Skocz do zawartości

Łańcuch rozrządu YBN do Yamahy TT


maciek79
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

numerek zapewne 04 będący początkiem 0412

 

Nie każdy kto kupił łańcuch DID był z niego niezadowolony, z tego co można wyczytać z postów forum to złe okazywały się łańcuchy sprzedawane z zapinką. Żaden sklep nie sprowadza łańcuchów sam wszyscy twierdzą że mają je z Motor Landu czy wobec tego można sformułować hipotezę że cytat "Łańcuchy w postaci roznitowanej sprzedawane są na wyraźne zapotrzebowanie rynku" są łańcuchami maszynowymi rozprowadzanymi przez importera Motor Land?

Importer zakupił trefny towar o którym wie że jest zły wobec tego sprzedaje jako roznitowany żeby całą odpowiedzialność przekazać na klienta.

 

Podkreślam że to tylko hipoteza być może nietrafiona ale niech każdy to sobie przemyśli.

Edytowane przez teslasim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Również potrzebuje łancuch rozreządu do YAMAHY XT 600 2KF.

Znalazłem ten na allegro YBN za 100zł jednak martwi mi jego jakość ze względu że został zrobiony w Tajwanie:/

Interesuje mnie Tourmax za 188zł.

 

Porównując obydwa łancuchy co proponujecie?

88zł to nie wielka różnica ale czy jakość jest lepsza czy taka sama jak tego YBN?

 

Ciekawi mnie też czy przy zakupie dwóch łancuchów YBN zamiast jednego Tourmax-a wystarczą na wiele wiecej?

 

I jeszcze jedno pytanko:

Jaka jest ogólna żywotność (w km) łancuchów rozrządu w Yamaha XT 600?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Łańcuchy w postaci roznitowanej sprzedawane są na wyraźne zapotrzebowanie rynku" są łańcuchami maszynowymi rozprowadzanymi przez importera Motor Land?

Importer zakupił trefny towar o którym wie że jest zły wobec tego sprzedaje jako roznitowany żeby całą odpowiedzialność przekazać na klienta

 

Na łańcuchach napędowych też jest ostrzeżenie o użytkowaniu na własne ryzyko. Zakuwałem ostatnio did'a 525vm2, kupionego w intercars, który pochodził z motor landu. Także importer zamieszcza chyba to ostrzeżenie na wszystkich łańcuchach do samodzielnego zakucia?

Na ogniwach jest oznaczenie typu łańcucha, więc raczej maszynowy nie jest.

Edytowane przez Mor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuchy napędowe nie mają nic do tematu i na nie nikt się nie skarży. Ja miałem cały zestaw napędowy DIDa naklejek nie było. Łańcuchy napędowe motocyklowe nie mogą być maszynowe.

 

Motor land sprowadza osobno gotowe łańcuszki rozrządu w pudełeczkach a osobno rolki z łańcuchem do cięcia tak mi powiedzieli przez telefon.

 

Gwarancja Motor Landu dotyczy łańcuchów fabrycznie zakutych zamontowanych w autoryzowanym serwisie danego motocykla.

 

Więc dla pewności nie kupować od sprzedawców sprzedających łańcuchy na ogniwa z rolki do samodzielnego zakucia doświadczenia osób z forum powodują że są podejrzane.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

 

Szukam łańcuszka do swojej Hondy XR 400 z 2000 roku.

 

W serwisie Hondy w Poznaniu -> MotoRex powiedzieli, że mają tylko oryginał tj. Borg Werner (według nich, nie potrafię potwierdzić) I kosztuje u nich 360zł netto co daję kwotę 440 zł :icon_eek: łańcuszek jest zakuty.

 

Cena wydała mi się strasznie wysoka i zacząłem szukać gdzie indziej.

Według katalogu DID dostępnego TUTAJ do mojego motocykla pasuje łańcuch o oznaczeniu:

 

http://x.screeny.pl/ga5412/6407fdd20607529...did_katalog.png

 

DID SCA0409A 112 ogniw

 

znalazłem taki łańcuch w sklepie:

 

TRMOTO zobacz TUTAJ W cenie 151zł

 

JedenSlad.pl zobacz TUTAJ W cenie 164zł

 

OlekMotocykle W cenie 165zł

 

Chciałem poszukac odpowiednika z TourMax'a ale nie znalazłem.. Olek nie posiada:

 

http://x.screeny.pl/ga7880/15b608f25558701.../olek_rozrz.png

 

Tutaj nasuwają mi się dwa zasadnicze pytania:

 

1. Jak wytłumaczyć tak znaczne rozbieżności cenowe między serwisem a DID? Gośc w serwisie sam był zdziwiony, że cena jest tak wysoka.

 

2. Czy istnieje odpowiednik tego łańcuszka z innej firmy?

 

Dodam jeszcze, że w Larssonie szukając po modelu motocykla w ogóle nie mają do niego łańcuszka..

 

Przeprowadziłem ciekawą rozmowę z przedstawicielem sklepu TR Motor:

 

Dowiedziałem się, że łańcuszek jest niezakuty, zakuwka jest w paczce. Ale oni bez problemów zakują go przed wysłaniem.

 

G-MOTO 12:53:13

czy mam rozumiec, że jest to łańcuszek "z metra"?

 

TR MOTOR 12:53:39

nie nie jest był zamawiany did jako odcinek

 

...

 

TR MOTOR 12:55:15

DID jest najlepszą firmą ,

 

...

 

G-MOTO 12:55:39

A jeżeli chodzi o TourMax?

 

TR MOTOR 12:56:11

to są łańcuszki gorszej jakości , montowane jako oryginał

 

TR MOTOR 12:56:31

ale ich trawałośc szacujesie w motocyklu na około 25000 km

 

TR MOTOR 12:56:43

zaś did na około 50000 km

 

G-MOTO 12:56:58

W serwisie zaproponowano mi jedynie łańcuszek marki Borg Werner za bagatela 440 zł

 

TR MOTOR 12:57:42

touemax i borg to ten sam producent kto inny jest dystrybutorem

 

...

 

TR MOTOR 12:59:57

mam do dyspozycji jeszcze łańcuszek Morse

 

TR MOTOR 13:00:03

za podobną cenę

 

TR MOTOR 13:00:15

ale to też jest tourmax

 

TR MOTOR 13:00:47

polecam DID

 

TR MOTOR 13:00:53

naprawde

 

TR MOTOR 13:01:03

poczytaj fora motocyklowe

 

Edytowane przez Jaszczur2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam od pol roku dida i jest ok , wez go wylacznie fabrycznie zakutego , olek ma takie .

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaszczur2 ja mam podobnie oryginał z Hondy 589.43zł, a DID ponad połowę mniej może to po prostu taka polityka firmy

 

d.I.d zaleca do KLR 650 lancuszki ASDH - super wzmocnione , wizualnie byl taki sam jak tamtem z twojej foty , tyle ze nie SDH a ASDH

Czytając tabeli Dida wychodzi coś zupełnie odmiennego

 

SCA-0412A SDH czyli ASDH ma wytrzymałość na rozciąganie 1250 kgf na zmęczenie 1,96

a

SCR-0412 SDH czyli SDH ma wytrzymałość na rozciąganie 1700 kgf na zmęczenie 2,15 i to są łańcuszki wzmocnione bo typu SCR, tym samym ty miałeś na ogniwkach ASDH a ja SDH które wskazuje że nie jest to łańcuch standardowy tylko wzmocniony ale zamawiałem SCA i nie do końca to pasuje

 

to tak przy okazji

Edytowane przez teslasim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do Olka i mówią, że mają normalne z zakuwką oraz zakute fabrycznie "po wstępnym dotarciu". Cena ta sama.

 

Czy dobrze kombinuję, że aby założyć zakuty w XR to wystarczy zdjąć kosz sprzęgłowy oraz tą zębatkę "zdawczą" z wału?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jest w 600 ale 400 to troszke inny silnik ,zobacz w manualu

 

zawsze sadzilem ze asdh to wzmocnione.... tak mi wciskal sprzedawca martin motocykle

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...