Skocz do zawartości

malowanie owiewek


serwient
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hejaaaaa.

 

Z racji , że yeahbłem ostatnio w błoto pod domem, oddaje laleczkę do lakiernika.

 

Malowanie całego moto w oryginalnym lakierze ( kolorze) plus podszpachlowanie starej roboty donjakuba + na wszystko lakier bezbarwny.

 

500 zł za wszystko. Nie udało mi sie nic utargowac u tego klienta.

Nie za duzo trzeba mu zostawic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terminy akurat o niczym nie świadczą.

Lakierowanie motocykla odpowiednimi lakierami (nie samochodowymi) kosztuje około 200PLN od elementu + zbiornik paliwa około 300PLN, oczywiście mniejsze elementy taniej.

 

Widziałem kilka motocykli polakierowanych za 500 - 800PLN (całych) i uwierz mi że nie chciał byś mieć tak tandetnie polakierowanego swojego motocykla, nawet w jednym z przypadków znajomy lakiernik przeklinał tego wcześniejszego że cały lakier schodził bez problemów Nitrem :-)

 

Tanio niestety nie zawsze znaczy dobrze.

Same dobre materiały lakiernicze na cały motocykl kosztują około 400 - 500PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a no niestety glowne grzechy malarzy to nie dodawanie elastikonu do lakieru i szpachlowanie sztywnym materiałem. a co do dobierania na fiszke to sory ale nie wychodzi dobrze. tylko lakiernia ktora ma mozliwosc dobrania z numeru motocyklowego chodzi w rachube poniewaz bardzo wiele motocykli malowane jest wielowarstwowow tak wiec faktycznie ten maluje darmowo.

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a no niestety glowne grzechy malarzy to nie dodawanie elastikonu do lakieru i szpachlowanie sztywnym materiałem. a co do dobierania na fiszke to sory ale nie wychodzi dobrze. tylko lakiernia ktora ma mozliwosc dobrania z numeru motocyklowego chodzi w rachube poniewaz bardzo wiele motocykli malowane jest wielowarstwowow tak wiec faktycznie ten maluje darmowo.

z tym dobieraniem koloru to prawda ale jak sie maluje cale moto to nie ma znaczenia. nie odroznisz od oryginalu.

a 500zl za cale moto w plastikach to dosc tanio (no chyba ze w kabinie maluje to bardzo tanio)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 stów za wszystko.

Zawierze kolesiowi.

Widzialem wczoraj jego robote i naprawde warto.

Malowanie bez baku, zapomnialem dodac.

Za tyle to by mi sie nawet sprajem nie chcialo pryskac :P Obawiam sie ze efekty tej pracy beda malo zadowalajace. O tak niskiej kwocie to jesze nie slyszalem, koniecznie pochwal sie jak wyszlo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym dobieraniem koloru to prawda ale jak sie maluje cale moto to nie ma znaczenia. nie odroznisz od oryginalu.

a 500zl za cale moto w plastikach to dosc tanio (no chyba ze w kabinie maluje to bardzo tanio)

E

 

E tam nie ma znaczenia. zwykłego metalika zaraz widac. perla 4 warstwowa to zupelnie inny lak

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E

 

E tam nie ma znaczenia. zwykłego metalika zaraz widac. perla 4 warstwowa to zupelnie inny lak

jesli widzisz roznice na zwyklym metaliku to koniecznie zmien dostawce lakieru. jak jest dobra mieszalnia to zrobi bardzo podobny i nie widac roznicy nawet jak przylozysz oryginalny element dla porownania. Jak wyjdie troche gorzej i to widac dopiero jak masz punkt odniesienia.

Wielowarstwowe perly to inny temat. identyko nie zrobisz ale jaka masz alternatywe? oryginalnej bazy nie kupisz a nawet jesli to nie dostaniesz podkladu takiego jak jest w fabryce i juz odcien finalny bedzie inny zreszta malo ktory motocykl ma taki udziwniony lakier (czerwono/czarny SRAD 750 i jakies cruisery z tego co pamietam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli widzisz roznice na zwyklym metaliku to koniecznie zmien dostawce lakieru. jak jest dobra mieszalnia to zrobi bardzo podobny i nie widac roznicy nawet jak przylozysz oryginalny element dla porownania. Jak wyjdie troche gorzej i to widac dopiero jak masz punkt odniesienia.

Wielowarstwowe perly to inny temat. identyko nie zrobisz ale jaka masz alternatywe? oryginalnej bazy nie kupisz a nawet jesli to nie dostaniesz podkladu takiego jak jest w fabryce i juz odcien finalny bedzie inny zreszta malo ktory motocykl ma taki udziwniony lakier (czerwono/czarny SRAD 750 i jakies cruisery z tego co pamietam)

Wielowarstwowe perły są na CBR 1100XX (bordowy i niebieski), ST 1300 Pan Europ, Yamaha FZ1, R6, R1, oraz paru innych motocyklach. Ale te lakiery są kosmicznie drogie i w zasadzie cały motocykl się lakieruje żeby było idealnie.

 

Najlepsze jest to że dając kilku lakiernikom ten sam pistolet i lakier (chodzi o perłowy lub metalic) po wyschnięciu będzie inny odcień.

 

Na VFR RC36 był taki fajny kolor teoretycznie czarna perła, w słońcu wyglądał na ciemno bordową perłę, efekt super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VFRa FJRa NTVa SRADy, K4 bialo niebieskie i sporo innych mialo lakiery wielowarstwowe.

 

fakt jest faktem ze ciezko to polozc zeby wyszlo tak samo jak fabryka ale roznica miedzy taka perla wielowarstwowa a metalikiem jest drastyczna

Edytowane przez bart_b

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VFRa FJRa NTVa SRADy, K4 bialo niebieskie i sporo innych mialo lakiery wielowarstwowe.

 

fakt jest faktem ze ciezko to polozc zeby wyszlo tak samo jak fabryka ale roznica miedzy taka perla wielowarstwowa a metalikiem jest drastyczna

 

Niestety firmy produkujące lakiery mają słabe receptury motocyklowe. Ostatnio malowałem xx niebieskiego w wielowarstwówce i to co zrobili w mieszalni totalnie nie pasowało do koloru moto. A najdziwniejsze jest to, że po reklamacji okazało się, że kolor jest zgodny z fiszą z próbnika (w mieszalni jej nie mieli) . Uznali jednak rekalamacje i zwrócili koszt lakieru ok. 300 zł. Dlatego perły i wielowarstwówki a szczególnie z barwionym clarem robie całościowo.

Odnośnie metaliców 100% trafienia koloru żadko się zdarzają, a w przypadku srebrnych nigdy. Dla pewności w przypadku samochodów i sąsiadujących elementów robi się cieniowanie na sąsiadującym elemencie i jest cacy. W przypadku moto jest to utrudnione.

Co do ceny z postu to tanio. Biorąc koszty materiałów najmniej licząc to lakiernik zarabia na tym ok 50-100 zł. a roboty jest moc.

500 za samą robocizne byłoby do zaakceptowania.

Świątecznie pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...