BeJu Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Witam Planuję na wiosnę zakup nowego motocykla. W zeszłym sezonie jeździłem na dragu650 ale sprzedałem z dwóch powodów: zaczęło brakować mi trochę mocy i motocykl na koniec dnia wydawał mi się za mały (wizualnie). Teraz rozmyślam nad dragiem1100 i wild/road starem. ALe ponieważ bliżej styczności z nimi nie miałem proszę Was o pomoc: 1. Różnica pomiędzy 650 a 1100. Oprócz oczywistej różnicy w silniku czy jest jakaś różnica w wielkości ramy? Czyli jednym słowem - czy 1100 wizualnie jest większy, masywniejszy od 650? Myślę również o wild/road starze ale tutaj z kolei nie wiem czy nie będzie na mnie za duży (mam 176cm) i za ciężki. Z góry dziękuję za rady B. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorz9139 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Witaj. W ubieglym sezonie przesiadlem sie wlasnie z xvs650 na 1100. W 1100 siedzisko jest o 2cm nizej, o 2cm wiekszy rozstaw osi, prawie o 10cm wieksza odleglosc od glöwki ramy do siedziska. Prowadzi sie niemal identycznie jak mniejszy brat, tyle ,ze przy powolnych skretach, czy zawracaniu nieco inaczej. A najwazniejsze, ze nie trzeba tak manety odkrecac. Moja wersja to custom. Mam kilka fotek 650 i 1100 jak stojä obok siebie - tak dla poröwnania, gdybys chcial -to podaj e-mail. Pozdro :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilk1961 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Jestem jeszcze nowicjuszem w sprawach moto ale doradzam przymierzenie się do ds 1100 i do ws/rs. Różnicę od razu zauważysz. Ja przesiadłem się z marudy na wildka od razu bo to moto ma coś w sobie a i to że nie jestem ułomek, wzrost,-193, waga-116 to wildek jest akurat. Myśłę, że wild star lub road star nie bedzie za ciężki dla Ciebie, jesteś młody chłop to i krzepę pewnie masz a w miarę jedzenia apetyt rośnie i być może jak pojeżdzisz ds 1100 to zapragniesz czegoś dostojniejszego i masywniejszego. Fakt na postoju ciężko się operuje ws/rs ale jazda to sama przyjemność. Optuje za WS/RS. Przymierz się do obu i wtedy zdecydujesz, Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TATAKIS Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Mam 176 cm i 59lat, przesiadłem się rok temu z Draga650A na RSa i dałem rade. Różnica kolosalna. Nie tylko w gabarytach, masie ale i parametrach silnika. W szczegóły nie wchodzę, bo wszyscy znają. Problemem in minus jest masa (w pełni ubrany waży ok. 130 kg więceji od gołej 650ki custom) znacznie mniejsza manewrowość (zwrotność) w manewrach parkingowych i w czasie bardzo powolnej jazdy (np. w przeciskaniu w korkach). Ale RS to czołg ! Czuje się się, że to kawał motocykla i jak już jedzie to jedzie, i to jak ! Gorzej z zatrzymaniem, ma słabe hamulce jak na tą masę (DS1100 wypada tu znacznie lepiej). Pas też jest minusem, często się brudzi i co jakiś czas trzeba podciągać (pomijam sprawe kosztów wymiany). Plusy: Większy moment obrotowy, niższe obroty, genialny do tuningowania i wszelkich przeróbek, dużo wygodniejszy dla kierowcy i plecaka, b. dobrze radzi sobie w koleinach i na gryzionym (być może ze względu na węższą oponę z tyłu), imponujący wygląd, zwłaszcza silnikla, no i jak komuś na tym zależy, to jednak większy prestiż. Pali też mniej od DS1100 (dziwne, ale prawdziwe). Ma parę praktycznych rozwiązań (np. aku i wlew/wskaźnik oleju pod siodełkiem, filtr oleju na zewnątrz - łatwodostępny, itp.). I jest ich znacznie mniej na rynku, przez co trzymają cenę (plus przy sprzedaży, ale i minus przy zakupie). BeJu, jesteś młody, jeździłeś customem i nie znam Twojego temperamentu, preferencji i upodobań co do stylu jazdy. RS jes z kategorii "stateczniejszych" motocykli, typowy, duży classic. Lepszy na długie trasy, mniej poręczny w mieście. Sądzę też, że Twój problem to wersja custom, która wizualnie jest znacznie mniejsza od classica, zwłaszcza bogato ubranego i w przypadku obu DSów to tak jak wersja coupe i limuzyny (albo kombi) w tym samym modelu auta. Nikt nie podejmie decyzji za Ciebie. Musisz przymierzyć się do obu, przejechać swoim stylem jazdy i porównać + analiza za i przeciw wg Twoich preferencji. Ja wybrałem RSa i nie żałuję, wręcz przeciwnie. Frajda z jazdy dużo większa. Ale jestem juz statecznym starszym panem. Wyścigi i slalomy mnie nie rajcują. Czasami tylko muszę się z nim trochę pomęczyć na parkingu. Manewry 650ką to była bułka z masłem. Tu trzeba trochę wysiłku i skupienia. Jak za mocno pochylisz, to nie utrzymasz tej masy. DS650A wspominam jednak z ogromną nostalgią. Gdybym mógł, miałbym dwa, DSa na miasto, RSa na trasy za miastem. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BeJu Opublikowano 21 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Mam 176 cm i 59lat, przesiadłem się rok temu z Draga650A na RSa i dałem rade. Różnica kolosalna. Nie tylko w gabarytach, masie ale i parametrach silnika. W szczegóły nie wchodzę, bo wszyscy znają. Problemem in minus jest masa (w pełni ubrany waży ok. 130 kg więceji od gołej 650ki custom) znacznie mniejsza manewrowość (zwrotność) w manewrach parkingowych i w czasie bardzo powolnej jazdy (np. w przeciskaniu w korkach). Ale RS to czołg ! Czuje się się, że to kawał motocykla i jak już jedzie to jedzie, i to jak ! Gorzej z zatrzymaniem, ma słabe hamulce jak na tą masę (DS1100 wypada tu znacznie lepiej). Pas też jest minusem, często się brudzi i co jakiś czas trzeba podciągać (pomijam sprawe kosztów wymiany). Plusy: Większy moment obrotowy, niższe obroty, genialny do tuningowania i wszelkich przeróbek, dużo wygodniejszy dla kierowcy i plecaka, b. dobrze radzi sobie w koleinach i na gryzionym (być może ze względu na węższą oponę z tyłu), imponujący wygląd, zwłaszcza silnikla, no i jak komuś na tym zależy, to jednak większy prestiż. Pali też mniej od DS1100 (dziwne, ale prawdziwe). Ma parę praktycznych rozwiązań (np. aku i wlew/wskaźnik oleju pod siodełkiem, filtr oleju na zewnątrz - łatwodostępny, itp.). I jest ich znacznie mniej na rynku, przez co trzymają cenę (plus przy sprzedaży, ale i minus przy zakupie). BeJu, jesteś młody, jeździłeś customem i nie znam Twojego temperamentu, preferencji i upodobań co do stylu jazdy. RS jes z kategorii "stateczniejszych" motocykli, typowy, duży classic. Lepszy na długie trasy, mniej poręczny w mieście. Sądzę też, że Twój problem to wersja custom, która wizualnie jest znacznie mniejsza od classica, zwłaszcza bogato ubranego i w przypadku obu DSów to tak jak wersja coupe i limuzyny (albo kombi) w tym samym modelu auta. Nikt nie podejmie decyzji za Ciebie. Musisz przymierzyć się do obu, przejechać swoim stylem jazdy i porównać + analiza za i przeciw wg Twoich preferencji. Ja wybrałem RSa i nie żałuję, wręcz przeciwnie. Frajda z jazdy dużo większa. Ale jestem juz statecznym starszym panem. Wyścigi i slalomy mnie nie rajcują. Czasami tylko muszę się z nim trochę pomęczyć na parkingu. Manewry 650ką to była bułka z masłem. Tu trzeba trochę wysiłku i skupienia. Jak za mocno pochylisz, to nie utrzymasz tej masy. DS650A wspominam jednak z ogromną nostalgią. Gdybym mógł, miałbym dwa, DSa na miasto, RSa na trasy za miastem. Pzdr No właśnie to czego obawiałem się najbardziej to ciężar tego motocykla i jego "poręczność"... O to, że siła mięśni pozwoli mi go utrzymać się nie martwię, raczej obawiam się o własne umiejętności przy wolnych manewrach - bo tak naprawdę mam dopiero sezon doświadczenia na DS650... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BeJu Opublikowano 7 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Słyszałem również, że pas napędowy może być niebezpieczny w przypadku kiedy jakieś większe zanieczyszczenie dostanie się tam gdzie nie powinno... Prawda czy mit? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TATAKIS Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Słyszałem również, że pas napędowy może być niebezpieczny w przypadku kiedy jakieś większe zanieczyszczenie dostanie się tam gdzie nie powinno... Prawda czy mit? Raczej mit, chociaż teoretycznie zdarzyć się może wszystko. Pasy ma wiele moto, a HD stosuje je już od wielu, wielu lat. No i jak to większe zanieczyszczenie miałoby się tam dostać ? Pas ma osłonę. Kurz, pył, piach to co innego, dlatego trzeba go czyścić co jakiś czas. Gorsze jest pęknięcie pasa (o ile się wkręci w szprychy, ale po to jest osłona aby do tego nie doszło). Trzeba kontrolować jego stan co jakiś czas. Ja robię to raz na miesiąc/póltora (czyli ca co 1-1,5 tys. km). Nie słyszałem by ktoś z powodu pasa miał jakieś problemy, jeżeli się o niego dba. Tak czy owak jest to dużo praktyczniejsze rozwiązanie od łańcucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georg48 Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 :buttrock: wciagu trzech sezonow "ujezdzalem kolejno : D.S. 650 Classic ,S.S 1100 Classic i aktualnie D.S 1600 wiec juz wiesz co moge Ci poradzic. Jest to najpiekniejszy cruiser w historii motoryzacji (nie licze Harley-ow z wielu powodow ) Mam 61 lat , 180cm. wzrostu a moje moto waży 420kg i sie nie poddaje - moze dlatego ze mialem 430-sto kilogramowego GoldWinga i ten jest " lekki jak piorko " Glowa do gory i mocuj sie z Potworem . :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orange rider Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 moje moto waży 420kg i sie nie poddaje Dołożyłeś 90kg szpeju, czy pomyłka - literówka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Może to waga moto z kierowcą. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georg48 Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Może to waga moto z kierowcą. Nie to waga motocykla z "pelnym wypasem " A zobacz Go na www.bikepics.com/members/48georg :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fazzi Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 (edytowane) sama przyczepka z piwem wazy 53 kg :icon_razz: ale wracajac do tematu to roznica optyczna miedzy customem a clasic-iem jest ogromna ,wiec jesli boisz sie masy i wolisz poreczniejszy motocykl w miescie i dobry na trase to 1100 jest dobra i tansza alternatywa. Jesli masa to nie problem i kasy ci nie brakuje to kupuj Wildka bo ma silnik ktory sie odbija harleyowcom czkawka :biggrin: Edytowane 20 Lutego 2009 przez fazzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orange rider Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Nie to waga motocykla z "pelnym wypasem " A zobacz Go na www.bikepics.com/members/48georg :biggrin: Czad! Bliźniaczek mojego RS'a. Mój też '99 i fabrycznie miał identyczne malowanie. Opony też mam z paskiem :) Do zobaczenia na trasie :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raider67 Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Może to waga moto z kierowcą. He :eek: , ekstra ten motór ; www.bikepics.com/members/48georg Same ćwieki ważą chyba z 10kg.! :icon_eek: :wink: Taki "pociąg" to się chyba trudno zatrzymuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georg48 Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 sama przyczepka z piwem wazy 53 kg :icon_razz: ale wracajac do tematu to roznica optyczna miedzy customem a clasic-iem jest ogromna ,wiec jesli boisz sie masy i wolisz poreczniejszy motocykl w miescie i dobry na trase to 1100 jest dobra i tansza alternatywa. Jesli masa to nie problem i kasy ci nie brakuje to kupuj Wildka bo ma silnik ktory sie odbija harleyowcom czkawka :biggrin: No nie jak dodasz przyczepee + piwo to bedzie 473 kg.! :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.