Skocz do zawartości

ZXR400/600


Ciekawy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jeszcze raz wszystkich posiadam kawasaki zxr400 h1 1990 i silnik z zx6r 1996 f2 mam parę pytań odnośnie zmiany mocowań na ramie a co za tym idzie wzmocnienia w jakiś sposób konstrukcji z tego co już wiem potrzebny jest specjalny automat do spajania konstrukcji aluminiowych i wprawna ręka bardziej chodziło by mi o umiejscowienie mocowań na ramie prosił bym o jakieś wskazówki może ktoś ma już takie doświadczenie i chciałby się nim podzielic może jakieś inne wskazówki o których nie wiem mile widziane własne zdanie na temat zmiany mocowań :notworthy:

Obecnie sinik jest wrzucony prowizorycznie i trzyma się na jednej śrubie do przerobienia były by 3 mocowania 2 boczne i jedno umieszczone centralnie ogólnie masakra :buttrock:

przyczyną wymiany silnika jest uszkodzona głowica a f2 była dodana jako gratis i pomyśłałem ze warto by było spróbowac zawsze można się wycofac i sprzedac silnik kupując oryginalny

Może już na forum istnieje taki link ale wrzucę książki serwisowe :icon_arrow: http://www.manualedereparatie.info/categorii/kawasaki.html gdyby ktoś potrzebował

Wesołych świąt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno się wkładać mocniejszego silnika w słabszą ramę a tym bardziej kombinować ze spawaniem konstrukcji aluminiowej.

Jeżeli silnik mieści się w ramie powinieneś dorobić adaptery które umożliwią przejście pomiędzy otworami ramy a silnika. Jak to dokładniej wygląda możesz zobaczyć w moim warsztacie gdzie do ramy Junaka jest oprawiony silnik GS-400.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to działanie jest nieopłacalne moim zdaniem i z czasem to zrozumiesz, nie lepiej- sprzedac silnik a za kasę naprawić lub szukać drugiej głowicy, ewentualnie drugiego silnika?

Osprzęt do silnika 600 posiadasz?

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ogóle to pomysł wydaje mi się conajmniej dziwny. Rama przecież była obliczona i zaprojektowana, żeby wytrzymać obciążenia silnika 400ccm. Dlatego kulawym pomysłem wydaje mi się wkładanie mocniejszego silnika do prawdopodobnie nie przystosowanej ramy do znoszenia większych obciążeń. Będziesz zapie*dalał, rama pęknie... :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do ZXR 400 wkładali silniki albo od ZX6R albo od Yamahy R6. Niestety nie wiem czy do tego i w jakich miejscach wzmacniali rame.

Podaj jakiś przykład, najlepiej ze zdjęciem ZXR400 i silnik R6.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj jakiś przykład, najlepiej ze zdjęciem ZXR400 i silnik R6.

ktoś jakiś czas temu na tym forum podawał link właśnie do ZXR400 z silnikiem od ZX6R albo Yamahy r6. Nie wiem jakie potrzebne tam były przeróbki/wzmocnienia ramy, ale coś takiego było napewno jakiś czas temu na forum, niestety aktualnie w tym momencie przykładu nie podam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy mam rację, ale mi się wydaje ze XJ 600 i Xj 900 są zbudowane na tej samej ramie.

 

To się bardzo grubo kolego pomyliłeś. Porównałeś dwa różne światy - gdzie w ogóle seria XJ a gdzie ZXR :icon_rolleyes:

 

ktoś jakiś czas temu na tym forum podawał link właśnie do ZXR400 z silnikiem od ZX6R albo Yamahy r6. Nie wiem jakie potrzebne tam były przeróbki/wzmocnienia ramy, ale coś takiego było napewno jakiś czas temu na forum, niestety aktualnie w tym momencie przykładu nie podam.

 

Sam jestem ciekaw. Mógłbyś podeslać ten wątek. Chciaż za bardzo nie rozumiem celu takiej operacj. No chyba, że ktoś ma za frytke silnik i kombinuje bo wydawać pieniądze na takie kombinacje - to według mnie mijanie się z celem.

 

Dobrze, kwestia przeróbki ramy i jej wzmocnienia rozwiązana, a hamulce? Opony? Kulawy pomysł :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam dziękuje za rozwinięcie tematu , rozumiem że wstawienie silnika o innych parametrach i wadze do słabszej ramy wiąże się z pewnym ryzykiem . Co do jakiś danych to wyszukałem na innym forum (niestety większosc nie rozumiem ) przeróbkę zxr 400 l5 ,z jednostką zx6r z 2001 roku :icon_arrow: http://www.zxrworld.co.uk/zxr400oc/viewtopic.php?f=50&t=2801 znalazłem jeszcze zxr z 92 z silnikiem zzr600 ale ona nie wniosła by nic nowego do tematu (3 zdjęcia w plastikach) co do interpunkcji przepraszam :biggrin: , zastanawiałem się nad tymi adapterami które zaproponował pan Piotr ale nie umiałem odnaleźc żadnych zdjęc przybliżających jak to by wyglądało ale pomysł jest całkiem dobry co do hamulców na pewno chciałbym się tym kiedyś zatrzymac wiec hamulce z 400 niewchodzą w gre może sie myle ale dla pewności wolałbym wsadzic jakieś lepsze. Silnik tak jak wspominałem wcześniej dostałem za darmo .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do hamulców na pewno chciałbym się tym kiedyś zatrzymac wiec hamulce z 400 niewchodzą w gre może sie myle ale dla pewności wolałbym wsadzic jakieś lepsze. Silnik tak jak wspominałem wcześniej dostałem za darmo .

 

Dobrze, silnik za darmo, robota, przerabianie hamulców, najprawdopodobniej całego przedniego zawieszenia - no chyba, że mają takie same mocowanie jak w 600 w co wątpię. Do tego dochodzi różnica wagi - ile waży silnik 400 a ile 600? Zmiana parametrów silnika a ściślej mówiąc zwiększenie jego mocy prawie dwukrotnie powinna nieść za sobą zwiększenie sztywności ramy, dochodzą większe obciążenia zawieszeń... Do tego opona, która wytrzyma dużo większą moc jeśli miało by być bezpiecznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj kolego Vector czepiłeś sie tych hamulców, wypadałoby najpierw sprawdzić czym dysponuje ZXR 400, ma hamulce bardzo dobre! tarcze o srednicy 310mm (gzie w 636 jest "tylko" 300) i cztero tłoczkowe zaciski (oczywiście to połowa sukcesu bo równie ważna jest wydajna pompa). Kwestia hamulcy, opon, to już przekombinowanie.

Rozumiem że są pieniądze, jest fajny pomysł np do gsxf 600 włożyć silnik gsxra 1100, zrobić to z głową i wedle zasad, a potem siać zamęt na mieście. Ale robić to na siłe, i po tzw łepkach, bo akurat taki piec jest to raczej bez sensu. Gdyby chociaz silnik pasował na otwory.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega mechanik z Holandii w ramę Hondy CB550Four włożył silnik CBR600F2 na turbinie Gareta coby mocy nie brakło i dobija czasami ICHNICH SZPANERÓW na autostradzie.

Jeżeli tylko otwór w ramie pozwala to można tam włożyć inny silnik ale późniejsza eksploatacja powinna być robiona z głową.

Dosyć popularna przebudowa w Hamburgu kilka lat temu polegała na wkładaniu silnika B12 w ramę CB900F czy np. przebudowa Vmaxa na łańcuch.

Wracając do tematu to hamulce w ZXR400 wyprzedzały epokę i do dzisiaj nie ustępują najnowszym konstrukcją. Należy tylko wymienić przewody na stalowe.

Zrobienie adapterów mocowania silnika też nie przedstawia dużego problemu.

Jedyna nieudana przebudowa z którą się spotkałem to silnik GSXR1100 w ramie 750ki.

Mocy za dużo a rama gumianna/gówniana(niepotrzebne skreślić).

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...