pikoklb Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 napisze mi ktos jaka bateria występuje w wyzej wymienionym sprzecie??? W tym momencie mam 14 ah i nie doladowuje mi go:( nową baterie szlag trafil, kolej na druga, tylko jaką??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Tam jest prądnica 60 Watt jeśli mnie pamięć nie myli. Więc akumulator powinien mieć 10Ah. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 (edytowane) Przelicz sobie moc odbiornikow i porownaj z tym co oferuje pradnica (oczywiscie uwzgledniajac jej charakterystyke). Mialem Mz-tke 6V i akurat Twoj problem mnie wcale nie dziwi. Jezeli do tego jezdzisz glownie po miescie na swiatlach, uzywasz kierunkowskazow itp to rzeklbym ze jest wszystko w normie :wink: Co do tego akumulatorka to juz nie pamietam dobrze ale wlasnie cos w okolicach 11 czy 12 Ah. Jak kupisz 10 tez bedzie dobrze. PS> Ja w swojej mialem ladnie wkomponowany amperomierz pomiedzy predkosciomierzem, a obrotomierzem i widzialem co ta pradnica potrafi ... PS.2 Mozna troszeczke "przyspieszyc" ladowanie tej pradnicy zwiekszajc moc zarowki w kontrolce ladowania. Edytowane 15 Stycznia 2009 przez ural_zgora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 napisze mi ktos jaka bateria występuje w wyzej wymienionym sprzecie??? W tym momencie mam 14 ah i nie doladowuje mi go:( nową baterie szlag trafil, kolej na druga, tylko jaką??? Według informacji zawartych w książce "Obsługa motocykli i skuterów importowanych", która jest skruconą instrukcją obsługi akumulator powinien mieć pojemność 8 Ah. Tak więc twoje 14 to stanowczo za dużo. :eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikoklb Opublikowano 16 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 Według informacji zawartych w książce "Obsługa motocykli i skuterów importowanych", która jest skruconą instrukcją obsługi akumulator powinien mieć pojemność 8 Ah. Tak więc twoje 14 to stanowczo za dużo. :eek: I własnie nad taka sie zastanawiałem-8ah tylko mialem wątpliwosci :biggrin: Ateraz pytanko czy zelowe sie nadają do moto??? piszą ze tak, ale jakos nie mam zaufania do nowszych technik w starych sprzętach :buttrock: Dziękówa pany :notworthy: pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 zelowe sie nadaja do wszystkiego o ile jestes pewien ze regulator napiecia zawsze "odcina" przy jednakowym napieciu zalecanym i nie przekracza go. Jak wiadomo to zelowka szkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikoklb Opublikowano 17 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 zelowe sie nadaja do wszystkiego o ile jestes pewien ze regulator napiecia zawsze "odcina" przy jednakowym napieciu zalecanym i nie przekracza go. Jak wiadomo to zelowka szkodzi. To jest regulator starego typu i moze róznie pracowac... Wedlug was lepiej zainwestowac w zelówke czy normalny obsługowy aku?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 To jest regulator starego typu i moze róznie pracowac... Wedlug was lepiej zainwestowac w zelówke czy normalny obsługowy aku?? Najlepiej zainwestować w porządny przegląd instalacji, prądnicy i ewentualną wymianę reglera na nowy . Rodzaj akumulatora to przede wszystkim wypadkowa posiadanych pieniędzy. Jak się dba o zwykły akumulator to na pewno pochodzi nie krócej niż żelówka, która dodatkowo podobno jest wrażliwa na wibracje i drgania (ale ta opinia pochodzi od użytkowników tego forum, ja nie mam żadnych doświadczeń z takim i akumulatorami). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kangur_kolczasty Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Najlepiej zainwestować w porządny przegląd instalacji, prądnicy i ewentualną wymianę reglera na nowy . Rodzaj akumulatora to przede wszystkim wypadkowa posiadanych pieniędzy. Jak się dba o zwykły akumulator to na pewno pochodzi nie krócej niż żelówka, która dodatkowo podobno jest wrażliwa na wibracje i drgania (ale ta opinia pochodzi od użytkowników tego forum, ja nie mam żadnych doświadczeń z takim i akumulatorami). Ja mam zamontowany akumulator żelowy w AWO i nic mu się do tej pory od drgań nie stało, a ma już 3 lata. Co się tyczy mztki pikoklb, to moim zdaniem lepiej założyć zwykły akumulator kwasowy 8Ah, a to z racji tego, że prądnica w zestawieniu z mechanicznym regulatorem daje nieprecyzyjne napięcie ładowania, a to może mieć niekorzystny wpływ na akumulator żelowy. Wystarczy, że napięcie ładowania będzie za wysokie i skończy się to uszkodzeniem obudowy akumulatora (wyrwaniem korków - niestety doświadczyłem tego na własnej skórze) - w przypadku zwykłego akumulatora kwasowego skończy się to tylko odparowaniem wody, którą potem można dolać (to taki przykład, który mi przyszedł akurat na myśl). Cytuj kangur_kolczasty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.