Skocz do zawartości

Dolna częśc silnika olejak 89


Paweł B
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mialby ktos do sprzedania dolną częśc silnika do GSXRa z 89 roku 750

mój stary dekiel jes załatany poxyliną więdz postanowiłem go wymienic kupiłem dekiel od olejaka wszystko było ok dopuki nei wziołem się za przełozenie panewek o dziwo w nowym deklu są mniejsze otwory na panewki czyli wał bym mniejszy :(( mam takie pytanie czy większy wał byłw tylko do 89 roku??? roku a mniejszy już od 90

bardzo prosze o info

chętnie kupie dekiel jakby ktos miał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic dobrego z takiej przekładki nie wyjdzie, nic nie wspomniales o pasowaniu panewek, a wątpie by udało Ci sie kupić identyczny blok jak twój. Moja rada, po prostu pospawaj stary blok.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowałem się na przekładke ponieważ z jednej strpony od rogu był lepiony poxylina bo ktoś urwał śrube któratrzyma góre z dołem i w środku w skrzyni jak jest ten wałek z rowkami to przy nim jest troche uszkodzony dekiel i zabezpieczenie łożyska mało co się trzyma, łozyska na którym jest ten wałek z rowkami jest to od strony łożyska kulkowego , wszystko już było spoko gotowe do załozenia do dolnego dekla pompa oleju, wodziki, wszystko wyczyszczone , jak fabrycznie

cos wspomniales o pasowaniu panewerk?? zabarzo cię nierozumie bo przecież panewki mają swój "rowek"

i wydaje mnie sie że będą na swoim miejscu???

a rozbierałem silnik bo skrzynia była padnięta a dokładnie to 4 bieg

mam nowa skrzynie naprawde w fajnym stanie tylko ten dekiel popłacze sie jak go niezdobęde

Edytowane przez Paweł B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o kurcze tom się wkopał niewiedziałem o czyms takim, zapewne chodzi o spasowanie panewek dolnego dekla do wału czyli jedyna opcja to odratowac stary dekiel????

a przy okazji zna może ktos jakies strony z sklepami w których sa części do olejaków chodzi mnie o częsci do silnika jak uszczelki , sprzęgło

 

a po rozebraniu ohladając panewki widze że sa spoko ale jedna połówka od strony boku silnika jedt w dwuch miejscach w jednym mniej a w drugim bardziej zużyta chodzi o to że ma przebarwienia na kolor miedziany

przed rozebraniem silnik chodził świetnie nic nie pukało stutałkało było wszytko ok chcę sie tylko upewnic co to oznacza i jaki jest stan panewki??

Edytowane przez Paweł B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoja jedyna tania opcja ( bo widzac twoj wiek wiem ze kasa nie smierdzisz ) to kupienie kompletu karterow z Ebay, nowych oryginalnych panewek glownych i przelozenie walu.

Nie bedzie to latwe, a sukces zalezy od tego w jaki stanie jest wal, co trzeba sprawdzic mikrometrem przed jakimikolwiek dalszymi ruchami.

Naprawde wlasciwa opcja jest kupienie karterow z walem, czyli dolu silnika ze skrzynia, czy bez.

Twoje kartery, jak i panewki do niczego sie juz nie nadadza.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepszy pomysł teraz to szukać drugiego silnika. Można naprawić stary ale to też będzie dość kosztowne i wymaga już jakiegoś doświadczenia, i wiedzy- nawet w posługiwaniu się serwisówką. Poza tym jeśli panweka pokazuje już miedziany kolor to po prostu lada moment sie obróci. (najlepiej wrzuć jej zdjęcie).

Możesz to zrobić dobrze i:

kupić drugi dół silnika- blok, wał, panewki. Ew cały silnik

możesz spróbować odratowac ten kpl. dokupując kilka nowych panewek głównych (może z reszty coś się jeszcze nadaje). włożyć to w drugi blok, ewentualnie odratować ten. Właściwie to ciężko coś powiedzieć nie widząc tego, najbardziej martwi mnie ta przebarwiona panewka, i to co zrobiła z walem.

Możesz zrobić to tanio: złożyć to wszystko z powrotem do kupy, wymienić chociaż tą jedną panewkę. I jeździć aż się rozleci.

Niestety z twojego punktu widzenia sprawa się zrobiła trochę beznadziejna, myślę że bez pomocy nie uda Ci przez to przebrnąć. A jak masz zapłacić mechanikowi za naprawę tego silnika (ok 1000zł plus graty), to lepiej szukać drugiego.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baba, nie ma tak ze wymienisz najgorsze dwie, czy jedna panewke i zlozysz i bedziesz jezdzil - to znaczy bedziesz, ale bardzo krotko i natychmiast ta sama robota cie czeka z nastepna panewka na wylocie.

Panewki wymienia sie kompletami z czystej oszczednosci czasu i pieniedzy na robocizne.

Poza tym czym rzadziej rozbierasz silnik, tym lepiej - mniej mozliwosci spieprzenia czegos nie mowiac o koniecznosci nowego pasowania czesci skladowych.

Tak ze nie spamuj mi tutaj bardzo prosze :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hyy kurcze gupia sprawa sam niewim co zrobic co do kasy to z 2000zł byłbym w stanie dołozyc

jakbym miał zmieciac silnik to tylko an olejaka i najchętniej na 1100 bardzo prosze o jakies info jak sie mają 1100 ile pala czy jest jakas dziura w mocy , zbiera się od dołu?? 750 szczeże mało mnie paliła więdz jakby 1100 paliło troszke wiecej niebyło by problemu kolektory wydechowe i wydechy cały komplet 4w2 miałem obecnie załozony w 750

a mechanikowi bym napewno niedawał bo sam jestem z wykształcenia mechanikiem fakt doświadczenia dużego niemam wczesniej robiłem już silniki ale nie takie były to dwusówy na łożyskach z ym całkiem mnie nieźle idzie

wrzuce zdjecie tej panewki jak zrobie postaram sie dzis

a jak będzieciew uwazac Że na tym mozna jezdzic to ja zrobie ten karter i chwile an tym silniku pojezdrze sprzedam i kupie nowy niechce zabardzo się kłopocic z wymianą karterów ,

a ile by kosztowały takie 2 kartery nowe panewki ???a co z wałem do szlifu czy jak?? a na takim szlifowanym to już można jezdzic pewnie , niejest on czaserm utwardzany powierzchownie, suzuki wogule dopuszcza jakies wymiary naprawcze???

JAK SIĘ DODAJE ZDJĘCIA???

 

Ps ale zależy mnie na ty by ten silnik odratowac zrobiłem już na nim prawie 8000 w sezonie ubiegłym , kupiłem skrzynie brakuje mnie tylko teraz dobrego sprzęgła bo te co było to juz w wymiaże się nawet niemiesci

Edytowane przez Paweł B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hyy kurcze gupia sprawa sam niewim co zrobic co do kasy to z 2000zł byłbym w stanie dołozyc

jakbym miał zmieciac silnik to tylko an olejaka i najchętniej na 1100 bardzo prosze o jakies info jak sie mają 1100 ile pala czy jest jakas dziura w mocy , zbiera się od dołu?? 750 szczeże mało mnie paliła więdz jakby 1100 paliło troszke wiecej niebyło by problemu kolektory wydechowe i wydechy cały komplet 4w2 miałem obecnie załozony w 750

a mechanikowi bym napewno niedawał bo sam jestem z wykształcenia mechanikiem fakt doświadczenia dużego niemam wczesniej robiłem już silniki ale nie takie były to dwusówy na łożyskach z ym całkiem mnie nieźle idzie

wrzuce zdjecie tej panewki jak zrobie postaram sie dzis

a jak będzieciew uwazac Że na tym mozna jezdzic to ja zrobie ten karter i chwile an tym silniku pojezdrze sprzedam i kupie nowy niechce zabardzo się kłopocic z wymianą karterów ,

a ile by kosztowały takie 2 kartery nowe panewki ???a co z wałem do szlifu czy jak?? a na takim szlifowanym to już można jezdzic pewnie , niejest on czaserm utwardzany powierzchownie, suzuki wogule dopuszcza jakies wymiary naprawcze???

JAK SIĘ DODAJE ZDJĘCIA???

 

Ps ale zależy mnie na ty by ten silnik odratowac zrobiłem już na nim prawie 8000 w sezonie ubiegłym , kupiłem skrzynie brakuje mnie tylko teraz dobrego sprzęgła bo te co było to juz w wymiaże się nawet niemiesci

 

Po kolei:

wału się nie szlifuje, albo sie nadaje albo na złom

silnik możesz włożyć od 1100, oraz od bandita 1200, oba pasują bez przeróbek, przy czym 1100 silnik ciężko dorwać, no i nie jest on oszczędny. (ale piekielnie mocny:))

półpanewka kosztuje ok 50zł czyli same panewki głowne to koszt ok 500zł

nie ma typowych nadwymiarów, są tylko tzw pasowania, ale różnią się one tysięcznymi mm, nie wyda na żaden szlif, poza tym jak wspomniałeś wał jest utwardzany bardzo płytko.

zdjęcie wrzuć tu http://img522.imageshack.us/ a na forum wklej linka.

 

nowy blok to pewnie ok 5tyś zł albo i więcej. Można zaryzykować używany, czasami się zdarzają np po zatarciu wału. Wtedy musiałbys do niego kupowac kpl panwek, o ile twój wał jest dobry.

 

 

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://img205.imageshack.us/my.php?image=zdjcie004je0.jpg

http://img525.imageshack.us/my.php?image=zdjcie003oq8.jpg

http://img89.imageshack.us/img89/6343/zdjcie006ac6.jpg

http://img181.imageshack.us/my.php?image=zdjcie002yp0.jpg

zdjęcia są z komurki za co przepraszam chwilowo cyfrówki niemam

 

na drugiej panewce przetarcie wygląda następująco jest ono po prawej stronie panewki i po lewej na tej samej wysokosci miedzi jeszce niewidac ale już pewno niebawem będzie widac reszta panewek jest ok , panewki od drugiego kartera niewidziałem bo wał siedzi z rozżądem

 

mam prosbe o maly opis silnika 1100 z jakich lat najlepiej kupic takiego olejaka ?? dużo mocniejszy ten silnik jest od 750 on ma 155 km? 5 biegów?? jak sprawda wygląda z alternatorem, rozrusznikiem jest to samo??

a silnik bandita 1200?? nic o nim niesłyszałem

a 750 ma 100 koni?? 89?? różne wersje słyszałem ale tak naprawde to sam niewiem ile ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak robisz zdjecia komorka, to musisz troche dalej odsunac obiekt fotografowany, bo sie ostrosc nie wyrabia.

Tak czy owak przetarcia do miedzi widac i panewki glowne sa zlomem.

No ale 89r to juz prawie 20 lat - mialy prawo.

Teraz najwazniejsze to pomierzyc wal mikrometrem ( czopy glowne i korbowodowe ), najlepiej w warsztacie zajmujacym sie regeneracja walow samochodowych.

Do tego musisz ustawic wal na punkty z walkami rozrzadu, zrobic zdjecie wszystkiego po czym rozkuc lancuch ( wyjmujac przedtem napinacz ), rozkrecic stopy korbowodow i wyjac wal. Dobrze do tego zdobyc serwisowke ( np z forum z dzialu o serwisowkach ). Cala gora silnika z tlokami i korbowodami zostaje nie ruszona. Daj to do pomierzenia i pomiar pokaze czy szukac silnika czy w tym wymienic panewki. Przy montazu bedzie potrzebny klucz dynamometryczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...