Skocz do zawartości

Komar Typ 230


qurim
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Elo!

 

Jak w tytule. Zniszczony gwint wydechu na cylindrze Komara 230. Wymiana cylindra nie wchodzi w grę na razie bo jest to pierwszy typ Komara jeszcze z silnikiem podobnym do Rysia a nie S38 zwanym 'jajko" i niełatwo będzie znaleźć nowy cylinder do tego wynalazku.

Co poradzicie na ten gwint? Przetaczać i tulejować? Napawać? Czy może tylko poprawić istniejący? Nigdy nie miałem do czynienia z tak dużym gwintem i nie mam nawet narzędzi ani pomysłu żeby to naprawić.

 

Poniżej fotki gwintu. Trochę duże fotki ale takie maja być co by wyraźnie było widać.

 

1. http://www.wbv.pl/view-263_gwint_1.jpg

 

 

2. http://www.wbv.pl/view-205_gwint_2.jpg

 

Z góry dzięki za fachowe porady. :biggrin:

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowiczka powiadasz....myślałem nad tym ale widząc ceny nowych odechciało mi się - na rozmiary 8-12mm kosztuje ok.1500PLN. :icon_eek: Jedynie dorobienie takowej ma sens. Czerstwa sprawa. Gdyby to był zwykły Komar to spoko, można kupić cylinder nowy ale ten jest trochę inny do silnika bazującego na Rysiu i jest lipa.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmagałem się kiedyś z podobnym problemem, tyle że jakiś burak zdążył już przewiercić ten gwint i walnąć wydech na nity ale dało się go uratować. Zaniosłem cylinder do tokarza i przegwintował mi ten gwint na trochę mniejszy rozmiar i dorobił do tego odpowiednią nakretkę uwzględniając średnice kolanka wydechowego. niestety trzeba było troszkę podpiłować jego kołnierz. Myśle że to nie taka straszna wiocha :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja w simsonie albo komarku , mialem napawany gwint i wytoczony nowy. Ale w twoim wypadku , najpierw popraw gwint , bo nie jest mocno zjechany.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...