Skocz do zawartości

Silniczek krokowy


R.Y.B.A
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Google nie działa? Ogólnie to taki silnik elektryczny, w którym można sterować położeniem tzn obrócić wirnik o jakiś kąt. W aucie steruje składem mieszanki paliwowo- powietrznej na niskich obrotach. Objawy - falowanie, nietrzymanie wolnych obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Google nie działa? Ogólnie to taki silnik elektryczny, w którym można sterować położeniem tzn obrócić wirnik o jakiś kąt. W aucie steruje składem mieszanki paliwowo- powietrznej na niskich obrotach. Objawy - falowanie, nietrzymanie wolnych obrotów.

Co za bzdury wypisujesz?? jaki to jest silnik elektryczny?, on NIE steruje składem mieszanki, jego zadaniem jest utrzymywanie wolnych obrotów na biegu jałowym. Na drugi raz jak nie wiesz, to nie wypisuj głupot. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za bzdury wypisujesz?? jaki to jest silnik elektryczny?, on NIE steruje składem mieszanki, jego zadaniem jest utrzymywanie wolnych obrotów na biegu jałowym. Na drugi raz jak nie wiesz, to nie wypisuj głupot. Pozdrawiam

 

Nie jest to silnik elektryczny? Może spalinowy? Buahhha

Jest to prosty silnik elektryczny bez komutatora.

 

Ten silnik steruje otwarciem kanału nazywanego obejściowym (nie wiem, czy to poprawna nomenklatura). Ów kanał łączy część kolektora dolotowego przed przepustnicą, z częścią za przepustnicą, tym samym reguluje ilość powietrza niezależnie od przepustnicy. Czyli steruje składem mieszanki paliwowo-powietrznej. Jego uszkodzenie, a najczęściej zabrudzenie powoduje nieprawidłowy skład mieszanki w zakresie niskich prędkości obrotowych silnika, a tym samym brak lub falowanie wolnych obrotów.

 

Tak więc - skończ Waść i nie poprawiaj mądrzejszych od siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za bzdury wypisujesz?? jaki to jest silnik elektryczny?, on NIE steruje składem mieszanki, jego zadaniem jest utrzymywanie wolnych obrotów na biegu jałowym. Na drugi raz jak nie wiesz, to nie wypisuj głupot. Pozdrawiam

Panowie,

Bez agresji poproszę.

Ja.

 

marcpol, objawy podał prawidłowe ja dodam że obroty wieszają sie na kilka sekund w jednym miejscu najczęściej na 2500 obrotów i po chwili spadają, mam tak teraz w Golfie :icon_evil:

przecież to na godzinę roboty... jak byś chciał, to mam gdzieś sznurek do forum vectry, gdzie o tym piszą. Kształt podobny, lokalizacja w układzie ta sama, więc sobie poradzisz...

Edytowane przez jacek0707
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Czyli steruje składem mieszanki paliwowo-powietrznej. Jego uszkodzenie, a najczęściej zabrudzenie powoduje nieprawidłowy skład mieszanki w zakresie niskich prędkości obrotowych silnika, a tym samym brak lub falowanie wolnych obrotów.

 

Tak więc - skończ Waść i nie poprawiaj mądrzejszych od siebie.

 

Pozwolę sobie na małą uwagę - w tym przypadku silnik reguluje ilość mieszanki paliwowo-powietrznej na obrotach jałowych. Tu za jej skład odpowiada ECU i wtryski.

Sytuacja, o której piszesz ma miejsce np. w przypadku instalacji gazowych drugiej generacji - tam silnik krokowy od gazu reguluje ilość paliwa ale nie wpływa na objętość powietrza. Czyli zmienia skład.

 

Niby pierdoła ale dla silnika różnica kolosalna... :icon_evil:

Edytowane przez Yaco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o silnik krokowy to opowiem ci moją historię. Kiedyś w samochodzie miałem podobne objawy, falowanie obrotów na biegu jałowym, to pojechałem do serwisu (50 km w jedną stronę). Mechanicy stwierdzili, że to uszkodzony silnik krokowy. Wymiana kosztowała 400zł (w roku 2001). Po dwóch tygodniach to samo i nastepne 400zł. Miesiac po tym falowanie wróciło. Jadę do serwisu a oni mówia mi, cytuję: 'Proszę pojechać do innego serwisu bo oni mają nowszy komputer do diagnostyki'. Jak powiedzieli tak i zrobiłem. W następnym serwisie rzeczywiscie mieli nowszy komputer diagnostyczny, który stwierdził bład w komputerze sterujacym pracą silnika. Rozwiązaniem było odłączenie akumulatora i resetowanie komputera samochodu. Tak więc coś co mogło być zrobione od ręki po właściwej diagnostyce kosztowało mnie ok 1 tys. Aż do dzisiaj zęby zaczynają mi zgrzytać ze złości. Ale jak to mówia NAUKA KOSZTUJE!!!

Pozdrawiam

Edytowane przez ehoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to silnik elektryczny? Może spalinowy? Buahhha

Jest to prosty silnik elektryczny bez komutatora.

 

Ten silnik steruje otwarciem kanału nazywanego obejściowym (nie wiem, czy to poprawna nomenklatura). Ów kanał łączy część kolektora dolotowego przed przepustnicą, z częścią za przepustnicą, tym samym reguluje ilość powietrza niezależnie od przepustnicy. Czyli steruje składem mieszanki paliwowo-powietrznej. Jego uszkodzenie, a najczęściej zabrudzenie powoduje nieprawidłowy skład mieszanki w zakresie niskich prędkości obrotowych silnika, a tym samym brak lub falowanie wolnych obrotów.

 

Tak więc - skończ Waść i nie poprawiaj mądrzejszych od siebie.

To co piszesz, to wypociny z "Wikipedia" lub innej strony co google pokazało, a ja Ci mówię z praktyki jak jest, Skład mieszanki może kontrolować sonda lambda, która bada zawartość tlenu w spalinach, który daje sygnał do ECU, a silnik krokowy ma tylko kontrolować obroty biegu jałowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem mechanikiem, ale zawsze żyłem ze świadomością, że:

silnik krokowy odpowiada za otwarcie/zamknięcie kanału którym dostaje sie dodatkowe powietrze potrzebne do zwiększenia obrotów na proces rozgrzewania silnika, po rozgrzaniu się silnika silniczek krokowy zamyka kanał, którym dostaje się dodatkowa ilość powietrza. Jak pewnie zauważyliście im bardziej rozgrzany silnik tym bardziej obroty biegu jałowego spadają - to te właśnie kroki - silniczek stopniowo zamyka kanał. Za obroty biegu jałowego po rozgrzaniu odpowiada TPS (czujnik położenia przepustnicy), MAF/MAP (czyjnik masy powietrza/czujnik podciśnienia w kol. dolotowym) i kilka innych czujników (wtedy ECU przechodzi w pracę na pętli otwartej - reguluje skład mieszanki na podstawie wartości lambdy). Mi raz TPS się rozkalibrował i na biegu jałowym silnik trzymał 1500-1700 obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Bez agresji poproszę.

Ja.

przecież to na godzinę roboty... jak byś chciał, to mam gdzieś sznurek do forum vectry, gdzie o tym piszą. Kształt podobny, lokalizacja w układzie ta sama, więc sobie poradzisz...

 

 

jeśli masz na myśli resetowanie komputera to niestety nie pomogło, czytałem już o tym na forum VW. Ale może to coś nowego dla mnie, to bardzo proszę o linka :D . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze to napisze coś od siebie;)

 

Silnik krokowy w samochodzie pełni zdanie sterowania badx uchyłem przepustnicy badź otwarciem kanału obejsciowego przepustnicy(starszy typ). Generalnie to nie ma sie co tam psuć duzo czesciej poprostu brudzi sie i w ten sposób zabuza sie jego działanie. Falowanie obrotów spowodowane moze byc sprawami przeróznymi od uszkodzenia listwy wtryskiwaczy po uszkodzona sonde lambda.

 

Jesli komputer ma bład a goscie maja program diagnostyczny to sa delikatniejsze sposoby na usuniecie błedu niz odłaczenie zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...silniczek stopniowo zamyka kanał. Za obroty biegu jałowego po rozgrzaniu odpowiada TPS (czujnik położenia przepustnicy), MAF/MAP (czyjnik masy powietrza/czujnik podciśnienia w kol. dolotowym) i kilka innych czujników (wtedy ECU przechodzi w pracę na pętli otwartej - reguluje skład mieszanki na podstawie wartości lambdy). Mi raz TPS się rozkalibrował i na biegu jałowym silnik trzymał 1500-1700 obr.

 

 

Znowu się powymądrzam... ;)

 

TPS jak sama nazwa wskazuje jest czujnikiem położenia przepustnicy. Jego zadaniem jest dostarczenie dodatkowych informacji na temat obciążenia w jakim pracuje silnik. Dla przykładu - gdy chcemy gwałtownie przyspieszyć na wysokim biegu otwieramy przepustnicę szeroko. Dzięki czujnikowi ECU wie o stanie pracy silnika - gaz wcisniety na maksa, a obroty rosna wolno -> należy odpowiednio dopasować czasy zapłonu i ilość podawanego paliwa. W przypadku pracy silnika na obrotach jałowych ECU dostaje informacje o zamkniętej przepustnicy - jesli obroty są za wysokie następuje zamknięci dopływu paliwa (stąd oszczędność w silnikach z wtryskiem przy hamowaniu biegami - gaźniki nie są tak cwane). Przy okazji sterownik wie, że powinien utrzymywać obroty charakterystyczne dla biegu jałowego. Dlatego praca TPS ma znaczenie dla stabilności obrotów jałowych. Nie ma on natomiast żadnej mozliwosci aby bezpośrednio wpływał na ilość dostarczonej mieszanki bo jest tylko czujnikiem.

Bezpośrednio za obroty biegu jałowego odpowiada zawór dodatkowego powietrza (nie zawsze jest to typowy silnik krokowy), który pozwala na obejście zamkniętej przez kierowcę przepustnicy i zapewnienie niezbędnej do poprawnej pracy ilości mieszanki. Poza pracą zimnego silnika jego funkcja jest także widoczna np. w trakcie włączania sie sprężarki klimatyzacji - obroty spadają aby po chwili wrzosnęć właśnie dzięki zwiększeniu ilości mieszanki przez ten zawór. Co ważne, funkcjonuje on przez cały czas pracy silnika stabilizując obroty begu jałowego.

Rzecz jasna, że na poprawną pracę całego układu mają wpływ praktycznie wszystkie elementy układanki i usterka dowolnego z nich może powodować niespodziewane efekty. Niestety potrzeba praktyka albo metodą prób i błędów wymienić cały silnik ;)

 

Na pewno warto sprawdzić czujnik położenia przepustnicy (jest to dość delikatny wynalazek i stosunkowo łatwo może ulec uszkodzeniu).

 

Powodzenia :P

Edytowane przez Yaco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz na myśli resetowanie komputera to niestety nie pomogło, czytałem już o tym na forum VW. Ale może to coś nowego dla mnie, to bardzo proszę o linka ;) . Pozdrawiam

a proszę. To jest linka do czyszczenia krokowca. W vectrze jest demontowalny, u mnie zintegorowany z przepustnicą i to ona była zasmarowana sadzą, czy czymś takim. po czyszczeniu jak ręką odjął.

I jeszcze apel. Kużwa, kolega poprosił grzecznie o pomoc, a tu się wojna specjalistów rozpętała. A czy ktoś spróbował pomóc...?

http://www.vectraklub.pl/index.php/advices/pokaz/3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacek zapytał co to jest to odpowiadamy na ile mozemy;)

 

 

Yaco dobry post;) Z tym ze dodam ze przepływomierz współpracuje bezpośrednio z czujnikiem uchyłu przepustnicy. Uczono mnie w szkole ze algorytm pracy ECU najpierw łaczy w pary niektóre czujniki tak zeby pomiar był zbiorczy. Generalnie to cwana bestja ale i tak wole stary dobry gaźnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...