Skocz do zawartości

TP sensor


szymel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przede wszystkim witam wszystkich fanów 2 kółek .

 

I zwracam się z pytaniem. Mam taka sytuacje kupiłem CBR-ke 2003r. przy kupnie świeciła się kontrolka FI sprzedający zarzekał się ze jest to wina kierunków na diodach, moja wina nie sprawdziłem moto dokładnie ale mniejsza z tym.

Miałem trochę czasu i przyjrzałem się temu dokładniej co się okazało, odłączony był TP sensor(czujnik położenia przepustnicy) po podłączeniu go silnik pali tylko na ssaniu (bardzo nierówno skacze) po rozgrzaniu gaśnie, i odpala dopiero jak wystygnie. Po podłączeniu TPS kontrolka FI gaśnie.

I tu moje pytanie czy będzie to wina czujnika, czy możne być jeszcze coś innego. Dodam ze mierzyłem napięcia na wtyczce i jest tak jak podaje servisowka,5V na zasilaniu nie ma żadnych przebić. Czujnika nie mam zbytnio jak zbadać bo zasłanie go rama.

 

I jeszcze pytanie ile mniej więcej będzie kosztować wymiana listwy wtryskowej, z tego co się zorientowałem to servisowka traktuje to jako całość nie ma samych czujników.

 

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczytaj się w serwisówkę bo napewno gdzieś jest ujete jak go ustawic.

Dla przykładu u mnie w SUZI jest tak , ze za pomoca zworki zabudowanej pod siedzeniem wchodzę w odpowiedni kod i pózniej krecac czujnikiem położenia przepustnicy, wyswietlacz gdzie wyswietlana jest godzina pokozuje mi kiedy dokładnie czujnik jest ustawiony w prawidłowej pozycji.

 

takze czytaj i kombinuj :)

 

Może masz szczescie i wystarczy go ustawic w prawidłowej pozycji i bedzie gitaresia - a ktoś myslał, ze poprostu sie popsuł :)

 

 

Ps. A czemu chcesz sie dobierac do listwy wtryskowej? Tez cos nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) powinieneś zażądać od sprzedającego zwrotu kosztów za usunięcie ustreki

 

Masz rację.

 

chyba że w umowie jest zapisane że kupujący zna stan pojazdu.

 

Bzdura - jest to wada ukryta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według serwisowki ten czujnik jest integralna częścią przepustnicy. Jest podana jedynie diagnoza czujnika.

 

Jest on mocowany na stałe do przepustnicy, fabryka nie przewiduje w ogóle żeby go ruszać wiec regulacji nie ma(co prawda na forum puszek hondy znalazłem że można go odkręcić, tylko trzeba zrobić na tych śrubach którymi jest przykręcony nacięcia, fabrycznie są gładkie). U mnie są maźnięte białą farbą i widać że nic nie było przy nich ruszane od fabryki.

 

Zle się wyraziłem nie chce nic kombinować przy wtryskach ;) , chodziło mi o wymianę przepustnicy do której jest przymocowany ten czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

j.w. zacznij od sprawdzenia świec, filtra powietrza, a następnie synchronizacja wtrysków.

Ewentualnie po nagrzaniu spróbuj podnieść mu obroty (w serwisówce masz opisane jakie powinny być).

 

A taka usterka to jest wada ukryta, tak więc wg. umowy można zwrócić sprzęt (z tym że w umowie powinno być wpisane iż taka kontrolka paliła się).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...