Skocz do zawartości

Yamaha TTR600- łańcuch i zębatki


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich fanów błota i mocy.

Mam pytanie dotyczace wymiany zebatek na niestandardowe w TTRce i dlugosci lancucha.

Po pierwsze zastanawiam sie, czy zmienic tylko przod na mniejsza ilosc zebow, czy moze zwiekszyc tez tyl?

Jakie sa wasze opinie w tej materii? I jak z lancuchem wtedy. Czy zmiana tylko przedniej zebatki to od razu mus zmieniac lancuch na dluzszy?

Na razie tylko teoretyzuje, bo obecny naped jeszcze sezon pociagnie :buttrock:

Dzieki za rady,

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W standardzie masz 15/44 i 112 ogniw, ja w swojej maszynie mam 15/47 i 114, z kolei bracki ma 15/50 i łancuch 116 ogniw i tak w sumie musiałoby to wygladać ;-).

Z przodu nie zakładał bym mniejszej niż 14 z racji tego że łancuch moze "zeżreć" osłonę wachacza. Z kolei z tyłu przy 50 zębach trzeba pokombinować z tylną prowadnicą.

Jeśli zmieniłbyś tylko przód zostawiłbym śmiało 112.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podłączę się pod wątek, szukam sensownego rozwiązania jeżeli chodzi o zębatki, a mianowicie chciałbym w tym roku potraktować TTRkę turystycznie jaki zestaw sprawdzi się najlepiej na asfalcie w tym motocyklu? dodam, że obciążenie max. 120kg w 95% asfalt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod wątek, szukam sensownego rozwiązania jeżeli chodzi o zębatki, a mianowicie chciałbym w tym roku potraktować TTRkę turystycznie jaki zestaw sprawdzi się najlepiej na asfalcie w tym motocyklu? dodam, że obciążenie max. 120kg w 95% asfalt.

 

Zalezy na jakie drogi się wybierasz, ja ostatnio śmigalem po alpach austryjackich tylko po asfalcie przy podobnym obciązeniu i mialem standardowe przełożenie 15/44, i w gorach polecal bym na tyl 47, ale znowu na dojazd przez polske i czechy będzie za wolny, moja rada lepjej nie kombinuj i jedz na standardowym przełożeniu. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Powiedzcie jak to sie sprawdza w zestawieniu 15/50?

Chodzi mi o prędkość maxymalną, i na innych biegach -np na 4. Ile urywa na liczniku? Ja mam 15/45 i chcę ją trochę obciąć na prędkości- skrócić biegi i myslę o 48 na tył ale może i te 50 ? Tylko znowu żeby sie na 120 km/h nie kończyła na maxie....

Jak mocno 50 na tyle "skraca" niższe biegi w waszym odczuciu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Fajnie , że koledzy olali temat choć w innych tematach są aktywni :clap:

Ale co tam, jak to w życiu.

 

Zmieniłem tył z 45 na 50 , przód bez zmian = 15. łańcuch założyłem 116 ale po chwili trzeba bylo go skrócić o 2 oczka (do spinki). Ślizgów nie zmieniałem. Jeszcze chwilkę pochodzą.

I teraz jest dopiero OK. Zdecydowanie duuużo lepszy zestaw dla amatorów "brudnego" enduro. Krótsze biegi (zwłaszcza jedynka), lepsza dynamika na poszczególnych biegach. To jest to. 110-120 km/h można spokojnie lecieć na przelotówkach na czarnym - wystarczy.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Siemano, tym razem ja odgrzebię stary temat.

Zębatki już wybrane. Teraz kwestia łańcucha. Jaki stosujecie do upalania enduro? Praktycznie zero asfaltu, tylko brud i błoto. Czy jest w ogóle sens brać coś z o-ringami, x-ringami itp? Czy typowo crossowy "goły" łańcuch? Tego jest tyle, że oczopląsu można dostać (wzmacniane, superwzmacniane, hiperwzmacniane- pełen odlot).

 

Dzięki za rady

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie w XT mam 14/47 i w teren jest to idealny kompromis miedzy mocą a predkoscią wg mnie. Do szarpania na gume widziałbym 13 z przodu jednak.

Co do łancucha to mam jakiś najtanszy o-ring załozony. Zawsze to jakos zwiększa jego zywotnosc :)

Edytowane przez Arni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, na gume to ja w TTRce wchodze przy 15/44 :buttrock: Ale kwestia zębatek mniej jest dla mnie ważna. Chodzi mi o rodzaj łańcucha właśnie. Mam na oku Dyna Chains z x-ringami, ale zastanawiam się, czy to nie przerost formy nad treścią...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, na gume to ja w TTRce wchodze przy 15/44 :buttrock: Ale kwestia zębatek mniej jest dla mnie ważna. Chodzi mi o rodzaj łańcucha właśnie. Mam na oku Dyna Chains z x-ringami, ale zastanawiam się, czy to nie przerost formy nad treścią...

 

Pewnie że idzie, ale wg mnie w 15/50 robi to o wiele chętniej , na 2 z gazu, 3 bez większych problemów. Ale dla mistrzów whellie to nie ważne, wszystkim pojadą.

 

Co do łańcucha, nie wiem czy jest sens kupować drożyznę. Powiem Ci jak polatam na tym co kupiłem. Zadzwoniłem do Mielocha bo znalazłem u nich "ŁAŃCUCH NAPĘDOWY IRIS 520 RX 116 od SuperS" za 70 zeta. Pogadaliśmy, powiedziałem im do czego potrzeba jak i co i powiedzieli że sie na da, jest wzmacniany. Zrobiłem wywiad po salonach Suzi i Yamahy w Toruniu i też polecili IRIS-a, w Yamasze powiedzieli mi, że seryjnie irisa wrzucają. U mnie lekko sprzet nie ma, nie ma toru ale w terenie po gaciach dostaje i po kilku stówkach przebiegu, jest OK, chodzi ładnie, cicho, nic niepokojącego nie widać na nim. Po każdym powrocie szprej i jest okej. Pewnie zaraz ktoś mnie tu bedzie pouczał że nie ma to jak górna półka, ale chce sie przekonać na własnej skórze/maszynce czy warto bulić 5x więcej. Po sezonie moge zdać relacje.

 

Pzdr

Edytowane przez murdoch2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Murdoch, dzięki za odpowiedź. Konkretna.

Sam właśnie nie chcę przesadzać z wysokością łańcuchowej półki, stąd moje pytania. Zauważyłem po prostu, że w moim motocyklu jeszcze poprzedni właściciel założył DIDa. Na pewno jest ok taki DID, ale cena trochę przegięta. Już przykładowo taki Dyna Chains jest o 100 zł tańszy.

Co do wheelie, ja tam jeszcze jestem daleki od mistrzostwa, tak tylko testuję maszynę i swoje nerwy:) Bardziej mi w sumie zależy, żeby używać jazdy na gumie w terenie, czyli jakaś mulda, whoopsy, przejazd przez wodę, rów, czy coś w ten deseń. Sama guma dla sztuki mi zupełnie nie potrzebna.

 

Pozdro,

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...