Oryginalnie była filcowa. Jaką proponujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HIUS Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 No i tam z przodu jest uszczelka prądnica musi ją dobże dociskać Oryginalnie była filcowa. Jaką proponujesz? tak naprawdę to sam niewiem jeszcze swojej nie montowałem bo najpierw silnik poskładać należy ale ja mam orginalną ruską a na rynku można dokupić naszą z tym że nasze są grubsze i nie wiem jak się to będzie trzymało. Myślałem aby zastosować oilring taki cieniutki naprawdę niewiem może by tak zrobić z kawałka rury wykrojnik na tokarce kupić cieniutką olejoodporną gumę i wyciąć Przyglądam się właśnie tej prądnicy porobiłem zdjęcia dekielka ale nie wyślę bo córka zabrała kabelek muszę kupić nowy. Myślę jednak że na oilringu cienkim powinno być ale najlepsza byłaby silikonowa uszczelka i chyba zlecę chlopakom aby mi dorobili taki wykrojnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Ciekawy jestem ile +/- musiałeś zebrać z korpusu prądnicy? Toczyłeś na całej długości czy do śrub mocujących stojan? Nie pamiętam ile było toczone, zmierze to zapodam wymiary. Na całej długości nie toczyłem tylko jakieś 2/3 długości. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...3dff3e94fe.html Co jest mniejszym powodem do dumy, to to że rowek pod segiera wyciełem mini szlifierką, ale jako że jestem sprawnym operatorem takowych maszyn wyszło tak: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...2567bf0c75.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HIUS Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Nie pamiętam ile było toczone, zmierze to zapodam wymiary. Na całej długości nie toczyłem tylko jakieś 2/3 długości. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...3dff3e94fe.html Co jest mniejszym powodem do dumy, to to że rowek pod segiera wyciełem mini szlifierką, ale jako że jestem sprawnym operatorem takowych maszyn wyszło tak: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...2567bf0c75.html u mnie prztoczenie jest na długości 86 mm a średnica po toczeniu jest też fi/86 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 (edytowane) u mnie prztoczenie jest na długości 86 mm a średnica po toczeniu jest też fi/86 mm Teraz kilka ujęć z arcydzieła Hiusa. Dodam od siebie że przednie łożysko jest zabezpieczone segierem a na zdjęciach jest podany jesden ze sposobów ładnego wykończenia tyłu prądnicy. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...51f9110a00.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...1e7c1bc1f3.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...c57d33a106.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...4c8e62f392.html Edytowane 15 Lutego 2009 przez ventura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ricardo Opublikowano 15 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Bardzo ładnie wygląda. :lalag: U mnie zakończenie jest podobne tylko zapomniałem o tym segerze. Czeka mnie więc powtórka. No brakuje też chromu :bigrazz: - ale to już inna bajka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HIUS Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 Chrom to bajka ale seger raczej musi być ten partacz z Niska co sprzedaje prądnice i ciche koła rozrządu właśnie nie robi nacięcia pod seger zabezpieczający łożysko i jeszcze jedno koła zembate do prądnicy robi z gównianego materiału a pisze że są szlifowane .Kupiłem cały komplet i jest zrobiony z rzepy po plastiku owszem będie chodził ale tylko po plastiku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ricardo Opublikowano 16 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 Chrom to bajka ale seger raczej musi być ten partacz z Niska co sprzedaje prądnice i ciche koła rozrządu właśnie nie robi nacięcia pod seger zabezpieczający łożysko i jeszcze jedno koła zembate do prądnicy robi z gównianego materiału a pisze że są szlifowane .Kupiłem cały komplet i jest zrobiony z rzepy po plastiku owszem będie chodził ale tylko po plastiku Ten partacz ma o sobie wielkie mniemanie, ale jest tak jak mówisz. Szkoda że zeruje na nas i w dochu się śmieje. Wiesz Hius Bozia go kiedyś pokaże :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.