Skocz do zawartości

Xenon do lamp H3


sebularasa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, ostatnio nabyłem custom lampę ponieważ robię (powiedzmy) street'a z cbr. Lampa wykorzystuje żarówki H3. Światła mijania są na soczewce. Dokupiłem do lampy zestaw H3 na xenonowe.pl i radze Wam nie zaopatrywać się w tym sklepie w zestaw H3.

 

Problem polega na tym, że żarnik H3 jest dłuższy niż sama żarówka halogenowa H3 a punkt świecący jest na innej wysokości w żarniku niż w żarówce licząc od cokołu trzymającego zarówno żarnik jak i żarówke w obudowie lampy.

 

Ze względu na swoją długość, żarnik H3 nie mieści się w mojej lampie. Żarówka H3 oczywiście montuje się bez najmniejszego problemu.

 

Manipulując różnej grubości podkładkami i uszczelkami uzyskałem odpowiedni snop światła rzucany przez żarnik xenonowy (udało się dopasować do ogniskowej wysokość punktu świecącego).

 

Pytanie: Czy ktoś z Was montował xenon w lampie H3? Dysponujecie adresami sklepów w Warszawie, które można objechać i porównać oferowane żarniki z żarówką H3?

 

Nie kupujcie xenonów H3 przez internet! Mam wrażenie że większośc takich produktów różni się tylko nalanym cokołem nie koniecznie uwzględniając potrzebe odpowiedniej ogniskowej dla danego typu lampy. No chyba że chcecie wycinać podkładki i kombinować ...

Edytowane przez sebularasa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że nie kupiłeś H3 po prostu. Tu macie link do rozmiarów tych palników.

Zrobiłem je właśnie dla porównania.H3 po lewej.

http://img370.imageshack.us/my.php?image=palnikiaw8.jpg

Edytowane przez monter75

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xennon w motocyklu to bajer;] Do tego mocno razi wszystkich z naprzeciwka. Takie moje zdanie w tym temacie, ani to bardziej bezpieczne ani fajne.

 

Wiekszosci ludzi podoba sie barwa światłą tyle ze w dzień jest słabo widoczna.

 

Witaj, nie mogę się z tą opinią zgodzić. Prawdą jest że wielu ludzi wstawia sobie xenony jako bajer, dla barwy światła widzianej z pozycji "widza". Ja jednak kieruje się czymś innym. Żeby nie być gołosłownym, jutro postaram się wstawić kilka fotek z mojego testu jaki przeprowadziłem porównując ilość światła rzucaną przez zwykłą żarówkę halogenową H3 i żarnik xenonowy. Różnica jest kolosalna.

 

Poza tym, ci którzy wstawiają sobie xenony dla bajeru wybieraja moim zdaniem żarniki o barwie światła 8000K, 10000K, 12000K (czyli poczynając od głębokiej niebieskiej, kończąc na hardkorowym fiolecie). Ja wybrałem barwę 6000K (biały) bo najbliżej jej do światła dziennego. To czy ktoś zauważy na ulicy że mam xenon w moto - szczerze mnie grzeje.

 

Aspekt o oślepianiem innych kierujących jest zauważalny, ale nie winiłbym tu tylko samych xenonów. Jeżeli snop światła jest ustawiany jak dla tradycyjnego oświetlenia halogenowego - to zarzutu nie rozumiem. Inna sprawa że wielu motocyklistów z własnej woli "podnosi" sobie trochę światła bez rozróżnienia na rodzaj źródła światła. Dodatkowo, lampy motocyklowe mocno się "bujają" na naszych bezkresnych, gładkich jak stół autostradach ponieważ motocykl jest kilka razy lżejszy od samochodu a i rozstaw osi dużo mniejszy, co samo w sobie powoduje efekt "oślepiania".

 

Mam wrażenie, że nie kupiłeś H3 po prostu. Tu macie link do rozmiarów tych palników.

Zrobiłem je właśnie dla porównania.H3 po lewej.

http://img370.imageshack.us/my.php?image=palnikiaw8.jpg

 

Monter, mam dokładnie żarnik po lewej (H3). Całkowita długość palika to 38mm licząc od cokołu. Przyłóż ten żarnik do standardowej żarówki H3 i zobaczysz różnicę w wysokości na jakiej jest ustawiony żarnik w żarówce H3 względem środka bańki świecącej w żarniku xenonowym. To jakieś 2-3mm a jak na lampę taka różnica zmienia wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zgadzam się z wami koledzy że to nie jest wina palników , być moze kolega kupił palnik nie H3 tylko H1 może się pomylili jak mu wysyłali bo mnie szczerze mówiąc nigdy się nic takiego nie przytrafiło jak brak możliwości zamątowania i nadodatek nie ta ogniskowa w zwierciadle , to jest raczej nie możliwe!

Pozatym jak pisali przedmówcy nie zgodze się z tym że to szpan i nic niedaje, miałem chyba w wszystkich swoich pojazdach xeny i byłem szczęśliwy :) i fakt jak się dobrze ustawi tzn. na halogenie i zamontuje xeny to nie bedzie oślepiać a co do naszych dróg ? niewiem czy to drogi czy pole :) pozatym na koleinach nieda się jechać!! przynajmniej jak się ma 240 z tyłu

Pozdrawiam

 

ps. jest ktoś chętny na bixenon z mocowaniem na H4 bo chętnie kupie z kimś na spółe zestaw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak obiecałem, wstawiam przykładowe zdjęcia ilustrujące różnicę w ilości emitowanego światła przez żarówkę halogenową H3 55W i żarnik xenonowy H3. Zwrócicie uwagę na wielkość powierzchni o największym natężeniu światła jak i samo jego natężenie w tych rejonach. Zdjęcia w kolejności 1 - halogen, 2 - xenon, 3 - xenon. Warianty 2 i 3 różnią się sposobem obsadzenia żarnika w lampie.

 

http://screeny.pl/506

 

Fotki porównujące standardową żarówkę H3 z żarnikiem H3 postaram się wrzucić wieczorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maly prawie OT:

 

jakiej wielkosci jest przetwornica do tych zestawow HID o ktorych mowicie ?

 

z tego co wiem to sa dwa rodzaje: do auta wieksza i do moto mniejsza

 

jak tu:

 

http://screeny.pl/518

 

pytam bo sie zastanawiam nad zakupem zestawu HID bi-xenon H4 do mojego BK

a ze wzgledu totalny brak miejsca na zabudowe tejze skrzynki w nakedzie to wlasnie wielkosc elementu jest decydujaca..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maly prawie OT:

 

jakiej wielkosci jest przetwornica do tych zestawow HID o ktorych mowicie ?

 

z tego co wiem to sa dwa rodzaje: do auta wieksza i do moto mniejsza

 

jak tu:

 

http://screeny.pl/518

 

pytam bo sie zastanawiam nad zakupem zestawu HID bi-xenon H4 do mojego BK

a ze wzgledu totalny brak miejsca na zabudowe tejze skrzynki w nakedzie to wlasnie wielkosc elementu jest decydujaca..

 

Ta większa przetwornica (po prawej) ma wymiary jakoś 8x7x3 cm, kabel wysokiego napięcia z nią załączony ma długość ok 30cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta większa przetwornica (po prawej) ma wymiary jakoś 8x7x3 cm, kabel wysokiego napięcia z nią załączony ma długość ok 30cm

 

8cm na 7cm? W zyciu tego nie zmieszcze... (zachcialo mi sie naked'a)

bede musial poszukac gdzies w necie

kto sprzedaje kit z ta mniejsza (ktora jeszcze mozna upchnac pod licznik)

dzieki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8cm na 7cm? W zyciu tego nie zmieszcze... (zachcialo mi sie naked'a)

bede musial poszukac gdzies w necie

kto sprzedaje kit z ta mniejsza (ktora jeszcze mozna upchnac pod licznik)

dzieki za info

Może gdzieś w okolicy zbiornika da radę zamontować i tylko dłuższe przewody by się przydały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...