Rosen Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 (edytowane) W niedalekiej przyszłości planuję zakup motocykla. Niestety nie posiadam jeszcze odpowiedniej wiedzy, żeby wybrać motor samemu. Proszę więc Szanowne Grono o radę. Oto krótki opis moich wymagań, oraz sytuacji w jakich motor będzie używany. 1. Interesuje mnie motor typu "Turystyczne Enduro", ponieważ będę jeździć przede wszystkim po mało uczęszczanych drogach asfaltowych, drogach szutrowych, drogach biegnących przez las, przy czym nie będzie to bardzo wymagający teren. W dalszej kolejności pokonywałbym trasy do około 100 km po asfalcie oraz przemieszczałbym się w Warszawskich korkach. Czasem mogłaby się zdarzyć jakaś dłuższa trasa. 2. Mam 195 cm wzrostu i ważę 95 kg, więc nie może to być motor mały, gdyż jest mi po prostu niewygodnie i co więcej komicznie wyglądam :-) 3. Chciałbym, żeby silnik miał jeden cylinder i jego pojemność nie była większa niż 750 cm3. 4. Motor musi mieć możliwość zamontowania co najmniej jednego kufra centralnego. Mile widziana możliwość zamontowania bocznych kufrów. 5. Motocykl powinien pomieścić dwie osoby. 6. Bardzo cenię bezawaryjność. 7. Po motor wybrałbym się prawdopodobnie do Niemiec. Od razu powiem, że choruję na BMW 650 (i inne modele BMW)...Dotarły już jednak do mnie głosy o bardzo drogich częściach i serwisie. Czy to prawda? Co wybralibyście na moim miejscu (marka, model, rocznik)? PozdrawiamKrzysiek Edytowane 14 Października 2008 przez Rosen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 Dotarły już jednak do mnie głosy o bardzo drogich częściach i serwisie. Czy to prawda? zasadniczo bujda. chyba, że mówimy o oryginalnych częściach nabywanych w autoryzowanych serwisach - ale wtedy wszystkie są drogie: niemieckie, włoskie, japońskie. poza tym jak ktoś podawał np. wysokie ceny podłączenia do kompa, to nie dotyczą one używek sprzed paru lat :biggrin:motocykl serwisuje się jak każdy inny BTW zawartość forum nie zaczyna się od Twojego posta. proponuję trochę poczytać archiwum, np. "enduro"jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RudyXJ Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 ja bym celował głównie w Africę Twin lub mniejszego jej brata Transalpa , ewent. wszystkie DR`ki RS`ki , XTZ`ki , KLR`y itd. Pzdr !!! Cytuj http://www.bikepics.com/members/rudyfws/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 3. Chciałbym, żeby silnik miał jeden cylinder a jeszcze tak zapytam: jakieś względy ideologiczne?jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rosen Opublikowano 14 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 Nie są to względy ideologiczne.Raczej ekonomiczne.Poza tym singel ładnie chodzi (bokser jeszcze ładniej) :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arex Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 Nie są to względy ideologiczne.Raczej ekonomiczne A z tym ekonomicznym to nie koniecznie :icon_mrgreen: Tak jak koledzy powyzej wspomnieli. Afrika, Transalp, Super Tenere, to sa sprzety na ktorych sie nie zawiedziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rosen Opublikowano 14 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 Co sądzicie na przykład o tym: http://tinyurl.com/4nb92k ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serwient Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 Popatrz na aprilie pegaso.silnik rotax jak w gs 650.sympatyczny, ladny, ekonomiczny, trwaly, w przystepnych cenach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigboykr Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 Ja kupiłem XTZ 750, razem z "pakietem startowym" (a robione było sporo, łącznie z wymianą opon) wyszła znacznie poniżej 10 000 zł. jeździ się super i jak do dziś bez najmniejszeego kłopotu. Jedyne co to kwestia dwuosobowości :icon_question: jak obie osoby szczupłe to jakoś ujdzie... ze mną to tylko anorektyczki mogą jeździć :icon_mrgreen:z minusów XTZ to jeszcze kwestia dostępności dodatków - zdobycie gmoli, stelazy do kufrów może być utrudnione. części zamienne są dostepne. Cytuj http://bigboykr.blogspot.com/ się powoli uzupełnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz_vip Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 (edytowane) http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=371650 Na BMW 650 bym radził uważać. Polecam XTZ 750, Translap, Africa, BIGlub z mniejszych DR RS, XTZ 660, LC4 Adv. Sam raczej wybrałbym XTZ 750 lub Africe Edytowane 16 Października 2008 przez lukasz_vip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrymek Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Jeździłem tenerką 660 i sobie chwalę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Na BMW 650 bym radził uważać. Sam raczej wybrałbym XTZ 750 lub Africe ad. f650: z jakiegoś konkretnego powodu, czy po prostu szerzysz plotki?ad. xtz & xrv: nie za ciężkie dla kierowcy bez doświadczenia? osobiście nie chciałbym, żeby gość na afryce koło mnie w korku uczył się jeździć :/ to po 1. po 2 trudno będzie spełnić warunek budżetowy, zwłaszcza człowiekowi bez doświadczenia; co innego kupować jak się wie co, a potem gdzie i za ile remontowaćjsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz_vip Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 (edytowane) Podałem linka, w którym są fotki BMW F650 w których pękały przednie lagi w miejscu mocowania ośki koła. Są tam trzy takie przypadki, w których są zdjęcia i wygląda mi to na wadę fabryczną. Dalej wyczytałem, że od 2003 roku zmieniono przednie lagi, w szczególności właśnie mocowanie ośki przedniego koła, gdyż to ono ulegało urwaniu według tego co tam pisze. Edytowane 17 Października 2008 przez lukasz_vip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 oooki, link nie chciał mi się otworzyć i nie doczytałem, moja winanatomiast podobnie "wadliwe" wg niektórych informacji na forach są paralevery r1200gs. z tym, że tysiące użytkowników jakoś nie zauważają żadnego problemu, a pokazane na zdjęciach uszkodzone egzemplarze wyglądają na zdrowo zajeżdżone. każdy materiał ma określoną wytrzymałość; nie sugerowałbym się więc ponad potrzebę pojedynczymi przypadkami. a forum advrider raczej przyciąga miłośników niezbyt delikatnej jazdy, sądząc po otoczce całości :biggrin:jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 ....natomiast podobnie "wadliwe" wg niektórych informacji na forach są paralevery r1200gs. z tym, że tysiące użytkowników jakoś nie zauważają żadnego problemu, a pokazane na zdjęciach uszkodzone egzemplarze wyglądają na zdrowo zajeżdżone. każdy materiał ma określoną wytrzymałość; nie sugerowałbym się więc ponad potrzebę pojedynczymi przypadkami. a forum advrider raczej przyciąga miłośników niezbyt delikatnej jazdy, sądząc po otoczce całości :icon_exclaim:....hehehe, ciekawe jak by wyglądała Twoja wypowiedz gdyby dotyczyła urwanych lag w trzech motocyklach marek chińskich? :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.