maaly4 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 (edytowane) witam serdecznie - korzystając z postoju mojego moto chciałbym go troszkę poczyścic chodzi o to że poprzedni właściciel trzymał moje moto na dworze i niektóre z elementów (tak jakby pośniedziały) np. podnóżki pasażera czy też inne aluminiowe elementy - słyszałem gdzieś że robi sie to odpowiednią szczotką (miedzianą) polerską doczepianą do wiertarki. jeżeli ktoś praktykował podobne rzeczy i doprowadził elementy do pierwotnego połysku proszę o info i porady. może jakaś pasta , płyn , ewentualnie te szczotki no i jak sie do tego zabrac - pozdrawiam Edytowane 24 Stycznia 2009 przez maaly4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TDragon Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Przy czysczeniu aluminium sczotką na wiertarce uważaj, żeby nie porobić purchli. Czyli nie dociskasz za mocno i nie trzymasz długo. Po jakimś czasie szczotka się "stępi" jak będziesz szorował na jednych obrotach, uważaj bo jak zmienisz obroty to będzie bardzo ostra. ...aa generalnie nie wiem jak szczotka sie czysci aluminium. Ja swoja wypowiedz opieram na doswiadczeniu ze stalowa szczotka i stalowym elemencie ;) Brzydkie aluminium czyściłem specjalną nasadką polerską na wiertartke + pasta, ale to zależy jak teraz wygląda alu. Jak będzie mocno brudne to szybko zabrudzisz nasadke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 umyj dokładnie a potem szmatka + pasta tempo jak to nie da rady to szukaj mocniejszych środków (papier wiertarka itp) Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 na poczatek jedziesz papierem 500 1000 i 2000 a pozniej pasta do aluminium. oczywiscie filc na wiertarke+pasta.zadne szczotki Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maaly4 Opublikowano 25 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 na poczatek jedziesz papierem 500 1000 i 2000 a pozniej pasta do aluminium. oczywiscie filc na wiertarke+pasta.zadne szczotki dzięki za odpowiedzi - już coś wiem bede sie bawił ( jak tylko czas pozwoli ) najpierw zaczne od mniej widocznych miejsc aby sie naumiec - pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexrafi Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 na początek jedziesz papierem 500 1000 i 2000 a później pasta do aluminium. oczywiście filc na wiertarkę+pasta. żadne szczotki Popieram tylko jak masz bardzo mało zaśniedziałe to jak najdrobniejszy papier 2000 w górę będziesz mniej polerował:) Polecam pastę Tempo do chromu i aluminium. Zobacz jeszcze czy masz położony lakier czy gołe aluminium, jak masz gołe to pociągnij bezbarwnym bo twoja praca pójdzie na marne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kr69 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 ... jak masz gołe to pociągnij bezbarwnym bo twoja praca pójdzie na marne. Dałbym rade zrobić to samemu (pistolet + kompresor) czy lepiej dać to jakiemuś lakiernikowi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Immortal Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 w zależności od postepu procesu utleniania się aluminium zamiast pasty Tempo polecam pastę Automax. kosztuje chyba 4 zł i jest lepsza niż Tempo, lepiej poleruje. spróbuj na początku zamiast papierem, przejechać ta pastą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maaly4 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 witam - zakupiłem sobie w Casto....e kilka krążków na wiertarke filcowych i na początek paste K2 do chromu i aluminium efekt oszałamiający (papier nie był konieczny) ale za to jaki czasochłonny - myśle że muszę to zrobic na spokojnie poprostu wymontowac z moto dane elementy i sobie wtedy polerowac bo o mały włos całe moto bym uświnił :crossy: a nie o to nam chodzi - pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexrafi Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Dałbym rade zrobić to samemu (pistolet + kompresor) czy lepiej dać to jakiemuś lakiernikowi? Myślę że jak masz jakieś pojęcie o lakierowaniu to dałbyś rade. Później lakier wypolerować pastą oczywiście na małych obrotach (chodzi mi o krążki filcowe i wiertarkę) żeby nie spalić lakieru, będzie lepszy efekt ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kr69 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Dzięki, po sesji będę pucował sprzęcik :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.