Skocz do zawartości

enduro..turystyk dylemacik pomozcie


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

To źle sądzisz ;) . Wiem akurat tyle , żeby wiedzieć że motocykl jadący w P.D. to zupełnie inny motocykl nazwany XTZ , niz "XTZ 750 tenere" sprzedawana później w salonach .

Inny silnik - inna rama -inne zawieszenia - inne koła - inne hamulce .................................. ratunkuuuuu :icon_eek: :) :icon_razz: ................. inne ..... - właściwie mało co takie samo .

Nie , nie myślałem o dodatkowych zbiornikach na paliwo ....

 

pozdrawiam .

 

 

Z calym szacunkiem ale jednak wiesz mniej niz Ci sie wydaje.

W obecnych czasach i owszem, motocykl startujacy w tak wymagajacym rajdzie rozni sie zdecydowanie od salonowki. Kiedys jednak bylo troche inaczej. Polecam poczytac historie raju Paryz Dakar.

 

Inny silnik? o ile inny o tyle ze rozwiercony, ze inny rozrzad i inny modul?

Oczywiscie ale czy na ulicy spotyka sie takie warunki jak podczas rajdu?

To samo tyczy sie zawieszenia.

Rama? Wsporniki do wiekszych owiewek i dodatkowych zbiornikow. Brak miejsca dla pasazera.

Wzmocniona przy zawiasie i podniesiona na DOG BONESach

Kazdy z tych motocykli roznil sie od poprzedniego szczegolami wiec zaden z nich nie byl identyczny ani z tym startujacym rok wczesniej ani tym bardziej z wersja cywilna.

XTZ i Dakar to byl poligon doswiadczalny Yamahy do stworzenia swietnego motocykla, tak sie stalo ze praktycznie udalo im sie to za pierwszym razem o czym swiadczy wygrana Stephane Peterhansela w 91r

 

Motocyl jest rozny ale zalozenia konstrukcyjne zostaly te same.

Dlaczeg np do XTZ wchodzi az 4.4l oleju silnikowego?

No wlasnie.... bo uklad smarowania pozostal ten sam z dwomam pompami oleju.

Bo zostalo to skonstruowane po to by silnik mial dodatkowe chlodzenie olejem.

 

Naprawde najpierw trzeba troche poczytac, pojezdzic i porozkrecac by dawac komus rady lub negowac pomysl zakupu.

 

Polecam kilka linkow do przegladniecia:

 

Zwykla ST dla porownania ramy

http://allegro.pl/item470992308_yamaha_xtz...per_tenere.html

 

XTZ Dakar

http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:Ya...50_RR_Dakar.jpg

 

http://subefotos.com/ver/?d9d09553e1ad1b57...61719a6463o.jpg

http://subefotos.com/ver/?1ac205fa4660de77...3c408ddaa1o.jpg

 

Yamaha XTZ w Dakar.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Rajd_Dakar

 

 

I na tym zakoncze te bezcelowa dyspute.

Mielismy pomoc czlowiekowi w wyborze motocykla a nie przekonywac sie nawzajem do swoich racji.

Nie robmy tu OFFtopa.

 

PZDR.

Edytowane przez =PaT=
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 to mial byc zarcik.

2 wyciagarka akurat to tego auta pasuje swietnie bo na ramie jest osadzony.

3 by ja zainstalowac wystarczy zmienic zderzak i pociagnac instalacje elektryczna.

4 gdzie to sie w polsce mozna tyle rozpedzic? chyba mamy niewiele grog pozwalajacych na jazde powyzej 120km\h zreszta nie duzo wiecej bo roznica wynosi 10km\h do tego jezdzac z taka predkoscia te odcinki wydaja sie byc naprawde ktrotkie.

5 To ma byc turystyka a nie wyscigi po co wiec szybciej niz 120km/h do tego majac 6osob na pokladzie to troche nieodpowiedzialne.

6 (jako ciekawostke dododm ze) uprawiajac "turystyke" z predkoscia 120km/h bez przerwy przez niecale 14dni objechalbys obwod rownika czyli ziemie dokola.

 

1"zarcik" jak żarcik ale nie do końca udany :icon_biggrin:

2,3 no wiesz jak zaczniesz przerabiać to i rzeczywiście może do czegoś się nada :icon_mrgreen:

4 istnieje jeszcze świat poza Polską gdzie 120km/h to nic takiego.

5 problem w tym że kolega chce nie tylko wygodnie w trasę bagażem pojechać, ale i w wolnych chwilach wyszaleć się w terenie i to wszystko na tym samym moto :clap: .

6 skoro 120km/h to za dużo według Ciebie to jak prędkość będzie wystarczająca? prędkość galopującej furmanki :crossy: .

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wezcie troche przychamujcie...Ja nie zakladałem tematu zebyscie sie klucili...Tu mają być jakies wskazowki rady itd a nie bitwy na wiedze..ale szczerze mowiac to poszukiwanie i czytanie info na temat moto duzo daje...P A T jestes zacietym zawodnikiem w boju..Wiec zrobimy taki wykres

XTZ 750 vs Africa twin 750

KLR 650 vs Translap

KL 500 vs DR 650

XR 600 vs Xl 600

XTZ 650 vs Suza DR 800 BIG S

 

 

1 XTZ 750 vs Africa --- Niby XTZ jest lepsza od Afrci pod wieloma wzgledami ( nie moje zdanie - zdanie uzasadnione linkiem wyzej, choc jestem przychylny temu) Na pierwsze jest odp ale co z resztą zrobimy ranking i zobaczymy co zostanie w finale.:D) <;)> Dzieki PZDR

 

PS. Gdzie mozna kupic te moto Yamaha XTZ 850 RR Dakar bo to bylo by chyba najlepsze rozwiazanie

Edytowane przez andre
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Z calym szacunkiem ale jednak wiesz mniej niz Ci sie wydaje.

 

Dziękuję za okazany szacunek , odpłacę tym samym :biggrin:

 

>Inny silnik? o ile inny o tyle ze rozwiercony, ze inny rozrzad i inny modul?

 

mimo że wiem mało to jednak silnik rajdowj 850 nie jest tylko rozwierconym 750 . Oprócz innych średnic cylindrów ma inny skok tłoków , więc inny wał i inne cylindry . Ma też inne wzmocnione sprzęgło z większą ilością tarczek . O rozrządzie i module sam pisałeś .

 

>Rama? Wsporniki do wiekszych owiewek i dodatkowych zbiornikow. Brak miejsca dla pasazera.

>Wzmocniona przy zawiasie i podniesiona na DOG BONESach .

 

Dziwna sprawa , bo sugerujesz że rama jest taka sama a potem sam wskazujesz różnice . Dodam jeszcze że cywilna rama pęka w okolicach tylnego amortyzatora . Ale tylko w pełni załadowanym motocyklem , z pasażerem i bagażami . Zdaje się że jesteś z Wa-wy . Zapytaj "Łysego" , był XTZą na Kamczatce . On wyjaśni gdzie pęka .

 

 

__________________________________________________________________________________________

>Kazdy z tych motocykli roznil sie od poprzedniego szczegolami wiec zaden z nich nie byl identyczny ani z >tym startujacym rok wczesniej ani tym bardziej z wersja cywilna.

___________________________________________________________________________________________

 

To prawdziwy kwiatek :clap: :clap: :clap: . SAM SOBIE ZAPRZECZASZ !!!

Toż to właśnie napisałem . O co chodzi ? patrz niżej ...

 

 

>Motocyl jest rozny ale zalozenia konstrukcyjne zostaly te same.

__________________!

 

 

W yamasze Valentino założenia też są te same co w salonowej R1 . To jednak inne motocykle . A w BMW założenia też są te same od 40-50-60 lat temu . I co z tego ?

 

>Dlaczeg np do XTZ wchodzi az 4.4l oleju silnikowego?

>No wlasnie.... bo uklad smarowania pozostal ten sam z dwomam pompami oleju.

>Bo zostalo to skonstruowane po to by silnik mial dodatkowe chlodzenie olejem.

 

No to zacytuję samego Ciebie--->"Naprawde najpierw trzeba troche poczytac, pojezdzic i porozkrecac by dawac komus rady l" koniec cytatu . :clap:

 

To normalne że tam gdzie jest sucha miska olejowa muszą byc dwie pompy . Jedna smaruje części silnika a druga odsysa olej z miski olejowej do zbiornika na olej , skąd tłoczy go ta pierwsza ... Nota bene w rajdowej XTZ pompy też inne bo mają zwiększoną wydajność . A nie po to by silnik miał dodatkowe chłodzenie .

 

> lub negowac pomysl zakupu.

 

Zacytuj w którym miejscu negowałem zakup XTZ ? :lalag:

 

>polecam kilka linkow do przegladniecia:

 

>Zwykla ST dla porownania ramy

>http://allegro.pl/item470992308_yamaha_xtz...per_tenere.html

 

>XTZ Dakar

>http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:Ya...50_RR_Dakar.jpg

 

Dzięki za te linki . Bo na nich widać że ramy są jednak inne :clap:A oprócz tego widać jeszcze inny wahacz :lalag:

 

Pamiętaj że nie ty jeden jeździłeś na XTZ i na pewno nie pozjadałeś wszystkich rozumów .

 

>I na tym zakoncze te bezcelowa dyspute.

 

Skoro tak napisałeś to trzymam cię za słowo

 

Pozdrawiam , szerokości , przyczepności :icon_twisted:

 

 

 

Andre - dr big nie jest konkurencją dla xtz660 . mimo że to singiel to gabarytami i "walnięciem z dołu" znacznie ją przewyższa . A komfortem jazdy bliżej mu do AT ST . Pod pewnymi względami im nie dorównuje pod innymi je przewyższa .

 

Tak na marginesie ...

 

Ja wybrałbym BIGa . :icon_biggrin: :icon_razz: :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem okazje przejechac sie bigosem i naprawde fajnie sie tym jezdzi. Koles mial go po kapitalce , pilowal na szosie non stop 140 i nic mu nie bylo.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawala ( do 160 szla) , ale musial bym zbiornik na olej zamontowac :cool: bo przy palowaniu lubiala sobie wypic :banghead: , no i troszke niepewnie sie prowadzila od 130.

 

Hikor a ty jeszcze jezdzic , czy juz emeryt - rencista jestes :D:D

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoim bigiem kilkukrotnie przez wiele kilometrów piłowałem na maksa - bez żadnych skutków ubocznych . Wydawało mi się że jak taki duży tłok to sie urwie albo co ? Nie działo się absolutnie nic . Trasa Częstochowa - Łódź , prędkość do 170 , z górki nawet szybciej i .... nic . Spieszyło mi się do pracy . Łykną tylko oleju .

 

To motocykl nie do zdarcia . Uważam że w Polsce trochę niedoceniony ...

 

Ale jeśli zamierzasz jeździć wyłącznie po asfalcie , wtedy nie docenisz jego zalet ....

 

:banghead: :cool: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To poczytaj temat ENDURO DO 10tys. w dziale Ścigacze/Turystyczne Enduro bo tam jest cos napisane o F650:P

 

Ps. Polecam też wyszukiwarkę bo tematy o AT, ST, DR BIG były poruszane wiele razy. Sam jestem teraz zainteresowany jednym z tych enduro. Jakbym popchnął DR to od razu kupuje ST:D

Edytowane przez lukasz_vip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW F650 - bardzo fajny motocykl. jechałem, prowadzi sie dobrze po asfalcie, nie wiem co po zjeździe na szutry... ale bardzo wygodny.... z tego co mi wiadomo też niezawodny i niby ekonomiczny.

Wersja dakar to już dużo ładniejsza stylistyka niż przy normalnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byeme widzialem na zywo , widac ze bylo po przyspieszeniu ze silnik ma ladny potencjal , ale reszta taka nijaka ( szerokie , niskie) , do enduro raczej bardzo lajtowego. Doszly mnie ostatnio sluchy ze urywaja sie przednie lagi przy osce ( na amerykanskim forum enduro adventer jest foto takich lag)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...