Sienkos Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 (edytowane) Witam, Chciałbym Was o coś zapytać. Słyszałem, ale nie wiem czy to prawda, że w CRFach konstrukcja przewiduje zużycie i wymianę tłoka, a nie tłoka i cylindra. Gość w servisie Yamahy powiedział mi to samo i ze to samo tyczy sie WRek. Kupiłem ostatnio 400 i zastanawiam się nad wymiana tłoka z pierścieniami i tu nasuwa mi się pytanie czy muszę wymienić do tego cylinder? Czy jeśli nie to potrzebuje zrobić szlif cylindra czy wystarczy zmienić tłok, ewentualnie wymienić tylko pierścienie? Dzięki wielkie z pomoc i poradę. Bartek Edytowane 27 Listopada 2008 przez Sienkos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACA Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Serwisowka nie zaklada limitow czasowych zwiazanych z wymiana tloka czy cylindra. Te podzespoly nalezy wymieniac mierzac stopien zużycia. Nigdzie nie pisze o 30 mh. i wymianie tloka. Jak nie naleci syf do cylindra ani nie ulegnie czestym przegrzaniom to pozyja te podzespoly dlugo. Zmierz cylinder. Jesli ulegl zatarciu badz zuzyciu to trzeba regenerowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryjek Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Cylindra nie musisz zmieniać pod warunkiem że nie ma on żadnych uszkodzeń. Tłok zmienia się powiedziałbym że profilaktycznie mimo że nie ma żadnych uszkodzeń ale to nie tyczy się cylindra. Tłok zmieniasz z kilku powodów: między innymi aby utrzymać kompresję oraz aby tłok podczas eksploatacji się za bardzo nie zużył co mogłoby doprowadzić właśnie do uszkodzenia cylindra, a to jak wiadomo wiąże się z dużymi kosztami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Piszecie o wymienia tłoka, a czy korbowód w takim razie tez nalezy wymieniac z tłokiem, jak ma to miejsce np. w 2T gdzie wymiana korbowodu z tłokiem nalezy do czynnosci serwisowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryjek Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 (edytowane) Ja w tym momencie robię u siebie w moto całą górę: zmieniam tłok, rozrząd, uszczelniacze w zaworach, i na tym poprzestaje. Z tego co mówili mi w serwisie że jeżeli nie ma na korbowodzie przebarwień, ubytków, czy też peknieć lub innych śladów zużycia, ani też łożyska na korbowodzie nie są wyruchane, to jest to zbędne. Co prawda wymiana profilaktyczna nie jest zabroniona, tym bardziej że po zmianie tłoka zwiększy się kompresja czego korbowód może nie wytrzymać; jednak nie dojdzie do tego jeśli tak jak pisałem korbowód jest w dobrym stanie. Wniosek: jeśli masz jakieś obawy co do jego stanu to lepiej go zmienić. Edytowane 28 Listopada 2008 przez Ryjek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samson Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Coby rozwiać wątpliwości - tak serwisówka zarówno do WR/YZ jak i CRF przewiduję dokładny czas wymiany tłoka z pierścieniami. W przypadku Hondy jest to 15 godzin. Są to zalecenia producenta w warunkach wyścigowych. Cylinder wymieniasz bądź regenerujesz jak skończą Ci się już dostępne selekcje tłoków bądź gdy nicasil wykazuje znaczne zużycie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 samson warto zauważyć, że nie co 15 godzin jazdy, tylko 15 motogodzin czyli 15 godzin jazdy z wykorzystaniem prawie maksymalnej mocy silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.