Skocz do zawartości

TUNING UKŁADU WYDECHOWEGO


edzio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli kolega ma ograniczony fundysz to całkiem fajne efekty dźwiękowe daje taka prosta przeróbka ładne basowe dudnienie fotki poniżej poniżej toche w bałaganie:

 

http://willyfog.fotosik.pl/albumy/635184.html

 

A tak to gada na niskich szkoda że nie przegazował ale na tym filmiku marniutko to i tak słychać:

 

 

Koszt takiej przeróbki to 200pln za komplet .Akcesoryjne kominy do Ducati -Termi... to pełne przeloty i już przeróbka tych kominów na przeloty z wytłumieniami to już koszt 200-220pln z dożywotnią gwarancją od sztuki tłumika.Pierwsza przeróbka daje głębokie gardłowe dudnienie,przelot nie daje dudnienia za wiele ale za to mięciutki miły dla ucha bas. Jest jescze treci rodzaj przeróbki -przelot z komorą rozprężającą ,ten rodzaj daje ładniutki bas i deko dudnienia ale głównie powoduje że podczas przyspieszeń moto nie wydziela tyle decybeli poprostu to rozwiązanie jest deko cichsze i łagodniejsze w dźwięku niż pełen przelot.Jest przy tej przeróbce więcej prac ślusarskich ,koszt takiej przeróbki to 250pln od sztuki tłumika z dożywotnią gwarancją.

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W poniedziałek przerabiałem kominy do Suzuki DL1000 V-Strom zastosowałem przeloty o średnicy 48mm a to opinia właściciela:

 

"To o mnie chodzi.

Wydechy założone i jakieś 50km przejechane na próbę.

Dudnią przepięknie. No może ciut za głośne na dalsze wyjazdy ale dorobię Dbkilery.

Mam już porównanie na żywo z LeoVince kolegi i głos zdecydowanie bardziej mi się podoba.

Jakiś filmik zamieszczę może po weekendzie bo teraz kompletny brak wolnego czasu"

 

A to link do tego forum na potwierdzenie:

 

http://www.vstromclub.fora.pl/patenty-i-us...ydechu,397.html

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Mam hondę XX z 99r na gaźnikach. Zdemontowałem tłumiki, aby je troche przepolerować. W srodku załuważyłem coś na kształt katalizatorów, w jednym tłumiku siedzi to decydowanie głąbiej niz w drugim. Zostawić to czy wywalić? Jeśli wywalić to czym to atakować? Wiertarką?

 

Pozdrawiam Darek.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/92bd20c847a2edcf.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a7b751891c02aaac.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9513e358336ebaa2.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f0cf8a342131af26.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/77417ce8ca89e6e8.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d285ff579ecc1885.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7918143a0a2ec15c.html

Edytowane przez makumba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ja to robię wiertarką po obwodzie raz koło razu a następnie jakoś wydłubuje środek który pozostał.Tylko nie przesadź z obrotami wiertarki bo spalisz wiertło.

Edytowane przez edzio

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc katalizatory wydłubane. Ciężka to była praca... Nie miałem takiego długiego wiertła do metalu, a więc wierciłem widją, najpierw 8, potem 12. Potem przecinakiem po obwodzie, aż wszystko wpadło do środka. Na koniec wyciagnołem zawartość katalizatora długim zagiętym drutem. Jeszcze nie montowałem tłumików, a więc nie wiem jak chodzi.

Teraz pytanko, z czego jest ten katalzator, wygląda na zwykłą blachę. I czym uszczelniasz połączenie tłumika z kolektorem, u mnie były tam jakieś uszczelki jakby z jakiejś cienkiej siatki drucianej, ale będę musiał je wymienić. Może znajdę gdzieś jeszcze koc azbestowy.

 

Pozdrawiam...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy takie rozwiercenie wydechów,na dłuższą metę powoduje jakieś skutki uboczne ?

Ja już przeprowadziłem podobny zabieg i niczego niepokojącego nie zauważyłem.

Akustycznie się poprawiło,a co do mocy i momentu to nie zauważyłem żeby ubyło ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czytam,czytam i wniskuję że w niektórych przypadkach to rzeczywiście efekt jest niezły w innych tylko zniszczone zostały wydechy a czasem to koszty tej przeróbki są wyższe niz kupić coś sprawdzonego --np.

 

http://www.allegro.pl/item840840320_leo_vi...a_kawasaki.html

 

 

carbonik ,lekutki ,przelotowy i markowy ale jak zwykle można i ciąć oryginał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cyfral Napisano 13.12.2009 - 17:22

tak czytam,czytam i wniskuję że w niektórych przypadkach to rzeczywiście efekt jest niezły w innych tylko zniszczone zostały wydechy

 

Jeśli ktoś uważa, że zrobienie kilku otworów w oryginalnym wydechu to profanacja.

To na swoje usprawiedliwienie mam to,że wystarczy wstawić odpowiednio dociętą blachę i po sprawie.

Trwa to kilka minut,kwestia odkręcenia i przykręcenia sześciu śrubek i wydechy są z powrotem ciche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc katalizatory wydłubane. Ciężka to była praca... Nie miałem takiego długiego wiertła do metalu, a więc wierciłem widją, najpierw 8, potem 12. Potem przecinakiem po obwodzie, aż wszystko wpadło do środka. Na koniec wyciagnołem zawartość katalizatora długim zagiętym drutem. Jeszcze nie montowałem tłumików, a więc nie wiem jak chodzi.

Teraz pytanko, z czego jest ten katalzator, wygląda na zwykłą blachę. I czym uszczelniasz połączenie tłumika z kolektorem, u mnie były tam jakieś uszczelki jakby z jakiejś cienkiej siatki drucianej, ale będę musiał je wymienić. Może znajdę gdzieś jeszcze koc azbestowy.

 

Pozdrawiam...

 

Tak katalizatory motocyklowe to blacha z napylonym jakimś związkiem platyny który dopala spaliny.A co do uszczelnienia może zamów je w Hondzie nie powinny być drogie.

 

Berbim Napisano 13.12.2009 - 16:38

 

Czy takie rozwiercenie wydechów,na dłuższą metę powoduje jakieś skutki uboczne ?

Ja już przeprowadziłem podobny zabieg i niczego niepokojącego nie zauważyłem.

Akustycznie się poprawiło,a co do mocy i momentu to nie zauważyłem żeby ubyło

 

We Właszech i przezemnie często praktykowana jest taka prosta przeróbka w Ducati Monsterach ,moto dostaje fajnego dudniącego basu z tym że ja całkowicie wywalam tą środkową rurkę wylotową ,otwieram przez to puszkę tłumika.Nikt jak dotychczas nie zgłaszał negatywnych zjawisk.

 

cyfral Napisano 13.12.2009 - 17:22

tak czytam,czytam i wniskuję że w niektórych przypadkach to rzeczywiście efekt jest niezły w innych tylko zniszczone zostały wydechy a czasem to koszty tej przeróbki są wyższe niz kupić coś sprawdzonego --np.

 

http://www.allegro.pl/item840840320_leo_vi...a_kawasaki.html

 

Nie no ta cena i ten wygląd rewelka ciekawe jeszcze jak to gada.Ale żeby do każdego moto można było kupić tłumik tak tanio taki ładny :notworthy:

 

Ostatnio przerabiałem tłumik w Suzuce SV650 gaźnikowej efekty poniżej:

Przed przeróbką

 

http://www.youtube.com/user/sirmarianoo#p/u/3/WgvhOcQmY8s

 

Po przeróbce:

 

http://www.youtube.com/user/sirmarianoo#p/u/0/Q5rK-M0P-qc

 

A to kilka słów właściciela moto po przeróbce:

 

"Ten trzeci tłumik należy do mnie. Dzisiaj zamontowałem sprzęt i powiem wam, że mnie zatkało. To co usłyszałem po odpaleniu przeszło moje najśmielsze oczekiwania - jest to idealnie to co chciałem: dużo basu i odpowiednia porcja decybeli. Jeśli ktoś ma seryjny wydech to niech się nawet nie zastanawia tylko wysyła do edzia bo on naprawdę robi cuda. Dodatkowym wielkim plusem jest to, że tłumik sie praktycznie nie grzeje. Podejrzewam, że jest to zasługa wytłumienia ale efekt jest fajny - wczoraj po kilkunastu minutach pracy rura była gorąca a tłumik zimny - nawet nie był letni.

 

Nagrałem krótkie filmiki, bo tego mi najbardziej brakowało jak szukałem komina dla siebie. Niestety okazało się, że to jednak racja, że żaden film nie odda nawet 10% tego co słuchać na żywo. Do tego było to nagrywane aparatem fotograficznym wiec można mieć dzięki nim niewielkie porównanie stanu sprzed ze stanem po.

 

Edzio wielkie dzięki za tego banana na gębie który nijak nie chce zejść a żona się wkurza, że szkoda, że się tak nie ciesze jak wracam do domu"

 

A to link do tego forum:

 

http://www.sv650.fora.pl/akcesoria-tuning,...ch,506-560.html

 

A to kilka słów właściciela Ducati Monster 800 po przeróbce:

 

"To właśnie były moje tłumiki, no i co mogę powiedzieć- jestem bardzo zadowolony. Cała przeróbka wykonana bardzo profesjonalnie, a co do dźwięku jaki wydobywa się, to trafił w moje gusta na 100%. Wcale nie są takie głośne jakby się mogło wydawać to chyba efekt dobrej jakości wytłumień i odpowiedniej liczby warstw, świetnie dudnią na wolnych, a bas jest raczej taki miękki, ale głęboki. Nie pamiętam za bardzo czy brzmią tak samo jak Termi, bo to było dawno jak im się przysłuchiwałem i chyba to była 600, ale podobnie. Jestem bardzo zadowolony i to najważniejsze. Polecam!!!

Postaram się wrzucić jakiś filmik,ale nagrany czymś lepszym bo dzisiaj moje urządzenie nie stanęło na wysokości zadania i słuchanie tego nie da żadnego porównania."

 

Z tego wątku forum

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...ic=120056&st=20

Edytowane przez edzio

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś robiłem ładniutki karbonowy oryginalny tłumior do Yamahy R1 z 2000roku. Zastosowałem przelot o średnicy 56mm .Cyknąłem kilka fotek z etapów przeróbki.

Edytowane przez edzio

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dwie sprawy.

 

Pierwsza.

 

Spawałem kumplowi wydech od TDmki Kolektory i tłumiki gdyż były trochę przerdzewiałe (same spawy poprawiałem). Przed zabiegiem piaskowałem całość w piaskarce o bardzo drobnym śrucie. Tlumiki owinąłem szmatą lecz trochę oberwały i chrom się na nich lekko zmatowił w niektórych miejscach. Pytanie. Czym je doprowadzić do poprzedniej świetności czyli czym je polerować.

 

Druga.

 

Posiadam fazera 600 z wydechem oryginalnym pod dupąpewnie z kwasiaka. Czy dasz redę to przerobić na przelot??

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to jest chrom to d...pa blada ale jeśli polerowana kwasówka to można kupić albo na allegro albo w specjalnych sklepach np. w Warszawie na Anielewicza 2 specjalną pastę polerską do kwasówki o różnych gradacjach ,do tego tarcza filcowa do szlifierki i do roboty.

Co do tego komina-wiele razy już robiłem takie kominy pod kanapą. np.CBR 600 2002 i 2007r.Ducati 749,999 .Takiego w Fazera jeszcze nie robiłem ale musi być kiedyś ten pierwszy raz. Oby nie miał tak cienkiej blachy jak Cebry bo kiepsko się ją spawa.

Edytowane przez edzio

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kieruje pytanie do was a głównie do edzia,kupię tłumiki do hondy X11,jeżeli ktoś może takie łatwić to prosze o kontakt.

 

Nie potrzebuje koniecznie ale gdyby były jakieś w względnej cenie to może kupię,używane też wchodzą w gre.

 

Wkleiłem już temat do działu "ogłoszenia-kupię" ale tam raczej mało kto zagląda więc spytam tutaj.

Edytowane przez colahondax11

Pasji nie zmienię, bo jak to zrobić, gdy słyszę w sercu sportowy motocykl...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...