mahermnih1 Opublikowano 31 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Pomińmy to ;)To ok.Czyli przy 6k obr zapłon ma nastąpić w tym miejscu ?? tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 (edytowane) Słuchaj BANANAvanDYKa, nie da się stworzyć mapy zapłonów opierając się tylko na matematyce bo wszystkich zjawisk nie ogarniesz. Żeby wyznaczyć charakterstykę dla której motocykl ma największą moc konieczna jest hamownia i łatwo przestrajalny moduł zapłonowy (np. potencjometrem). Edytowane 31 Października 2008 przez DEAD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 1 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 Nie no oczywiście że nie mogę ustawić modułu z mapą wykonaną obliczeniowo bo nie biorę pod uwagę wielu czynników (dokładny czas spalania, podciśnienie obciążenie silnika temp itp) dlatego chcę zrobić moduł przestrajany np z mikrokontrolerem mogę go podłączyć pod kompa i w każdej chwili zmienić mapę :( Można to zrobić metodą prób i błędów testując moto. Mając obrotomierz można sprawdzić przy jakich obrotach ma największą moc. Na matematycznych obliczeniach można by stworzyć prowizoryczną mapę chyba chodź wątpię że ktoś by miał mapę to takich motorków bo firmy to raczej w tajemnicy trzymają. Znam przypadek jedynie Mz ktoś zdobył mapę zrobioną przez Czechów :( No można też drugim sposobem ale ja go nie ogarniam z czujnikiem na kole i cewką owiniętą na przewodzie WN. Ogólnie myślę że moduł nie jest idealnie dostrojony tak samo jak na przykład wydech w motorowerach odpowiednio skonstruowany wydech bardzo dużo daje w porównaniu do oryginalnych :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 (edytowane) Jak na złość, nie mogę znaleść w serwisówkach map zapłonu (a wiem, że w któreś było). Nawet nie mogę znaleść mapy z zablokowanej przy 6000 RPM Aprili RS 125.Na razie mogę pokazać mapę z Rennzundung RZT do wyścigowych zestawów SVI do Simsona (membrana, strojony na ok. 10000 RPM), miałem taką wgraną do mojego układu. http://img508.imageshack.us/my.php?image=r...akterystyj2.jpg Mapa przedstawiona do MZ i Jawy też jest g* warta, kąt wyprzedzenia przy pełnych obrotach wzrasta do 36°. Zapewniam Was, że przy tak ustawionym kącie wyprzedzenia silnik nie będzie dobrze pracował. Wykładnicza charakterystyka jest najczęściej przy silnikach 4T. Zapomniałem napisać o książce - jest to "2 Stroke performance tuning" A. Graham Bell. Można ją ściągnąć z internetu - link. EDIT:http://www.werbutec.de/artikel/pvl/pvl_13_grad.html To jest zapłon analogowy PVL. Podobne zachowanie (opóźnianie) można spotkać w innych "bezimpulsatorowych" zapłonach, np. idm, Kokusan (Italjet Forula 50, Suzuki AP 50). Italkit curve 2Italkit curve 3italkit curve 4 http://www.iane.co.uk/Flash/bpsdetail.html tu jest ciekawe rozwiązanie zapłonu. http://www.bdkraceeng.co.uk/Bike2.html tu jest kilka informacji nt. Yamahy. Edytowane 1 Listopada 2008 przez BANANvanDYK Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 2 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Kurczę świetne materiały szacun dla Ciebie Piotrek :cool: Tak nawiasem mówiąc można wiedzieć na jakim schemacie opierałeś się Piotrze robiąc swój moduł. Znalazłeś coś na necie czy własna konstrukcja.Będę chciał w końcu zrobić ten moduł z schematu który przerobił DEAD.Jestem w trakcie montowana programatora JDM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Własna konstrukcja, przystosowana jako przystawka do zwykłego modułu więc odpowiednio zaprojektowany układ wejściowy z oryginalnego czujnika oraz układ wyjściowy przystosowany do wejścia oryg. modułu. Mikrokontroler początkowo AT89C2051 a później ATTiny 2313 (potrzebny był Watchdog) programowane w ASM. Soft to mój własny pomysł. Dopiero kiedy to zrobiłem znalazłem w internecie różne gotowe projekty.PS. W tym silniku AM6 masz stator przykręcony do karteru czy przez podstawę statora (z możliwością regulacji kąta)? Masz silnik 50 cm3, 70 cm3 czy 80 cm3? Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 2 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Dokładnie rzecz ujmując Derbi ma własne silniki to nie jest AM6.Jest podstawka statora można regulować kąt. Teraz jest tam jakieś wyprzedzenie ustawione więc musiał bym go wyzerować nie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 4 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 (edytowane) Co to jest bazowe wyprzedzenie zapłonu ??Jednostka KW/min?? Mam takie dane do DERBI w Autodata Motocykle 22/3000 :clap: Edytowane 4 Listopada 2008 przez mahermnih1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 9 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 Piszcie coś bo się ostał temat. Jak z tym zerowaniem i bazowym wyprzedzeniem ?? :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 10 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2008 Bazowe wyprzedzenie zapłonu służy do ustawienia lub sprawdzenia właściwego ustawienia zapłonu. Zawsze mierzy się przy danej prędkości obrotowej gdyż zapłon ma tendencje do delikatnej zmiany kąta w zależności od obrotów (konstrukcja czujnika) Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 10 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2008 A jakim sposobem można to zmierzyć przy tys obrotów że właśnie jest 22 ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 11 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2008 A jakim sposobem można to zmierzyć przy tys obrotów że właśnie jest 22 ??Obrotomierz + stroboskop + kątomierz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.