Skocz do zawartości

problem z paleniem na zimno yamaha axis


szwagier87
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam problem z odpalaniem na zimno mojego skutera. Często muszę się nakopac ze 20 razy (szczególnie po dłuższym postoju), a jak już załapie to przez pierwsze kilkadziesiąt sekund dławi się przy dodawaniu gazu. Jak się rozgrzeje to wszystko jest w porządku, pali od jednego i na rozrusznik. Wymieniłem już świecę (na zalecaną w instr. NGK) ale to nie pomogło. Czy może to byc zatkany gaznik? A może problem ze ssaniem (jest automatyczne). Mam ten skuter już 9 lat i nigdy mnie nie zawiódł. Jedynym problemem jest odpalanie i bardzo chciałbym ten problem załatwic. Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to ja nie mam specjalnie pojęcia jak gaznik wygląda w moim skuterze bo mi to nigdy do niczego nie było potrzebne :) Tak więc chyba trzeba będzie go oddac w fachowe ręce, bo mam obawy, że sam to mogę tam więcej napsuc niż naprawic :) Nie wiecie czy w skuterach są montowane filtry paliwa? Jeśli nie są montowane to czy we własnym zakresie jest to do zrobienia i czy warto? Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam że masz automatyczne ssanie skoro tylko w trakcie rozgrzewania są cyrki.

jeśli jest dobry dostęp do gaźnika to sprawdzenie zajmie góra 5 min

 

 

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana świecy to pierwsza rzecz jaką zrobiłem. Świecę kupiłem dokładnie taką, jaka jest zalecana w instrukcji, czyli NGK BPR 8 HS. Tak więc zle dobrana ciepłota odpada. Jak na razie najbardziej przychylam się do wersji, że to ssanie wysiadło. Ale czy możecie mi podpowiedziec co w takim automatycznym ssaniu może się zepsuc? Jakaś pompka albo czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale zalecana w instrukcji na złe warunki pogodowe (zimno)

Czy ogólnie ??

Automatyczne ssanie to takie urządzonko jak enduromaster za linkował.

Działa ono na zasadzie elektromagnesu bodajże jeśli dostanie prąd to się podnosi iglica a jak moto się nagrzeje to dostaje impuls z czujnika temperatury i domyka się blokując przepływ paliwa.

Ale ja bym jednak dalej upierał się przy świecy bo to typowy objaw teraz.

Tylko nie wiem jak sprawdzić czy ssanie działa jak należy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest podana tylko jedna świeca i nic nie piszą o konieczności stosowania jakiejś odmiany na warunki niskich temperatur. A co do ssania to sugerujesz, że może byc coś nie tak z elektromagnesem, bo na zimno nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa przez zbyt małe wyciągnięcie iglicy. Muszę przyznac, że ma to sens :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...