Skocz do zawartości

WR 400 - wymiana tloka


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym Was o coś zapytać. Słyszałem, ale nie wiem czy to prawda, że w CRFach konstrukcja przewiduje zużycie i wymianę tłoka, a nie tłoka i cylindra. Gość w servisie Yamahy powiedział mi to samo i ze to samo tyczy sie WRek. Kupiłem ostatnio 400 i zastanawiam się nad wymiana tłoka z pierścieniami i tu nasuwa mi się pytanie czy muszę wymienić do tego cylinder? Czy jeśli nie to potrzebuje zrobić szlif cylindra czy wystarczy zmienić tłok, ewentualnie wymienić tylko pierścienie? Dzięki wielkie z pomoc i poradę.

 

Bartek

Edytowane przez Sienkos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisowka nie zaklada limitow czasowych zwiazanych z wymiana tloka czy cylindra. Te podzespoly nalezy wymieniac mierzac stopien zużycia. Nigdzie nie pisze o 30 mh. i wymianie tloka. Jak nie naleci syf do cylindra ani nie ulegnie czestym przegrzaniom to pozyja te podzespoly dlugo.

Zmierz cylinder. Jesli ulegl zatarciu badz zuzyciu to trzeba regenerowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cylindra nie musisz zmieniać pod warunkiem że nie ma on żadnych uszkodzeń. Tłok zmienia się powiedziałbym że profilaktycznie mimo że nie ma żadnych uszkodzeń ale to nie tyczy się cylindra. Tłok zmieniasz z kilku powodów: między innymi aby utrzymać kompresję oraz aby tłok podczas eksploatacji się za bardzo nie zużył co mogłoby doprowadzić właśnie do uszkodzenia cylindra, a to jak wiadomo wiąże się z dużymi kosztami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w tym momencie robię u siebie w moto całą górę: zmieniam tłok, rozrząd, uszczelniacze w zaworach, i na tym poprzestaje. Z tego co mówili mi w serwisie że jeżeli nie ma na korbowodzie przebarwień, ubytków, czy też peknieć lub innych śladów zużycia, ani też łożyska na korbowodzie nie są wyruchane, to jest to zbędne. Co prawda wymiana profilaktyczna nie jest zabroniona, tym bardziej że po zmianie tłoka zwiększy się kompresja czego korbowód może nie wytrzymać; jednak nie dojdzie do tego jeśli tak jak pisałem korbowód jest w dobrym stanie. Wniosek: jeśli masz jakieś obawy co do jego stanu to lepiej go zmienić.

Edytowane przez Ryjek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coby rozwiać wątpliwości - tak serwisówka zarówno do WR/YZ jak i CRF przewiduję dokładny czas wymiany tłoka z pierścieniami.

W przypadku Hondy jest to 15 godzin. Są to zalecenia producenta w warunkach wyścigowych.

Cylinder wymieniasz bądź regenerujesz jak skończą Ci się już dostępne selekcje tłoków bądź gdy nicasil wykazuje znaczne zużycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...