Skocz do zawartości

TUNING UKŁADU WYDECHOWEGO


edzio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A więc poprawa, nie chodzi wcale tak głośno, kumpel się przejechał i z perspektywy przechodnia fajnie basem daje :) Dzięki Edek za informacje i chęci do pomocy. Dzięki Tobie za 100zł + czteropak browara i trochę pracy mam ładnie grający wydeszek. hehe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. chcialbym wymeinic uklad wydechowy w EXC 200 '01. jaki uklad moglibyscie mi polecic?? mam dylemat miedzy FMF a D.E.P. co byscie polecili? a moze cos innego?? (napisalem posan w enduro/ktm ale nikt nie odpisal wiec pisze tutaj)

aha chodzi o kompletny uklad tlumik oraz nerka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Edzio mam pytanie, ile by kosztowała przeróbka 2 wydechów z gpz 500s na przelotowe? wydechy są nitowane wiec raczej nie trzeba nic spawać.

 

 

Odpowiedziałem na priwa

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co zrobić z sondą lambda w kolektorze 2w1w2 , która siedzi na wyjsciu do prawego tłumika?

Wstawienie takiej sondy do kolektora 2w 1 tam gdzie 2 rury lącza się w jedną da zmianę pracy silnika?

Edzio dałbyś radę wybebeszyc seryjny tłumik gixxa i włoożyc tam przelot 50-60mm?

http://img30.imageshack.us/img30/8024/dscn1371r.jpg

http://img30.imageshack.us/img30/5830/dscn1372r.jpg

 

http://img30.imageshack.us/content.php?pag...jpg&via=mupload

 

 

Wpadnij do mnie do Modlina któregoś dnia obejżymy jak on jest rozbieralny aby się upewnić ale myślę że spoko da rade.

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kurcze miałem ostatnio przypadek przerabiając kominy do Aprilii ETV 1000 Caponord zakładając przeloty 2 X 47mm że wyszła za głośno. Stwierdzam że Vałki Aprilii Rotax o pojemności 1000 cm generują większą ilość dźwięku w porównaniu do litrówek V innych marek .Jeśli by ktoś sam podejmował się przerabiać w swojej ETV, RSV ,Tuono kominki niech nie szaleje ze średnicami przelotów, ja na przyszłość wiem że jeśli trafi się jeszcze jakaś przeróbka od Aprilii 1000 będę zakładał 2 X 38mm. A miałem też przypadek że 2-ch właścieli takich Włoskich Div wzięli u mnie 2 komplety przelotów 2 X 60mm ,nie wyobrażam sobie jak to musi chodzić.

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio robiłem-przerabiałem fabryczne kominy doTriumpha Speed Triple na przelotowe. Wypatroszyłem kmiotki łącznie z katalizatorami i plątaniną rur ,zastosowałem przeloty z blachy perforowanej o średnicy wewnętrznej 43mm wokół przelotu jest warstwa wełny stalowej z nierdzewki ,warstwa tkaniny szklanej rowingowej odpornej na wysoką temperaturę a pozostałą przestrzeń tłumika wypełniłem specjalnym kocykiem szklanym odpornym na wysoką temperaturę coś podobnego do wełny mineralnej .W wielkim szoku byłem rozmontowując każdy z nich że nie jest to robota maszynowa tylko ręczna .Z wszystkich marek tłumików jakie robiłem to jest pierwsza marka która ma tłumiki ręcznie składane .Ciekawe jak to będzie chodzić po tej przeróbce .Jak koleś przyjedzie po odbiór to nagram filmik przed przeróbką i po i wrzucę .W razie gdyby ktoś chciał coś poprzerabiać w swoim układzie wydechowym dysponuję fotostory z poszczególnych etapów przeróbki.

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakis czas temu nabylem od Edzia taką dziurkowaną blache , wyprofilowalem ją na rurke o srednicy 50mm,do tego zakupilem welne stalową i niepalną welne mineralną . Wszystko wpakowalem w wybebeszoną obudowe tłumika husaberga FE600 ... iii ??? jest rasowiej , dzwiek nie przypomina juz dudniejącego tira tylko slychac rasowego singla :) oczywiscie cicho nie jest :).Co do wybebeszania tlumikow na pusto to poprzedniego wlasciciela bym za j...a powiesil za ten agrotuning.

 

 

 

sebastian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są linki z filmików do porównania Triumpha Speed Tripla 1050 na seryjnych tłumikach i po przeróbce na przelotowe 2 X 45mm

 

http://edzio35.wrzuta.pl/film/3QM6ml61Z3N/...zerobka_kominow

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to cytat z forum Yamahy XT660X -www.xt660.pl :

 

 

To się może pochwale w odpowiednim temacie

dzisiaj dostałem przerobione wydechy od edka.. co tu dużo mówić.. dźwięk wydobywający się teraz z tłumików jest rewelacyjny.. zresztą dało się to zauważyć na zlocie trochę ciężko mi się przerzucić ale myślę, że trochę pojeżdzę i się do tego przywyknę..

od razu wymieniłem filtr powietrza na K&N i jak na razie na oko zwiększyłem mieszankę w ustawieniach CO... na dobrą sprawę to nawet nie sprawdziłem jak chodzi po zmianie ustawień.. dochodziła już 10 a ja naprawdę od razu nie chciałem się moim nowym nabytkiem chwalić sąsiadom.. mogę powiedzieć tylko tyle, że fabrycznie miałem w ustawieniach '3' . jutro sprawdzę to napiszę jak się zachowuje po zmianie..

aha.. dzisiaj jeździłem bez dokonania zmian, żeby się przekonać jak chodzi.. motor nie gasł, rozpędzał się przyzwoicie .. widać, że był słabszy, ale takich zmian jak miał chociażby kazyua1000 na pewno nie miałem..

 

jeszcze tylko parę słów odnośnie osoby edka

bez niczego mogę powiedzieć, że to konkretna osoba. zamówienie zostało zrobione priorytetowo i jestem z jego pracy naprawdę zadowolony, kontakt bezproblemowy, zawsze można się dodzwonić, edek odpowiada na wszystkie pytania i nic nie ukrywa.. jak by jeszcze ktoś miał jakieś obiekcje to jestem kolejną osobą która na pewno będzie go dalej polecać swoim znajomym

 

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i muszę zrewolucjonizować moje przeróbki tłumików -coraz częściej dochodzą do mnie sygnały iż standardowy przelot od początku do końca tłumika jest rozwiązaniem zbyt głośnym .I jestem zmuszony stosować na początku tłumika pustą przestrzeń zakończoną wytłumioną przegrodą od której jest zastosowany przelot z rury perforowanej o określonej średnicy i wokół niej standardowe wytłumienia (wełna stalowa,tkanina szklana,wełna-kocyk szklany).Komora ta -rozprężająca powinna mieć podwójną ściankę z któtych ta wewnętrzna będzie perforowana a pomiędzy nią a tą zewnętrzną -litą będę stosował cienką warstwę wytłumień szklanych np. 0,5cm grubości kocyk szklany.Rozwiązanie takie zpowoduje iż tłumik będzie znacznie cichszy ciągle basowy ale deko duniący niż przy standardowym przelocie ponad to dźwięk podczas przyspieszeń nie będzie tak ostry agresywny . Będzie też trzeba zacząć zastanawiać się nad dorabianiem każdorazowao do przerabianego tłumika Db-Killerów wygodnie i łatwo montowalnych i demontowalnych w razie potrzeby.

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...