Skocz do zawartości

Kawa GPZ500S-dobór dysz


rider143
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam Kawe w wersji USA czli EX500A rocznik 1991. Sporo mi pali i zastanawiam sie nad zmianą dysz w gaźniku na mniejsze. Mam 130-stki (zgodnie z manualem) ale wyczytalem ze w tym samym modelu od rocznika 1994 są montowane dysze 100. Rowniez dowiedzialem sie ze motocykle produkowane na rynek USA mają fabrycznie wieksze dysze od tych ktore sa produkowane na Europe, a przy tym nie różnią sie mocą i momentem. Tak jest np z Kawa EN500. Czy moge wiec zalozyc dysze 100-tki bez żadnych negatywnych skutków dla silnika?

Czy ktoś posiadający GPZ500S po roku 1994 może sprawdzić jakie ma dysze w gaźnikach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam Kawe w wersji USA czli EX500A rocznik 1991. Sporo mi pali i zastanawiam sie nad zmianą dysz w gaźniku na mniejsze. Mam 130-stki (zgodnie z manualem) ale wyczytalem ze w tym samym modelu od rocznika 1994 są montowane dysze 100. Rowniez dowiedzialem sie ze motocykle produkowane na rynek USA mają fabrycznie wieksze dysze od tych ktore sa produkowane na Europe, a przy tym nie różnią sie mocą i momentem. Tak jest np z Kawa EN500. Czy moge wiec zalozyc dysze 100-tki bez żadnych negatywnych skutków dla silnika?

Czy ktoś posiadający GPZ500S po roku 1994 może sprawdzić jakie ma dysze w gaźnikach?

 

 

A ile to jest sporo?

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznaję racje Panie Piotrze, różnią się wartości ciśnienia sprężania miedzy tymi rocznikami. Ale wyczytałem ze standardowo dysza u mnie jest 130 ale dopuszczone sa inne o rozmiarach : 135, 132, 128, 125 ale pisze przy nich RACING USE ONLY. Rozumiem, że to do wykorzystania w sporcie. Czy orientuje się Pan do jakiej wartości mogę bezpiecznie zejść bez szkody dla silnika? Rozumiem, że to ograniczy trochę osiągi moto i jestem w stanie to zaakceptować. Moto jest używane głównie w mieście i do dojazdu na uczelnie, a jazda miejska = nawet do 10L/100km. Trasa to połowę tego. Będę wdzięczny za jakieś wskazówki i rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety z dyszami bez hamowni nic dobrego nie wykombinujesz a raczej szybko zniszczysz silnik.

Jest inny sposób ograniczenia zużycia paliwa ale co się z tym wiąże również i osiągów silnika.

Po odkręceniu pokryw na membranach należy do nich od wewnątrz przymocować trwale 10mm długości zderzaki ograniczające podniesienie przepustnicy. Motocykl nic nie straci z dynamiki podczas jazdy w mieście a zużycie benzyny spadnie znacząco.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ten sposób były dławione te silniki ale z tego co pamiętam to zużycie paliwa nie było w nich mniejsze, a na pewno nie znacząco. Położenia iglicy w tych gaźnikach nie da się zmienić ale sądzę że jak delikatnie zmniejsze dysze to nic złego się z silnikiem nie stanie-w końcu jakość filtra powietrza tez się zmienia w czasie eksploatacji oraz wkład tłumika co zmienia warunki panujące w gaźniku...Zakupię dysze 120stki i zobaczę jak będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po co pytałeś jak już wiesz bo przemyślałeś ?

Aby ograniczyć moc tego silnika zakładano zwężkę przelotu pod kolektorem dolotu o 50% i większą dyszę paliwa.

Po wymianie dysz na 120 I ZACHOWANIU TEJ SAMEJ TECHNIKI JAZDY WYPALISZ ZAWORY LUB DZIURY W TŁOKACH.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn one lubia paliwo , koles mial KLE a jego ojciec GPZ i srednio 7 - 8 lykaly , ale 10 to faktycznie troszke sporawo. Regulacja gaznikow i czysty filtr powietrza moze wystarczy.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ten sposób były dławione te silniki ale z tego co pamiętam to zużycie paliwa nie było w nich mniejsze, a na pewno nie znacząco.

 

Kolego - znacząco. Zdławiona wersja maksimum spali 6 litrów. I nie ma ch*ja, że więcej. Miałem to wiem. 10 litrów w mieście to chyba na prawdę bardzo źle policzyłeś bo moja przy ostrej jeźdźie miejskiej brała niecałe 7 litrów i to przy ostrym katowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, tylko długość ogranicznika należy dobrać doświadczalnie.

Na ogół na początek przyjmuje się 1/3 skoku i robi testy a po nich można ew.skracać ogranicznik.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, piszecie tu o dyszach i kastrowaniu, a spalanie w tamtym motocyklu nie wynika chyba z za dużych dysz, tylko z zasyfionego filtra, maxymalnie zużytego napędu itd. Albo gość nie umie w ogóle jeździć skoro taka różnica między trasą a miastem.

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...