Skocz do zawartości

Świeci kontrolka FI - co o tym sądzicie?


zbig57
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. (początek można opuścić)

 

 

Dzisiaj, pomimo temperatury 3C postanowiłem wybrać się na przejażdżkę. Zajrzałem do EMpiku, czy nie ma nowej opery dla mnie a później wyskoczyłem z Koszalina w kierunku na Szczecin. Jechałem spokojnie, zgodnie z innymi pojazdami. Kiedy zniknęło ograniczenie prędkości do 70km/h, za jednym zamachem wyprzedziłem pięć pojazdów i rozpędziłem się do 130.. Później zatrzymałem się w centrum ogrodniczym przed Biesiekierzem. Tam porozmawiałem o świątecznych choinkach i pojechałem dalej do Białogardu. Z Białogardu postanowiłem wrócić inną trasą do Koszalina. Po drodze , jakieś dwadzieścia kilometrów przed Koszalinem zwróciłem uwagę, że świeci jakaś kontrolka pod obrotomierzem. Początkowo sądziłem, że to kontrolka od ładowania. No nic - pomyślałem - jakoś dojadę.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Kiedy przyjrzałem się dokładniej, okazało się, że czerwone światełko świeci pod literkami FI, co wg. instrukcji oznacza wtrysk paliwa. Przestraszyłem się nie na żarty. Już oczami wyobraźni widziałem siebie stojącego na drodze i szukającego pomocy w transporcie motocykla do Koszalina. Myślałem, że motocykl może przestać palić na jeden z cylindrów, że nagle zacznie szarpać i dławić się, że zablokuje się koło itp... Nawet nie posiadam telefonu komórkowego, by w takiej sytuacji powiadomić bliskich w domu lub wezwać jakąś pomoc.

Koniec końców - jakoś dojechałem do domu. Lampka nadal świeciła, nie zauważyłem jednak żadnych niepokojących objawów. Wjechałem na podwórko i wyłączyłem stacyjkę. Później ponownie uruchomiłem silnik. Kontrolka nie świeciła.

Co mam o tym wszystkim sądzić?

Czy mieliście podobne doświadczenia lub wiecie, jakie mogą być powody dla których ta lampka sygnalizowała niesprawność w układzie zasilania?

Co robić?

Trudno jechać gdziekolwiek nie mając pewności, że motocykl jest sprawny...

 

Pozdrawiam - Zbyszek :)

Edytowane przez zbig57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie nic strasznego, ja tak zrobiłem 7 tyś. km i nic się nie działo, a nie wiedziałem jak zczytać kod błeu i co ma winę, nawet w serwisie sprawę olali. ale dla świetego spokoju możesz sprawdzić co jest nie tak. Pod siedzeniem jest taka biała kostka z osłonką silikonową, wchodzą do niej 2 przewody( u mnie biały z czerwonym paskiem i czarny z białym paskiem) musisz zrobić na nich zworkę, potem włącz zapłon i włącz pompę paliwa włacznik ten czerwony po prawej stronie, ale nie odpalaj silnika, po ok 2sekundach na wyświetlaczu pojawi się kod błędu w miejscu gdzie pokazywana jest temperatura. zwróć uwagę na kod oraz na to na jakiej wysokości przed kodem pojawi się kreseczka, może być na środku, na dole lub na górze. JAK np. będziesz miał kod C00 i kreseczkę na dole lub na górze to trzeba wyregulować czujnik przepustnic, a jak wyświetli się coś innego to poszukaj w manualu ozn. albo daj znać to sprawdzę Ci te oznaczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podaj co za moto,

ja mam podobnie w gsxr 1000 k1, zapala sie czasami nawet zaraz po wyjechaniu na ulice,ale zer objawow, podczas jazdy go zgasze i ponownie odpale i jest ok, sprawdzilem blad i umnie jest cos nie tak z 4 cylindrem a dokladnie z jakims czujnikiem albo przy wtrysku albo gdzies dalej.

Ta kontrolka zazwyczaj sygnalizuje jakies bledy, czesto z czujnikow, a przy temperaturze 3 stopni zaden z czujnikow nie diala tak samo jak w tenperaturze 20 stopni (nizsza temperatuja moze powodowac wieksze bledy pomiarow, i jest to charakterystyka elementow polprzewodnikowych)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij manuala z sieci do twojego moto bo opowiadanie co jak u kogo nie znaczy że u ciebie jest tak samo.

W serwisówce będziesz miał rozpisane kody błędów. Czasami wystarczy trochę wody w kostce brak masy albo zagięty szlaufik przy którymś z czujników i kontrolka FI zacznie świecić. Po rozszyfrowaniu błędu twoje poszukiwania przyczyny zostaną zawężone. Często nie widać niczego niepokojącego ale gdyby się lepiej przyjrzeć to moto może np. bardziej dymić przy ostrym dodaniu gazu itp.

W brew opiniom układy wtryskowe wcale nie są takie awaryjne zwykle przyczyną jest jakaś pierdoła .

Moto Psycho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij manuala z sieci do twojego moto bo opowiadanie co jak u kogo nie znaczy że u ciebie jest tak samo.

W serwisówce będziesz miał rozpisane kody błędów.

A propos tego manuala - mógłbyś podać, gdzie to znaleźć? Moje moto Kawasaki ER6-f ABS, 2006r.

Dobrze byłoby mieć jakiś podręcznik, który pomógłby w grzebaniu przy motocyklu.

Co do odczytania błędu, to jedynym miejscem, gdzie mógłby się on wyświetlić jest ciekłokrystaliczny wyświetlacz przebiegu kilometrów/zegar/licznik okresowy.

 

Często nie widać niczego niepokojącego ale gdyby się lepiej przyjrzeć to moto może np. bardziej dymić przy ostrym dodaniu gazu itp.

W brew opiniom układy wtryskowe wcale nie są takie awaryjne zwykle przyczyną jest jakaś pierdoła .

Oby tak było - motocykl ma niewielki przebieg. :biggrin:

 

Pozdrawiam - Zbyszek :)

 

Czy to ER6 ? z opisu ? Który rok ?

Tak - ten sam, z ABS. Rocznik 2006, kupiłem go trzy miesiące temu.

Więcej tutaj:

http://forum.motocyklistow.pl/Drugi-a-jakb...zy-t106266.html

http://forum.motocyklistow.pl/Wielka-radoc-t106260.html

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania - chętnie odpowiem.

 

Pozdrawiam - Zbyszek :)

 

 

Czy to ER6 ? z opisu ? Który rok ?

Tak - ten sam, z ABS. Rocznik 2006, kupiłem go trzy miesiące temu.

Więcej tutaj:

http://forum.motocyklistow.pl/Drugi-a-jakb...zy-t106266.html

http://forum.motocyklistow.pl/Wielka-radoc-t106260.html

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania - chętnie odpowiem.

 

Pozdrawiam - Zbyszek :)

 

 

Ta kontrolka zazwyczaj sygnalizuje jakies bledy, czesto z czujnikow, a przy temperaturze 3 stopni zaden z czujnikow nie diala tak samo jak w tenperaturze 20 stopni (nizsza temperatuja moze powodowac wieksze bledy pomiarow, i jest to charakterystyka elementow polprzewodnikowych)

Obyś miał rację, również pomyślałem o temperaturze. Na razie nie jeżdżę - jest mokro i zimno. Kiedy odpaliłem silnik ponownie to kontrolka nie świeciła. Trudno na razie wyrokować, okaże się przy najbliższej okazji. Na razie dziękuję za wszystkie uwagi i proszę o podanie skąd mogę ściągnąć jakiś service workshop manual, by w razie potrzeby samemu podziałać. :icon_biggrin:

 

Pozdrawiam - Zbyszek :)

 

Edytowane przez zbig57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znasz włoski lub angielski ?

Jeśli tak to podaj mi swojego maila na PW i który język znasz to prześle Tobie manuala. Akurat posiadam po Włosku :-).

Po Angielsku pobieram.

 

Lub zajrzyj tu:

http://homepages.slingshot.co.nz/~shanetp/Index.html

 

Workshop Service Manual for the Ninja 650R (ER-6F) link is here and here.

 

Kliknij prawym na 2-gie here i zapisz jako - to jest manual po angielsku.

Edytowane przez Raczek_6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...