Skocz do zawartości

Pare pytań o SHLm11


szymus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pare pytań odnośnie motocykla SHLm11. Posiadam taki własnie motocykl od pażdziernika 2003. Właśnie koncze jego remąt pozostało mi tylko lakierowanie i chromowanie. A oto moje pytanka dotyczące tego motocyklu i jego remątu

 

1. Czy można oddać do chromowania używaną rurę wydechową (oczywiście po jej uwczesnym wyczyszczeniu na zewnacz bo wydaje mi sie że jej srodka nieda się za dokładnie wyczyścić ponieważ jest nierozbieralna). Wymyśliłem żeby zatkać jej wylot i wlot drewnianymi kołkami ale niejestem pewien czy w zakładzie gdzie sie chromuje częsci dopuszczą taki wymsł do chromowania. I czy nieorientujecie się ile kosztuje chromowanie np. jednej szklanki od amortyzatora.

 

2. Ile może wynieść cena mojego moltocykla po remącie? Pytam się z ciekawości oczywiście narazie nieplanuje go sprzedawać.

 

3. Czy taki motocykl jak mój można zarejestrować jako zabytek (wyprodukowany został w 1967r). Podobno spełnia wymagania moptocykla zabytkowego ale niejestem pewien. I czy udało się któremus z waz zarejestrowac motocykl jako zabytek?

 

4.Czy to że mam wypolerowany silnik wpływa na zmniejszenie orginalności motocykla?

 

5. Czy jakiś użytkownik 4um jezdzi taką SHL-ka i jak sprawuje sie jego sprzęt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2. Ile może wynieść cena mojego moltocykla po remącie? Pytam się z ciekawości oczywiście narazie nieplanuje go sprzedawać.

Hmm myśle że ok 1500 zł więcej chyba nie przynajmniej narazie bo jeszcze takich motocykli troche jest i nie są aż tak poszukiwane.

3. Czy taki motocykl jak mój można zarejestrować jako zabytek (wyprodukowany został w 1967r). Podobno spełnia wymagania moptocykla zabytkowego ale niejestem pewien. I czy udało się któremus z waz zarejestrowac motocykl jako zabytek?

Chyba można jednak nie jestem do kmońca pewien wiem natomiast że motocykl ten ma status klasya przez co ma zniżka na ubezpieczenie w wysokości 50%

5. Czy jakiś użytkownik 4um jezdzi taką SHL-ka i jak sprawuje sie jego sprzęt?

Jest taki użytkownik który jeździ shl-ką m11 a jestem to ja 8) . Mój sprzęt spisuje się świetnie dziadek jego prawowity właściciel sie nią opiekuje a wyruszamy nią tylko raz na jakiś czas w wakacje. Ma orginalny lakier i większość części też jest orginalna. Jednak na lakierze widać ponad 30 lat urzytkowania, niegdyś codziennego (dziadek dojeżdrzał nią do pracy na działke i gdzie tylko się dało. Motocykl teraz posłusznie czeka na moje prawo jazdy wtedy znowu zacznie wyruszać w dłuższe trasy i zostanie odnowiony i wyremątowany na 100% orginał a w tedy tylko :) POZDRAWIAM shl- kowca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Aby zarejestrowac pojazd jako zabytek musi miec on minimum 25 lat i musi byc juz od 15 lat nie produkowany. Czyli jak najbardziej motor spelnia te kryteria.

Gorzej z oplacalnoscia takiej zabawy. Zeby zarejestrowac pojazd na zabytek trzeba sie niezle nabiegac i wykosztowac. Wiem, ze taka rejestracja to wydatek rzedu minimum 1Kzl.

 

Polerka silnika nie wplywa na oryginalnosc moim zdaniem. Of korz co kto lubi. Niby motor wyglada inaczej niz po wyjezdzie z fabryki, ale nie zostala zastosowana zadna ingerenacja w konstrukcje motocykla. A to jest chyba najwazniejsze...

 

Nie ma co sie nastawiac poki co na kokosy z wyremontowanego sprzeta. Niestety nie w przypadku SHLki vczy WSK. Jeszcze nie... Sa za mlode :). Generalnie cena sprzedazy nie pokrylaby Ci kosztow remontu, bo samo chromowanie pewno pozre Ci minimum 500zl, malowanie drugie tyle, remont silnika trzecie tyle :). A to i tak w optymistycznym wariancie. A to juz masz 1500zl... Za tyle nie wiem czy ktos kupilby motor tego typu...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy można oddać do chromowania używaną rurę wydechową (oczywiście po jej uwczesnym wyczyszczeniu na zewnacz bo wydaje mi sie że jej srodka nieda się za dokładnie wyczyścić ponieważ jest nierozbieralna). Wymyśliłem żeby zatkać jej wylot i wlot drewnianymi kołkami ale niejestem pewien czy w zakładzie gdzie sie chromuje częsci dopuszczą taki wymsł do chromowania. I czy nieorientujecie się ile kosztuje chromowanie np. jednej szklanki od amortyzatora.

 

Oczywiście, że można. Możesz sam zatkać lub zrobią Ci to w galwanizerii.

Chromowanie nie jest tanie, myślę (dawno nie chromowałem) że jedna szklanka będzie kosztowała w granicach 20 - 40 PLN

 

2. Ile może wynieść cena mojego moltocykla po remącie? Pytam się z ciekawości oczywiście narazie nieplanuje go sprzedawać.

 

jeśli odrestaurowałeś go naprawdę solidnie, sprzęt jest zarejestrowany to ok. 2000 PLN

 

3. Czy taki motocykl jak mój można zarejestrować jako zabytek (wyprodukowany został w 1967r). Podobno spełnia wymagania moptocykla zabytkowego ale niejestem pewien. I czy udało się któremus z waz zarejestrowac motocykl jako zabytek?

 

Z tym jest więcej zachodu niż Ci się wydaje. Trzeba jeździć po muzeach i kustoszach (przynajmniej tak było 2 lata temu). Skórka nie warta wyprawki.

 

4.Czy to że mam wypolerowany silnik wpływa na zmniejszenie orginalności motocykla?

 

heh, zależy jak kto lubi :)

Kiedyś mój ojciec wypolerował stary carski samowar, no i spotkałem się z opinią, że obniżył jego wartość o połowę. Jednak w przypadku SHLki, zwłaszcza, że będziesz miał chromy i nowy lakier, nie powinno to stanowić problemu.

 

5. Czy jakiś użytkownik 4um jezdzi taką SHL-ka i jak sprawuje sie jego sprzęt?

 

Kupiłem ostanio Gazelę, a teraz jestem w trakcie kupowania M11. Tak więc nie będziesz osamotniony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oddawal ktoś z was używaną rurę do chromowania??
, bo samo chromowanie pewno pozre Ci minimum 500zl, malowanie drugie tyle,

Mam znajomego lakiernika obiecal mi pomalowac moto za 100zł

 

To czego on do malowania uzywa 8O 8O :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy można oddać do chromowania używaną rurę wydechową (oczywiście po jej uwczesnym wyczyszczeniu na zewnacz bo wydaje mi sie że jej srodka nieda się za dokładnie wyczyścić ponieważ jest nierozbieralna). Wymyśliłem żeby zatkać jej wylot i wlot drewnianymi kołkami ale niejestem pewien czy w zakładzie gdzie sie chromuje częsci dopuszczą taki wymsł do chromowania. I czy nieorientujecie się ile kosztuje chromowanie np. jednej szklanki od amortyzatora.

 

Co do rury to niepolecam jej chromowania jeżeli jest używana' date=' koszt wyniesie około 150 - 200 zł, pamętaj że musi to być bardzo dobry chrom z kilkukrotny podkładem miedzi, ponieważ rura się nagrzewa. Lepiej dołożyć te 50 - 100 zł i mieć nową i pożądną.

 

2. Ile może wynieść cena mojego moltocykla po remącie? Pytam się z ciekawości oczywiście narazie nieplanuje go sprzedawać.

 

Co do ceny trudno powiedzieć, to zależy jak dobrzę ją zrobiłeś, stopień orginalności też się liczy.

 

3. Czy taki motocykl jak mój można zarejestrować jako zabytek (wyprodukowany został w 1967r). Podobno spełnia wymagania moptocykla zabytkowego ale niejestem pewien. I czy udało się któremus z waz zarejestrowac motocykl jako zabytek?

 

Ja mam motocykle zarejstrowane na zabytek' date=' ale to robisz tylko dla własnej satysfakcji, bo z tego nie ma żadnych kożyści, a kasy utopisz mnustwo.

 

 

4.Czy to że mam wypolerowany silnik wpływa na zmniejszenie orginalności motocykla?

 

Jeżeli chodzi o orginalność to TAK, spadnie ona, ale powiedz mi np. jakie masz śrubki, orginalne czy współczesne ?!

 

5. Czy jakiś użytkownik 4um jezdzi taką SHL-ka i jak sprawuje sie jego sprzęt?

 

No ja tak w zasadzie to mam taką zabawke, ale dopiero jest w trakcie restauracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o orginalność to TAK, spadnie ona, ale powiedz mi np. jakie masz śrubki, orginalne czy współczesne ?!
|

 

Hm.. No właściwie to ja nie mam jeszcze śrubek. Znaczy mam te wykręcone z motorku (ona jest jeszcze w częściach). Tzn radzisz mi abym dal śróbki z tamtego okresu? Ja myślałem nad niklowanymi śrubkami.

 

Ja mam motocykle zarejestrowane na zabytek, ale to robisz tylko dla własnej satysfakcji, bo z tego nie ma żadnych korzyści, a kasy utopisz mnóstwo.

 

Jest jedna korzyść finansowa nie trzeba ponoć jeździć na coroczne przeglądy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o orginalność to TAK' date=' spadnie ona, ale powiedz mi np. jakie masz śrubki, orginalne czy współczesne ?! [/quote']|

 

Hm.. No właściwie to ja nie mam jeszcze śrubek. Znaczy mam te wykręcone z motorku (ona jest jeszcze w częściach). Tzn radzisz mi abym dal śróbki z tamtego okresu? Ja myślałem nad niklowanymi śrubkami.

 

Bez przesady panowie= oryginalne śrubki to już bardzo wyrafinowany autentyk. Taki egzamplarz robi się jedynie w przypadku motocykla kolekcjonerskiego "do oglądania", albo jak ktoś woli- jako egz. wystawowy. Natomiast jeśli robisz motorek hobbystyczny, ale jednak z funkcją jeżdzenia, to wszystkie śruby radzę powymieniać na nowe /może jedynie stare - po konserwacji olejowej - zachować na "stare lata"/. Bo tak to będziesz miał ciągłe problemy z rozkręcaniem się a i odręceniem wielu śrub, jak przydzie taka potrzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz racje z tymi śrubkami, ale to zależy od osoby która robi motocykl, u mnie zawsze wszystko jest orginalne, ale nigdy nie daje starych śrubek tylko szukam takich samych wyprodukowanych w tym czasie. Jak już pisałem wszystko zależy od człowieka!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...