Gość marcpol Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Witam, mam w garażu kartery z dwóch różnych silników od CZ Cross i chciałbym złożyć z tego sprawny silnik. Zdaję sobie sprawę, że nie będzie to idealne rozwiązanie, ale o kartery w naprawdę dobrym stanie do tego motocykla jest bardzo trudno, a zmęczone życiem i motkiem też pewnie nie będą najlepsze. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Każdy z karterów CZ na numer tzw."pary" i jeżeli są podobne np. 22 i 24 to teoretycznie możesz poskładać z tego jeden silnik. W przeciwnym przypadku będzie b. szybko niszczył łożyska na wale. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 (edytowane) Każdy z karterów CZ na numer tzw."pary" i jeżeli są podobne np. 22 i 24 to teoretycznie możesz poskładać z tego jeden silnik. W przeciwnym przypadku będzie b. szybko niszczył łożyska na wale. b. szybko to znaczy? Tłok w 125 516 wymienia się około 3 razy w sezonie, więc przy tej okazji wymiana łożysk nie będzie stanowiła problemu. Edytowane 29 Listopada 2008 przez marcpol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Ale na nowych łożyskach silnik z powodu braku osiowości będzie tracił dużo mocy i niemiłosiernie się grzał. Chcesz mieć dużo słabszy silnik na nowych częściach to składaj. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Ze skrzynią biegów też może być niewesoło. Miałem kiedyś Jawę TS350 Twin Szrott i miała 2 różne połówki. Skrzynia biegów mieliła złożenie igiełkowe na pośrednim co 3 tyś km. Masakra. Do tego wycie przekładni i szybko padający wał korbowy. :banghead: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Oczywiście, że nie chcę mieć słabszego silnika z powodu większych oporów na łożyskach. Myślę, że łożyska z luzem C4 załatwią sprawę. Brak osiowości w tych karterach nie jest zauważalny gołym okiem, po ich złożeniu i skręceniu nie czuć żadnych oporów przy kręceniu wałem. Jak napisałem kartery z tego samego kompletu w dobrym stanie są towarem deficytowym. Dziękuję za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abu Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 (edytowane) Każdy z karterów CZ na numer tzw."pary" i jeżeli są podobne np. 22 i 24 to teoretycznie możesz poskładać z tego jeden silnik. W przeciwnym przypadku będzie b. szybko niszczył łożyska na wale. Chyba nie ma znaczenia czy para ma numer 22, 24 czy 10000024 - nie była obrabiana w parze więc to, że numer ma bliski raczej nie ma wielkiego znaczenia - i tak niebędzie idealnie w osi. chyba, że chodzi o rozkalibrownie obrabiarki przy obróbce 1000024. pary karterów więc "rozjazd" w stosunku do pary z numerem 24 będzie dużo wiekszy. Może jest sposób na wypełnienie gniazd łozysk materiałem (np. naspawanie aluminiom) i ponowne wytoczenie gniazd łozysk w osi - tak sobie teoretyzuję... Dodano: taka ciekawostka - wiem, że silniki starych angoli składane sa z róznych połówek i jeżdżą - np. BSA A65, która ma łozyska slizgowe... Edytowane 29 Listopada 2008 przez abu Cytuj wspomóż biednego -> http://warszawa.menelgame.pl/change_please/5580475/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Chyba nie ma znaczenia czy para ma numer 22, 24 czy 10000024 - nie była obrabiana w parze więc to, że numer ma bliski raczej nie ma wielkiego znaczenia - i tak niebędzie idealnie w osi. chyba, że chodzi o rozkalibrownie obrabiarki przy obróbce 1000024. pary karterów więc "rozjazd" w stosunku do pary z numerem 24 będzie dużo wiekszy. Może jest sposób na wypełnienie gniazd łozysk materiałem (np. naspawanie aluminiom) i ponowne wytoczenie gniazd łozysk w osi - tak sobie teoretyzuję... Dodano: taka ciekawostka - wiem, że silniki starych angoli składane sa z róznych połówek i jeżdżą - np. BSA A65, która ma łozyska slizgowe... Ma zasadnicze znaczenie bo cała seria robiona z jednego ustawienia obrabiarki miała zawsze ten sam numer pary np."22" i dopiero po wymianie narzędzi na ostre zmieniano numer a co dziesięć serii czyszczono obrabiarkę i od nowa całość ustawiano do punktów bazowych co powodowało spore odchyłki e stosunku do zewnętrznych odlewów. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abu Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 czyli jest 20 (czy ileś tam) silników z karterami z tymi samymi numerami technologicznymi? Tak z ciekawości zapytam - podobny proces bł stosowany ogólnie? też w innych fabrykach? Bardzo ciekawa informacja - czasami ma się karter i zazwyczaj poszukuje się drugiuej połówki z indentycznym numerem allbo wyrzuca, a jest baardzo duże prawdopodobieństwo, że wystarczy znaleźć bliski numer i będzie OK... a tak wracając do problemu kolegi - czy nie lepiej (nie znaczy taniej, bo w sumie ma być dobrze) będzie jeszcze raz wyosiować wszystkie otwory, w których pracują wałki/łożyska? Cytuj wspomóż biednego -> http://warszawa.menelgame.pl/change_please/5580475/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Też możliwe ale nie opłacalne bo potrzebna była by obrabiarka CNC z dokładnością do 0.001mm Robią już takie w Chinach i jest ich sporo u nas w kraju tylko kto ją ustawi na jeden karter i za ile? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2008 Nie tylko gniazda łożysk nie będą współosiowo, również otwory oraz płaszczyzny które są obrabiane na złożonych "bliźniakach" nie będą się zgadzać. Tak więc nie będzie pasować np. płaszczyzna pod cylinder, otwory śrub łączących połówki karterów, otwory mocowania silnika itp. W moim byłym Romecie w naprawie gwarancyjnej założono jeden starszy karter, jedno ucho mocowania silnika było przesunięte o 5mm... Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2008 Nie tylko gniazda łożysk nie będą współosiowo, również otwory oraz płaszczyzny które są obrabiane na złożonych "bliźniakach" nie będą się zgadzać. Tak więc nie będzie pasować np. płaszczyzna pod cylinder, otwory śrub łączących połówki karterów, otwory mocowania silnika itp. W moim byłym Romecie w naprawie gwarancyjnej założono jeden starszy karter, jedno ucho mocowania silnika było przesunięte o 5mm... Dlatego że kartery do Koszmarka obrabiano na uniwersalnych frezarkach przez frezerów z komunistycznego nakazu ale nie z zawodu. To był okres wczesnej manufaktury. Masz poniekąd rację z płaszczyznami pod cylinder na obu połówkach ale dla sprytnego tunera to nie jest żaden problem. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.