Skocz do zawartości

enduro..turystyk dylemacik pomozcie


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ciężko jest doradzić komuś kto nie wie czego chce, i możemy tutaj wymyślać jeszcze długo i owocnie :icon_twisted: . Prawda jest taka że nie ma idealnego moto co to i w trasę z bageżem i famylią pojedzie a potem pozwoli poszaleć w terenie ,no chyba że pyrkanie po polnych drogach nazwiemy jazdą terenową. Można dodać "takie rzeczy tylko w erze". Musisz się zdecydować do czego moto częściej będzie używane i zdecydować na czym ci bardziej zalerzy, czy długodystansowe wycieczki czy jazda w terenie. Jeśli bardziej w trasę to bierz coś większego z dwugarowym silnikem, wygodną kanapą, dużym zbiornikiem i solidnym bagażnikiem, masa nie ma tu aż tak dużego znaczenia. Jesli chcesz częściej poszalec w błocie to sprzęt musi być jak naj lżejszy i w grę wchodzą tylko single, wszelkie maszyny typu: XR650L, KLE500, KLR650, XR650R, to rozwiązania kompromisowe i tak naprawdę nie będziesz z nich wpełni zadowolony ani na trasie ani w błocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gholum dlaczego xr650r zaliczasz do duzych ciezkich enduro , toc ona ma ledwie 5 kilo wiecej od 600r

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tiaa legenda powiadasz http://superhujnda.blox.pl/html :biggrin:

 

a moze KLE 500 ? 2 gary daja rade na szosie ( silnik od GPZ 500 , mozna z seryjnych 50 koni na 60 podkrecic) , umiarkowana waga powoduje ze w terenie daje sie prowadzic stabilnie , nie za szeroki ani nie za dlugi , jedyna waga ze mogl by byc nieco wyzszy.

 

KLE 500 ma silnik GPZ 500uuuuu nie wiedzialem ... a co myslicie o tym moto http://www.allegro.pl/item476595748_yamaha...nere_1993r.html chce 5800 zł...wiek taki sredni ja w sumie nie patrze na wiek tylko na stan...a ten twoj link mnie przekonał..:)) Pozdr wam wszystkim motofanatyką:P :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"gholum dlaczego xr650r zaliczasz do duzych ciezkich enduro , toc ona ma ledwie 5 kilo wiecej od 600r"

 

Z rozpędu :( ,się troszkie zagalopowałem :notworthy: .

 

A co do tego XTZ660 z ogłoszenia to dziwne te zdjęcia jakieś malutkie :lalag: , czyżby było coś do ukrycia :wink: , a tak poważnie to i tak moto można ocenic dopiero na miejscu.

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozatym ze xtz 660 ma trwaly silnik, to jest strasznie nijaka i slabawa. Jesli bym mial coc brac z tego typu motocykli , to wybral bym KLR 650 A ( taki jak z linku co dalem pare postow wyzej). Jak znasz angielski to poczytaj sobie to forum http://www.advrider.com/forums/index.php

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wersja amerykanska mi sie jakos nie podoba...ogolnie klr jest fajne zobacz na to : http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1015952 .... i chyba sie zakochalem:) A co do tenere xtz 750 to slyszalem ze ma inaczej zbudowany uklad smarowania ze mozna jezdzic na gumie i bedzie dostawal olej nie to co africa ze jak sie postawi na gume to zapala sie kontrolka cinienia oleju.. tak samo jest w kl 500? ktora ma silnik gpz 500? przeciez gpz to taki sportowy turystyk..tez mu sie zapala kontrolka oleju na gumowaniu? W gpz 600 r ( taka dygresja z tematu---bo akurat mam giepa 600 )jak to jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xtz ma sucha miske , tzn olej ma w malym zboiorniczku pod siodlem ( albo kolo siodla) , a po silniku rozprowadza go pompa oleju ktora ciagle sasysa olej z zbiorniczka ,natomiast druga pompa odrowadza namdmiar z silnka do owego zbiorniczka- efekt taki ze olej ciagle jest w ruchu i silnik nie pracuje na "sucho" , a druga sprawa ze yamaha nie ma kontrolki cisnienia , tylko poziomu oleju w zbiorniczku. KLE/KLR ma zwykla miske , tzn jazda na gumie mu nie sluzy. co do KLR 650C ( ta z twojego foto ) to imho mija sie z celem, bo brak owiewki powoduje ze jazda z wiekszymi predkosciami jest niewygodna. Z duzych singli, sucha miske ma jeszcze NX 650 Dominator.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównując to do samochodów chciał byś wygodny samochód rodzinny który zabierze min.6 osób furę bagażu i wygodnie zrobi z tym wszystkim 2-3tyś.km ,a zaraz potem chciałbyś pojechac z kumplami na rajd przeprawowy :icon_mrgreen: . Trochę trudno o takie moto co sprostało by twoim wymaganiom ,ale moja propozycja to XR650L :icon_mrgreen: .

 

 

 

Mysle ze to cos takiego

http://allegro.pl/item469944334_nissan_pat...m_1990_rok.html

 

TENERA 750 ma się tak do rajdowej tenery 850 ( to nire błąd ) jak yamaha Valentino rossiego z modelem sklepowym r1 .

 

 

 

Sadze ze dosyc malo wiesz o XTZ zwlaszcza ST, gdyby bylo inaczej wiedzialbys ze DakarowaXTZ wcale nie roznila sie tak znacznie od cywilnej XTZ jak Yama Rossiego od salonowej, chyba ze myslales tu o wygladzie i dodatkowych zbiornikach na paliwo.

 

Ja z racji zamiłowania do hondy poleciłbym afrikę tvin.

To już kultowa maszyna, dopracowana i długowieczna.

 

 

Ja natomiast bym Afriki nie polecil bo twierdzenie dlugowieczna jakos mi do niej nie pasuje chyba ze masz na mysli lata produkcji...

Ile to juz bylo ewolucji Twina?

Yamaha zrobila cos raz a dobrze czerpiac doswiadczenie z rajdu do tego kupujac XTZ zamiast Afriki zaoszczedzi tyle ze praktycznie wystarczy na jakas 250.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie furę bagażu i 6 osób byś zabrał ale czy podróż na dystansie 2-3tyś Km z prędkością powyżej 120Km/h była by wygodna? a w terenie ciekawe jak byś sobie poradził tym w przeprawówce bez wyciągarki :icon_evil: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie furę bagażu i 6 osób byś zabrał ale czy podróż na dystansie 2-3tyś Km z prędkością powyżej 120Km/h była by wygodna? a w terenie ciekawe jak byś sobie poradził tym w przeprawówce bez wyciągarki :banghead: .

 

1 to mial byc zarcik.

2 wyciagarka akurat to tego auta pasuje swietnie bo na ramie jest osadzony.

3 by ja zainstalowac wystarczy zmienic zderzak i pociagnac instalacje elektryczna.

4 gdzie to sie w polsce mozna tyle rozpedzic? chyba mamy niewiele grog pozwalajacych na jazde powyzej 120km\h zreszta nie duzo wiecej bo roznica wynosi 10km\h do tego jezdzac z taka predkoscia te odcinki wydaja sie byc naprawde ktrotkie.

5 To ma byc turystyka a nie wyscigi po co wiec szybciej niz 120km/h do tego majac 6osob na pokladzie to troche nieodpowiedzialne.

6 (jako ciekawostke dododm ze) uprawiajac "turystyke" z predkoscia 120km/h bez przerwy przez niecale 14dni objechalbys obwod rownika czyli ziemie dokola.

Edytowane przez =PaT=
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Cytat(świerzy @ 04.11.2008 - 22:23)

 

>TENERA 750 ma się tak do rajdowej tenery 850 ( to nire błąd ) jak yamaha Valentino rossiego z modelem >sklepowym r1 .

 

 

 

 

 

>Sadze ze dosyc malo wiesz o XTZ zwlaszcza ST, gdyby bylo inaczej wiedzialbys ze DakarowaXTZ wcale >nie roznila sie tak znacznie od cywilnej XTZ jak Yama Rossiego od salonowej, chyba ze myslales tu o >wygladzie i dodatkowych zbiornikach na paliwo.

 

 

To źle sądzisz :D . Wiem akurat tyle , żeby wiedzieć że motocykl jadący w P.D. to zupełnie inny motocykl nazwany XTZ , niz "XTZ 750 tenere" sprzedawana później w salonach .

Inny silnik - inna rama -inne zawieszenia - inne koła - inne hamulce .................................. ratunkuuuuu :banghead: :D :D ................. inne ..... - właściwie mało co takie samo .

Nie , nie myślałem o dodatkowych zbiornikach na paliwo ....

 

pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...