Skocz do zawartości

Turystyczne Enduro do 10 000 PLN. Co wybrać?


Rekomendowane odpowiedzi

W niedalekiej przyszłości planuję zakup motocykla. Niestety nie posiadam jeszcze odpowiedniej wiedzy, żeby wybrać motor samemu. Proszę więc Szanowne Grono o radę.

 

Oto krótki opis moich wymagań, oraz sytuacji w jakich motor będzie używany.

 

1. Interesuje mnie motor typu "Turystyczne Enduro", ponieważ będę jeździć przede wszystkim po mało uczęszczanych drogach asfaltowych, drogach szutrowych, drogach biegnących przez las, przy czym nie będzie to bardzo wymagający teren.

W dalszej kolejności pokonywałbym trasy do około 100 km po asfalcie oraz przemieszczałbym się w Warszawskich korkach.

Czasem mogłaby się zdarzyć jakaś dłuższa trasa.

 

2. Mam 195 cm wzrostu i ważę 95 kg, więc nie może to być motor mały, gdyż jest mi po prostu niewygodnie i co więcej komicznie wyglądam :-)

 

3. Chciałbym, żeby silnik miał jeden cylinder i jego pojemność nie była większa niż 750 cm3.

 

4. Motor musi mieć możliwość zamontowania co najmniej jednego kufra centralnego. Mile widziana możliwość zamontowania bocznych kufrów.

 

5. Motocykl powinien pomieścić dwie osoby.

 

6. Bardzo cenię bezawaryjność.

 

7. Po motor wybrałbym się prawdopodobnie do Niemiec.

 

Od razu powiem, że choruję na BMW 650 (i inne modele BMW)...

Dotarły już jednak do mnie głosy o bardzo drogich częściach i serwisie. Czy to prawda?

 

Co wybralibyście na moim miejscu (marka, model, rocznik)?

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Edytowane przez Rosen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotarły już jednak do mnie głosy o bardzo drogich częściach i serwisie. Czy to prawda?

 

zasadniczo bujda. chyba, że mówimy o oryginalnych częściach nabywanych w autoryzowanych serwisach - ale wtedy wszystkie są drogie: niemieckie, włoskie, japońskie. poza tym jak ktoś podawał np. wysokie ceny podłączenia do kompa, to nie dotyczą one używek sprzed paru lat :biggrin:

motocykl serwisuje się jak każdy inny

 

BTW zawartość forum nie zaczyna się od Twojego posta. proponuję trochę poczytać archiwum, np. "enduro"

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem XTZ 750, razem z "pakietem startowym" (a robione było sporo, łącznie z wymianą opon) wyszła znacznie poniżej 10 000 zł. jeździ się super i jak do dziś bez najmniejszeego kłopotu. Jedyne co to kwestia dwuosobowości :icon_question: jak obie osoby szczupłe to jakoś ujdzie... ze mną to tylko anorektyczki mogą jeździć :icon_mrgreen:

z minusów XTZ to jeszcze kwestia dostępności dodatków - zdobycie gmoli, stelazy do kufrów może być utrudnione. części zamienne są dostepne.

http://bigboykr.blogspot.com/ się powoli uzupełnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=371650

 

Na BMW 650 bym radził uważać.

 

Polecam XTZ 750, Translap, Africa, BIG

lub z mniejszych DR RS, XTZ 660, LC4 Adv.

 

Sam raczej wybrałbym XTZ 750 lub Africe

Edytowane przez lukasz_vip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na BMW 650 bym radził uważać.

 

Sam raczej wybrałbym XTZ 750 lub Africe

 

ad. f650: z jakiegoś konkretnego powodu, czy po prostu szerzysz plotki?

ad. xtz & xrv: nie za ciężkie dla kierowcy bez doświadczenia? osobiście nie chciałbym, żeby gość na afryce koło mnie w korku uczył się jeździć :/ to po 1. po 2 trudno będzie spełnić warunek budżetowy, zwłaszcza człowiekowi bez doświadczenia; co innego kupować jak się wie co, a potem gdzie i za ile remontować

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podałem linka, w którym są fotki BMW F650 w których pękały przednie lagi w miejscu mocowania ośki koła. Są tam trzy takie przypadki, w których są zdjęcia i wygląda mi to na wadę fabryczną. Dalej wyczytałem, że od 2003 roku zmieniono przednie lagi, w szczególności właśnie mocowanie ośki przedniego koła, gdyż to ono ulegało urwaniu według tego co tam pisze.

Edytowane przez lukasz_vip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oooki, link nie chciał mi się otworzyć i nie doczytałem, moja wina

natomiast podobnie "wadliwe" wg niektórych informacji na forach są paralevery r1200gs. z tym, że tysiące użytkowników jakoś nie zauważają żadnego problemu, a pokazane na zdjęciach uszkodzone egzemplarze wyglądają na zdrowo zajeżdżone. każdy materiał ma określoną wytrzymałość; nie sugerowałbym się więc ponad potrzebę pojedynczymi przypadkami. a forum advrider raczej przyciąga miłośników niezbyt delikatnej jazdy, sądząc po otoczce całości :biggrin:

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

natomiast podobnie "wadliwe" wg niektórych informacji na forach są paralevery r1200gs. z tym, że tysiące użytkowników jakoś nie zauważają żadnego problemu, a pokazane na zdjęciach uszkodzone egzemplarze wyglądają na zdrowo zajeżdżone. każdy materiał ma określoną wytrzymałość; nie sugerowałbym się więc ponad potrzebę pojedynczymi przypadkami. a forum advrider raczej przyciąga miłośników niezbyt delikatnej jazdy, sądząc po otoczce całości :icon_exclaim:

....

hehehe, ciekawe jak by wyglądała Twoja wypowiedz gdyby dotyczyła urwanych lag w trzech motocyklach marek chińskich? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...