Aniol Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Witam Czy to normalne, że uszczelniacze w moim moto wytrzymują ledwie 1000 do 2000 km. Nie wiem, co robię źle, że tak krótko trzymają? W tym roku wymieniałem je już 3 razy! Dobra za pierwszym i drugim razem nalałem za dużo oleju ale tym razem wydaje mi się, że nalałem już dobrze. Najgorzej, że nie wiem ile się leje, bo serwisówka podaje jedynie jaki powinien być poziom w centymetrach od góry lagi. Może tym razem naleje trochę mniej. W ogóle jaka jest procedura zakładania uszczelaniczy. Może są jakieś "myki", o których ja nie wiem, może np. trzeba je posmarować olejem przed założeniem tak jak uszczelkę filtra oleju lub tym podobne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 "myków" jest cała seria, jak właśnie posmarowanie uszczelniacza, używanie taśmy by pozaklejać rowki w rurze przez które musi prześliznąć sie uszczelniacz, tuningowanie sprężynki zwłaszcza w tanich uszczelniaczach itp.Po pierwsze kup dobre uszczelniacze, a nie te za 20zł, to zaoszczędzisz sobie pracypo drugie co to za problem zmierzyć ten poziom oleju, a nie lać na oko?po trzecie, być morze masz jakiś defekt rury teleskopu i dlatego niszczy uszczelniacz? Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
squod Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Sprawdz rury czy sa proste lub moze porysowane. Jak zawieszenie proste to jest to conajmniej dziwne, nawet przy bardzo mocnym sciaganiu noznym z pionu. Sprawdz wszystko w jakim jest stanie zalej dobra iloscia oleju i powinno byc git. Polecam te uszczelniacze ARI http://www.agmot.pl/sklep.php?k=31 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Masz do wymiany górne tuleje ślizgowe znajdujące się pod uszczelniaczami. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 (edytowane) rozumiem że mówisz o panewkach, ale czemu uważasz że są do wymiany? Po prostu jestem ciekaw, jaka jest zależność. Edytowane 15 Października 2008 przez baba_zanetti Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Po prostu nie ma innej możliwości aby nowe uszczelniacze tak szybko puściły , nawet jeżeli nalał za dużo oleju to nie mają prawa puścić a najwyżej drastycznie ograniczy max. skok amortyzatora.Zużyte tuleje prowadzące nie utrzymują w osi rury teleskopu i uszczelniacz nie ma prawa utrzymać oleju.Zakładam że rury są proste i nie mają żadnych zarysowań lub ubytków chromu bo w przeciwnym przypadku cała dyskusja o przyczynach takich awarii jest gówno warta. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 no faktycznie przy skrajnym wytarciu panewki, rura może latać jak jej sie podoba, a w ogóle to o jakim motocyklu dyskutujemy? Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 15 Października 2008 Administrator Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Jak tyle razy i tak często leci to zapomnij o uszczelniaczach, no chyba, że ktoś nieumiejętnie zakładał. Z mojego doświadczenia wynika, że najczęstszym powodem są ubytki na rurach nośnych - wystarczy delikatne zarysowanie, odbicie od kamienia, a nawet małe wytarcie/zmatowienie powierzchni chromowanej i wycieki gotowe. Aha, jeszcze się zdarza, że ktoś na siłę śrubokrętem demontuje uszczelniacz i porobi zadziory w goleniu - tam też lub lecieć... Lepiej daj to zawieszenie do jakiegoś porządnego warsztatu na inspekcję. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 no faktycznie przy skrajnym wytarciu panewki, rura może latać jak jej sie podoba, a w ogóle to o jakim motocyklu dyskutujemy? Akurat model motocykla jest najmniej istotny.Chyba że chodzi o Sokoła 600RT ale tam nie ciekły teleskopy bo to dobry Polski motocykl. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 (edytowane) chodziło mi tylko o to czy to upside-down, czy klasyczny widelec.no i jeszcze niektóre motocykle nie mają pewnewek, rura ślizga sie bezpośrednio w goleni. Edytowane 15 Października 2008 przez baba_zanetti Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 chodziło mi tylko o to czy to upside-down, czy klasyczny widelec. To przecież to samo tylko do góry nogami i dużo bardziej skomplikowane , ale znam amatorów kręciśrubki którzy porozbierali i przynieśli w kawałkach bo ich przerosło.Tzw. przerost ambicji nad umiejętnościami :icon_exclaim: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 (edytowane) w upsie zawsze też można odwrotnie włożyć uszczelniacz :icon_exclaim: (widziałem taki przypadek- oczywiście to uszczelniacze były wadliwe a nie właściciel-mechanik) Edytowane 15 Października 2008 przez baba_zanetti Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 zacznijmy od tego jakie uszczelniacze stosujesz ? ja moge polecic tylko Atheny , Aiette sa takie sobie. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4NIEK Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 zacznijmy od tego jakie uszczelniacze stosujesz ? ja moge polecic tylko Atheny , Aiette sa takie sobie.fakt, Atheny wytrzymały u mnie 13 tyś. km, w tym nauka gumowania :) ...jednak liczę, że Ariette wytrzyma jeszcze dłużej :icon_arrow: Co do zawieszenia (zakładając, że jest proste), to w pierwszej kolejności sprawdź jakość gładzi mającej styczność z uszczelniaczami oraz w jakim stanie są tuleje ślizgowe (prowadzące), szczególnie ta pod uszczelniaczem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yahoo Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 (edytowane) Po prostu nie ma innej możliwości aby nowe uszczelniacze tak szybko puściły , nawet jeżeli nalał za dużo oleju to nie mają prawa puścić a najwyżej drastycznie ograniczy max. skok amortyzatora. A to ja, żeby się nie powtarzać, podlinkuję do swojej dawnej wypowiedzi: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?s=...ndpost&p=581563 W skrócie: tanie uszczelniacze mają to do siebie, że są warte tyle, ile kosztują. Nawet jeżeli cały teleskop jest w porządku, tuleje ślizgowe, rury, goleń - wszystko jest w dobrym stanie - tanie uszczelniacze potrafią puścić i po tysiącu, co na własnej (i nie tylko;) dupie przećwiczyłem. Co do Atheny: w ZZR1100 puściły po, żeby nie skłamać, kilkuset km. Po założeniu NOKów - problem nie wystąpił ponownie. Z Arietami sam mam nędzne doświadczenia (ZX6R '98 - wytrzymały 1000km). Od tej pory kładę tylko oryginały, jeszcze się nie zdarzyło, żebym musiał poprawiać. Czyli, reasumując: zacząłbym od sprawdzenia stanu technicznego samego teleskopu - wszelkie uszkodzenia mechaniczne roboczej części lagi (wżery, rysy, skrzywienia, itd) będą z pewnością radykalnie skracały żywot uszczelniaczy. Podobnie zużyte tuleje ślizgowe, podobnie uszkodzone gniazda uszczelniacza w goleniach. Podobnie niewłaściwa kolejność montażu. Jeżeli wszystko jest w porządku - sprawdziłbym technologię montażu, może w tym tkwi problem. Z nieumiejętnego/niestarannego montażu wynika duża część problemów, nie tylko z uszczelniaczami, ale w motocyklami w ogóle :flesje:. Podstawa to wiedza teoretyczna, choćby odrobina praktyki, cierpliwość i dobre jakościowo i właściwie dobrane narzędzia. No i odpowiednie jakościowo części. Tanie uszczelniacze po prostu puszczają, tak już mają. -- pzdryahoo Edytowane 15 Października 2008 przez yahoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.