Skocz do zawartości

Moto Guzzi v35 '77


aker
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z wielce szanownych forumowiczów ma jakąś praktykę lub doświadczenia odnośnie Moto Guzzi v35 z późnych lat 70-tych ? Jakieś serwisówki powoli zdobywam, ale nie mam najmniejszego pojęcia co do tego typu maszyn. Właśnie rozpocząłem nowy projekt p.t. Moto Guzzi i nie chcę go spartaczyć. Na razie mogę tylko powiedzieć, że jak na lata 70-te to jest całkiem zaawansowana maszyna: alu felgi, tarczowe hamulce z przodu i z tyłu, 5 biegów, wał kardana, podatność sewisowa itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem kiedyś ten model u mojego kumpla. Szczerze Ci powiem, że od tamtej pory zaczęły mi się podobać Moto Guzzi. To było istne cacuszko, srebrny kolorek, białe szparunki, po prostu sliczny sprzęt. Bardzo ładnie też pracował w nim silnik, chociaż ci co jeździli nim twierdzili, że nie jest zbyt mocny. To chyba jeden z najmniejszych motocykli z wałem kardana. Goscie przywieźli go z Holandii dosłownie za grosze i sam też się będę za takim sprzętem rozglądał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Garaż to za dużo powiedziane. Na razie jest umieszczony w ciasnej komórce w Łomiankach, ale jak tylko zejdzie ten pier***ny śnieg to robię mu serwisik i jadę do Warszawy. Na pewno jedna z moich pierwszych wizyt w 2oo będzie na tym sprzęcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzięki za odzew. Dane regulacyjne już zdobyłem, ale mam kilka pytań. Czy Ty demontujesz i czyścisz miskę olejową co drugą wymianę oleju ( tak wyczytałem w serwisówce ) ? Jeżeli tak to skąd kombinujesz uszczelkę ? Czy w serwisie można kupić części do starych modeli ? ( ja poszukuję klamki sprzęgła, a w Larssonie nie mają niczego co by pasowało ). Czy "dzyndzel" ssania powinien pozostawać w pozycji odciągniętej sam, czy po prostu wraca do normalnej pozycji po puszczeniu ? ( u mnie nie można go "zatrzasnąć", tylko wraca). Jaki olej lejesz do silnika, jaki do skrzyni, a jaki do dyfra ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie miski olejowej nigdy nie zaszkodzi ,szczególnie gdy dopiero kupiłeś motocykl.Koszt uszczelki to około 12 zł i prawdopodpbnie bez żadnych problemów dostaniesz u importera.Co do klamki to będziesz musiał trochę poczekać aż ją sprowadzą z Włoch co może też trochę kosztować.Guzzi żadko zmienia modele, więc prawdopodobnie dostaniesz ją gdy poszukasz w ogłoszeniach.Ssanie nie powinno samoczynnie wracać.Układ Guzzi jest typowo "samochodowy" i tak należy go traktować.Olej silnikowy 10W/40 SF/CG 2l ,skrzynia 80W/90 dyfer 85W/140

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

No to prawie :lol: skończyłem prace. Oto co już zrobiłem :

- wymiana połowy okablowania i większości konektorów elektrycznych

- wymiana cewek zapłonowych ( od MZ ) , kabli WN , fajek i świec zapłonowych

- regeneracja połączeń magnetycznych czujników położenia wału korbowego

- regulacja luzu na zaworach

- regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu

- wymiana wszystkich przewodów gumowych

- wymiana kierownicy ( na dwuczęściową ) i górnej półki

- skasowanie luzu na łożysku główki ramy

- wymiana klamki sprzęgła

- wymiana klamki i pompy hamulca przedniego

- dorobienie przedniego włącznika stopu ( w oryginale nie było )

- wymiana manetek

- wymiana przełączników elektrycznych na kierownicy

- przeniesienie cięgna ssania na kierownicę

- dorobienie mocowania akumulatora

- wymiana lusterka

- wymiana kierunkowskazów i przeniesienie tylnych w inne miejsce

- wymiana spalonych żarówek oświetlenia wskaźników i kontrolek

- wymiana manetek i przeróbka sterowania przepustnicami z układu dwulinkowego na jednolinkowy ( wykonanie przejściówki )

- odpowietrzenie obwodów układu hamulcowego i wymiana płynu hamulcowego

- dorobienie gum zawieszenia zbiornika paliwa

- spawanie wału napędowego ( pękł po przebiegu 53 km )

- czyszczenie i smarowanie układu przeniesienia napędu

- regulacja luzu na łożyskach tylnego wachacza

- czyszczenie i regulacja gaźników, naprawa komory pływakowej prawego gaźnika

- usunięcie podnóżków pasażera ( w końcu to jest caffe-racer )

- naprawa gwintu trzymającego szpilkę mocowania cylindra

- wymiana śrub mocujących zacisk hamulcowy ( gwint trzymał na długości 2-3 mm)

- wymiana kilku nakrętek na kołpakowe

- wymiana filtra , oleju silnikowego, oleju w skrzyni biegów, oleju w dyfrze

- demontaż i czyszczenie miski olejowej

- naprawa mocowań lewego boczka

- naprawa podnóżków ( zacinające się dźwignie hamulca i biegów osadzone na osiach podnóżków )

- dociąganie wszystkich śrub i nakrętek

 

A zostało jeszcze do zrobienia:

 

- instalacja blokady kierownicy

- wymiana złamanego odpowietrznika w zacisku hamulcowym

- wymiana szczotek alternatora

- wymiana wstępnego filtra oleju

- wypełnienie tłumików

- kosmetyka

 

Do tego nabyłem w Allegro orzeszka, którego doprowadziłem do stanu używalności i pomalowałem na srebrny kolor. Dzisiaj robię jazdy testowe i jak się nic nie zepsuje to w piątek jestem nim w 2oo :mrgreen: niebawem też zamieszczę zdjęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...