jasiek09 Opublikowano 25 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 Nie mysle bo tak jest.za puzny zaplon lub zawczesny duzo mniejsza moc.zaplon odkrec i do konca w prawo. DA SIE ale przeciez gdy jest za wczesny to chyba zmniejsza sie trwałosc silnika.... w weekend pomierze ile ma wyprzedzenia przy maxymalnie przyspieszonym,Jesli mam podane statyczne wyprzedzenie, to jest takie przy którym silnik nie pracuje tak ? bo jak odpale silnik to już kąt zmienia moduł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 ale przeciez gdy jest za wczesny to chyba zmniejsza sie trwałosc silnika.... w weekend pomierze ile ma wyprzedzenia przy maxymalnie przyspieszonym,Jesli mam podane statyczne wyprzedzenie, to jest takie przy którym silnik nie pracuje tak ? bo jak odpale silnik to już kąt zmienia moduł... To są tylko Twoje przypuszczenia. Może przed pisaniem takich bzdur wcześniej poczytasz literaturę na ten temat? Moduł zapłonowy nie zmienia kąta wyprzedzenia w momencie uruchomienia silnika. Swoim postem wprowadzasz zamieszanie. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek09 Opublikowano 25 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 To są tylko Twoje przypuszczenia. Może przed pisaniem takich bzdur wcześniej poczytasz literaturę na ten temat? Moduł zapłonowy nie zmienia kąta wyprzedzenia w momencie uruchomienia silnika. Swoim postem wprowadzasz zamieszanie. Jeśli moduł zapłonowy ma zaprogramowaną jakąś mapę zapłonu to gdy silnik pracuje nie zmienia kąta wyprzedzenia zapłonu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawik Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 Mialem NSR 50 i wraz z kolega Dibem przestawilismy ten caly stojan maxymalnie w prawo . Zyskalem na tym jakies 500 rpm - jakies tam odczuwalnej roznicy nie bylo. Aha no i dziury w tloku mi nie wyjarało . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 Moduł zapłonowy nie zmienia kąta wyprzedzenia w momencie uruchomienia silnika. Nie zgodzę się z tym stwierdzeniem ponieważ w tuningowych modułach zapłonowych dla skuterów i motorowerów wyprzedzenie jest równe O stopni w przypadku obrotów mniejszych niż jałowe czyli przy rozruchu. Dokładniej mówiąc zapłon następuje w GMP. Jednak w przypadku tego modelu motorku oraz braku modułu tuningowanego oczywiście się zgadzam z Panem Piotrem. Moim zdaniem powinieneś ustawić Stały kąt wyprzedzenia zapłonu 20° przed GMP ale jak tam chcesz możesz doświadczalnie zmienić o kilka stopni w tą lub w tą jak mówi Pawik. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawik Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Widac ze nie znasz tego silnika . Tam jest moze 5 stopni regulacji . a Ty mowisz o 20 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2008 Widac ze nie znasz tego silnika . Tam jest moze 5 stopni regulacji . a Ty mowisz o 20 ... Widać, że nie znasz języka... On napisał wyraźnie, żeby ustawić na 20° przed, a nie przyśpieszyć o 20°. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawik Opublikowano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2008 Ale tam nie ma na tyle regulacji ! To jak sie przekręca to milimetr w prawo bądź w lewo . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 Ale tam nie ma na tyle regulacji ! To jak sie przekręca to milimetr w prawo bądź w lewo . Zakładasz, że punktem wyjściowym jest GMP? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawik Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 Tak wlasnie I jesli chcesz wyprzedzic lub opoznic to przekrecasz w lewo jesli wyprzedzasz a w prawo jak opozniasz . Tylko ze tam ta regulacja jest w obie strony bardzo malutka . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 To znaczy tak nie zrozumieliśmy się : Po pierwsze przyznaję nie widziałem na oczy silnika Hondy 50 ccm. Jednakże widziałem 4 silniki Derbi w tym 3 rozbierałem a moim zdaniem to jeden h... ponieważ każdy z nich jest zbudowany na takich samych zasadach jak każdy 2t. Wystarczy tylko wiedzieć a sam autor tematu Jasiek stwierdził iż stator z cewkami oraz z CZUJNIKIEM jest do przestawienia. Tak więc moim zdaniem jeśli się mylę to proszę o poprawę. Na statorze jest czujnik dwie zwykłe cewki jedna jest ustawiona 12 stopni a druga 32 przed GMP. To nie jest ustawianie przerwy na przerywaczu :biggrin: . I teraz trzeba tak ustawić czujnik by wyprzedzenie bazowe przy 3000 wynosiło 20 stopni. Nie każe nikomu obracać statora o nie wiadomo ile przecież kilka milimetrów przesunięcia statora to kilkadziesiąt stopni. Tylko kwestia w którym momencie jest GMP !!!!! To już jest rozwiązane w każdym modelu inaczej. Jak dla mnie to powinien się tu wypowiedzieć prawdziwy spec ponieważ jeśli ktoś mówi że się nie da zmienić zapłonu (Z całym szacunkiem dla wiedzy Pana Piotra bo wiem, że pewnie jego 50 nie bardzo teraz interesują a rozwiązania są coraz to nowsze) oraz tych co się wypowiadają że to nie robi różnicy czy wyprzedzony zapłon czy opóźniony ......... Może ktoś wie na 100% jak to się robi :D Pozdro (tylko proszę nie zbesztajcie mnie :D) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawik Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 A co tu duzo do myslenia. Mialem NSR 50 i kombinowalem z zaplonem i najlepsza opcja to bylo maxymalnie w prawo . Najlepsza ,choć znikoma roznica... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Wiesz w którym momencie jest GMP ? Ty ustawiasz tylko wartość wyprzedzenia zapłonu nie opóźniasz go w sensie w drugą stronę względem GMP. Takie są założenia w 2T i skoro jest mała regulacja możesz tylko wyprzedzenie regulować. Jeśli dasz całkiem w lewo to może być GMP a w prawo regulacja wyprzedzenia. Może regulacja zaczynać się od np 10 stopni. Ty masz ustawić na 20. A to jest tylko kila milimetrów. Jeśli za bardzo wyprzedzisz zapłon do przy dużych obrotach bd miał spalanie stukowe. Róbcie jak chcecie to nie moje moto :P :D Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Tak wlasnie I jesli chcesz wyprzedzic lub opoznic to przekrecasz w lewo jesli wyprzedzasz a w prawo jak opozniasz . Tylko ze tam ta regulacja jest w obie strony bardzo malutka . Strasznie dziwny byłby silnik, w którym inżynier przewidział regulację wyprzedzenia zapłonu ze środkiem w GMP i polem manewru w obie strony. Właściwie to dziwny byłby inżynier... Bo i po cholerę komu ustawiać zapłon za GMP? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawik Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 To powiedz mi z jakim ustawieniem wychodzi silnik z fabryki? Jeśli dasz całkiem w lewo to może być GMP a w prawo regulacja wyprzedzenia. Może regulacja zaczynać się od np 10 stopni. Ty masz ustawić na 20. A to jest tylko kila milimetrów. Jeśli za bardzo wyprzedzisz zapłon do przy dużych obrotach bd miał spalanie stukowe. Pozdro Moze tez tak byc . A z tym spalaniem stukowym to raczej nie mozliwe. Stary moja honda non toper chodzila na duzych obrotach . Do konca na kazdym biegu . Nawet na kole sie cos tam probowalo jezdzic. Po rozebraniu góry silnika na tloku nie bylo zadnych sladów . Z tego co ja widzialem to tylko pierscionki byly juz dojechane. Moze i macie racje . Aha dodam jeszcze ze w nsrkach krecenie zaplonem w lewo czy w prawo nie dawalo jakis tam zaraz wielkich roznic. Kolega Dibo mial swego czasu MTXa i tam juz te roznice byly odczuwalne . On tez mial zaplon ustawiony w prawo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.