qurim Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 (edytowane) Elo! Jak w tytule. Zniszczony gwint wydechu na cylindrze Komara 230. Wymiana cylindra nie wchodzi w grę na razie bo jest to pierwszy typ Komara jeszcze z silnikiem podobnym do Rysia a nie S38 zwanym 'jajko" i niełatwo będzie znaleźć nowy cylinder do tego wynalazku. Co poradzicie na ten gwint? Przetaczać i tulejować? Napawać? Czy może tylko poprawić istniejący? Nigdy nie miałem do czynienia z tak dużym gwintem i nie mam nawet narzędzi ani pomysłu żeby to naprawić. Poniżej fotki gwintu. Trochę duże fotki ale takie maja być co by wyraźnie było widać. 1. http://www.wbv.pl/view-263_gwint_1.jpg 2. http://www.wbv.pl/view-205_gwint_2.jpg Z góry dzięki za fachowe porady. :biggrin: Edytowane 10 Grudnia 2008 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Takie uszkodzenie jest do naprawienia ale potrzebna jest głowiczka gwintująca. Do kilku napraw można ją dorobić ze stali narzędziowej. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 12 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 Głowiczka powiadasz....myślałem nad tym ale widząc ceny nowych odechciało mi się - na rozmiary 8-12mm kosztuje ok.1500PLN. :icon_eek: Jedynie dorobienie takowej ma sens. Czerstwa sprawa. Gdyby to był zwykły Komar to spoko, można kupić cylinder nowy ale ten jest trochę inny do silnika bazującego na Rysiu i jest lipa. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 Nie ma problemu aby dorobić taką głowiczkę tym bardziej do weterana Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Zmagałem się kiedyś z podobnym problemem, tyle że jakiś burak zdążył już przewiercić ten gwint i walnąć wydech na nity ale dało się go uratować. Zaniosłem cylinder do tokarza i przegwintował mi ten gwint na trochę mniejszy rozmiar i dorobił do tego odpowiednią nakretkę uwzględniając średnice kolanka wydechowego. niestety trzeba było troszkę podpiłować jego kołnierz. Myśle że to nie taka straszna wiocha :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hondziak Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Witam...Ja na moim miejscu oddał bym to do tokarza niech on ci to na odpowiedni rozmiar dotoczy...Pozdrawiam Mateusz p. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chalski9 Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 jak koledzy wyzej napisali tokarz:) dosc szybko to zrobi a i koszty nie beda duze:)pozdariam i powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 (edytowane) Ja w simsonie albo komarku , mialem napawany gwint i wytoczony nowy. Ale w twoim wypadku , najpierw popraw gwint , bo nie jest mocno zjechany. Edytowane 10 Stycznia 2009 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.