ptr82 Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Witam wszystkich fanów błota i mocy. Mam pytanie dotyczace wymiany zebatek na niestandardowe w TTRce i dlugosci lancucha. Po pierwsze zastanawiam sie, czy zmienic tylko przod na mniejsza ilosc zebow, czy moze zwiekszyc tez tyl? Jakie sa wasze opinie w tej materii? I jak z lancuchem wtedy. Czy zmiana tylko przedniej zebatki to od razu mus zmieniac lancuch na dluzszy? Na razie tylko teoretyzuje, bo obecny naped jeszcze sezon pociagnie :buttrock: Dzieki za rady, Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perek Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 W standardzie masz 15/44 i 112 ogniw, ja w swojej maszynie mam 15/47 i 114, z kolei bracki ma 15/50 i łancuch 116 ogniw i tak w sumie musiałoby to wygladać ;-). Z przodu nie zakładał bym mniejszej niż 14 z racji tego że łancuch moze "zeżreć" osłonę wachacza. Z kolei z tyłu przy 50 zębach trzeba pokombinować z tylną prowadnicą. Jeśli zmieniłbyś tylko przód zostawiłbym śmiało 112. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciasgrizzly Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 Hej. Ja mam 15/50 zmieniłem tylko ślizg i hula nieżle:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panz Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Podłączę się pod wątek, szukam sensownego rozwiązania jeżeli chodzi o zębatki, a mianowicie chciałbym w tym roku potraktować TTRkę turystycznie jaki zestaw sprawdzi się najlepiej na asfalcie w tym motocyklu? dodam, że obciążenie max. 120kg w 95% asfalt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlicho1 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 Podłączę się pod wątek, szukam sensownego rozwiązania jeżeli chodzi o zębatki, a mianowicie chciałbym w tym roku potraktować TTRkę turystycznie jaki zestaw sprawdzi się najlepiej na asfalcie w tym motocyklu? dodam, że obciążenie max. 120kg w 95% asfalt. Zalezy na jakie drogi się wybierasz, ja ostatnio śmigalem po alpach austryjackich tylko po asfalcie przy podobnym obciązeniu i mialem standardowe przełożenie 15/44, i w gorach polecal bym na tyl 47, ale znowu na dojazd przez polske i czechy będzie za wolny, moja rada lepjej nie kombinuj i jedz na standardowym przełożeniu. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panz Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Dzięki za radę :lalag: Możesz coś jeszcze napisać odnośnie opon jakich używałeś przy przelotach po asfalcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlicho1 Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 na asfalt polecam najtaniej mitas e-08 21 90/90 i 18 130/80 są bardzo wytrzymałe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ptr82 Opublikowano 24 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 A na czym polega zmiana ślizgu przy tylne zębatce 50-cio zębowej? Jakaś domowa przeróbka, czy ślizg od innego modelu, czy po prostu nowy od TTRy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdoch2 Opublikowano 16 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 Powiedzcie jak to sie sprawdza w zestawieniu 15/50? Chodzi mi o prędkość maxymalną, i na innych biegach -np na 4. Ile urywa na liczniku? Ja mam 15/45 i chcę ją trochę obciąć na prędkości- skrócić biegi i myslę o 48 na tył ale może i te 50 ? Tylko znowu żeby sie na 120 km/h nie kończyła na maxie.... Jak mocno 50 na tyle "skraca" niższe biegi w waszym odczuciu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdoch2 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Fajnie , że koledzy olali temat choć w innych tematach są aktywni :clap: Ale co tam, jak to w życiu. Zmieniłem tył z 45 na 50 , przód bez zmian = 15. łańcuch założyłem 116 ale po chwili trzeba bylo go skrócić o 2 oczka (do spinki). Ślizgów nie zmieniałem. Jeszcze chwilkę pochodzą. I teraz jest dopiero OK. Zdecydowanie duuużo lepszy zestaw dla amatorów "brudnego" enduro. Krótsze biegi (zwłaszcza jedynka), lepsza dynamika na poszczególnych biegach. To jest to. 110-120 km/h można spokojnie lecieć na przelotówkach na czarnym - wystarczy. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ptr82 Opublikowano 7 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 Siemano, tym razem ja odgrzebię stary temat. Zębatki już wybrane. Teraz kwestia łańcucha. Jaki stosujecie do upalania enduro? Praktycznie zero asfaltu, tylko brud i błoto. Czy jest w ogóle sens brać coś z o-ringami, x-ringami itp? Czy typowo crossowy "goły" łańcuch? Tego jest tyle, że oczopląsu można dostać (wzmacniane, superwzmacniane, hiperwzmacniane- pełen odlot). Dzięki za rady Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 (edytowane) U siebie w XT mam 14/47 i w teren jest to idealny kompromis miedzy mocą a predkoscią wg mnie. Do szarpania na gume widziałbym 13 z przodu jednak. Co do łancucha to mam jakiś najtanszy o-ring załozony. Zawsze to jakos zwiększa jego zywotnosc :) Edytowane 8 Lipca 2009 przez Arni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ptr82 Opublikowano 8 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 Hehe, na gume to ja w TTRce wchodze przy 15/44 :buttrock: Ale kwestia zębatek mniej jest dla mnie ważna. Chodzi mi o rodzaj łańcucha właśnie. Mam na oku Dyna Chains z x-ringami, ale zastanawiam się, czy to nie przerost formy nad treścią... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdoch2 Opublikowano 10 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2009 (edytowane) Hehe, na gume to ja w TTRce wchodze przy 15/44 :buttrock: Ale kwestia zębatek mniej jest dla mnie ważna. Chodzi mi o rodzaj łańcucha właśnie. Mam na oku Dyna Chains z x-ringami, ale zastanawiam się, czy to nie przerost formy nad treścią... Pewnie że idzie, ale wg mnie w 15/50 robi to o wiele chętniej , na 2 z gazu, 3 bez większych problemów. Ale dla mistrzów whellie to nie ważne, wszystkim pojadą. Co do łańcucha, nie wiem czy jest sens kupować drożyznę. Powiem Ci jak polatam na tym co kupiłem. Zadzwoniłem do Mielocha bo znalazłem u nich "ŁAŃCUCH NAPĘDOWY IRIS 520 RX 116 od SuperS" za 70 zeta. Pogadaliśmy, powiedziałem im do czego potrzeba jak i co i powiedzieli że sie na da, jest wzmacniany. Zrobiłem wywiad po salonach Suzi i Yamahy w Toruniu i też polecili IRIS-a, w Yamasze powiedzieli mi, że seryjnie irisa wrzucają. U mnie lekko sprzet nie ma, nie ma toru ale w terenie po gaciach dostaje i po kilku stówkach przebiegu, jest OK, chodzi ładnie, cicho, nic niepokojącego nie widać na nim. Po każdym powrocie szprej i jest okej. Pewnie zaraz ktoś mnie tu bedzie pouczał że nie ma to jak górna półka, ale chce sie przekonać na własnej skórze/maszynce czy warto bulić 5x więcej. Po sezonie moge zdać relacje. Pzdr Edytowane 10 Lipca 2009 przez murdoch2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ptr82 Opublikowano 10 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2009 Murdoch, dzięki za odpowiedź. Konkretna. Sam właśnie nie chcę przesadzać z wysokością łańcuchowej półki, stąd moje pytania. Zauważyłem po prostu, że w moim motocyklu jeszcze poprzedni właściciel założył DIDa. Na pewno jest ok taki DID, ale cena trochę przegięta. Już przykładowo taki Dyna Chains jest o 100 zł tańszy. Co do wheelie, ja tam jeszcze jestem daleki od mistrzostwa, tak tylko testuję maszynę i swoje nerwy:) Bardziej mi w sumie zależy, żeby używać jazdy na gumie w terenie, czyli jakaś mulda, whoopsy, przejazd przez wodę, rów, czy coś w ten deseń. Sama guma dla sztuki mi zupełnie nie potrzebna. Pozdro, Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.