Gość Wojtas Opublikowano 28 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2004 Witam! Chcę zregenerowac przednie zawieszenie w moim sprzęcie i tu mam pytanie czy należy kupić nowe sprężyny, jeĹli tak z jakimi kosztami się to wišże. Bo wštpie żeby można było zregenerować jakoĹ te stare... podzielcie sie swoimi doĹwiadczeniami pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 28 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2004 A powiedz mi dlaczego chcesz zmnieniać sprężyny??? Nie wystarczy nowy olej i uszczelniacze ? Zazwyczaj to się kryje pod słowem "regeneracja".Najcześciej stary olej i cieknące uszczelniacze powodują braki w tłumieniu itp. Kolejnym problemem mogą być porysowane lagi - można je polerować jeśli nie zdarły się na amen. napisz więcej szczegółów o co konkretnie chodzi. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojtas Opublikowano 28 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2004 Paweł wiem o tym, olej juz zmieniłem, a uszczelniacze są bez zarzutu, a przód zdaje mi sie być usiedziany, np kiedy siadasz na moto. Mam wrażenie że sprężyny są spracowane. Albo wina jest tego że nalałem za dużo oleju... hmm nie mam pojecia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 28 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2004 A wlałeś odpowiedni olej ? Tak na marginesie - przy za dużym stanie oleju w lagach przód się staje twardy, masz wrażenie spadku skoku, więc to chyba nie to. Czy DT ma regukację zawieszenia? (nie miałem z tym zprzętem do czynienia) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojtas Opublikowano 28 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2004 Tak olej jest odpowiedni... niestety ale nie ma zadnych regulacji. Sprawdzę jeszcze raz ilość oleju, może za dużo jest... no ale tak jak mówisz jeśli jest dużo oleju, moto nie powinno tak siadać. Mi zaświtało z tymi sprężynami bo Dominik kiedyś wspominał że jak jest "usiedziany" przód to trza je wymienić. Aha dodam że tym moto nie jeździłem tylko po bułki ;) W końcu rajcują mnie wyskoki :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 29 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2004 To wszystko możliwe, że sprężyny siadły. Jak nie zdobędziesz nowych, to ratunkiem może być przygotowanie specjalnych tulej montowanych w lagę, które tak jakby zmienią napięciue wstępne i zwiększą twardość. Możesz je dotoczyć u tokarza z aluminium - grubość dobieraj eksperymentalnie - 1 cm, może 3 cm ??? Zanlazłem taki patent na jednej z niemieckich stron o gs 500 - tak się utwardzało zaiweszenie w wersjach sprzed 1992 roku, gdzie nie było regulacji. Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojtas Opublikowano 29 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2004 WłaĹnie przeglšdałem ebay.de i znalazłem tulejki do lagów. Sprężyny też sš do kupienia w motoshopie, progresywne od dt 125 i kosztuja 370zł z komplet ;) troche duzo, za 200zł to bym jeszcz sie zastanowił, ale 370 to za dużo jak na moja kieszeń. Musze rozłożyć przednie teleskopyi obadam jakie długie tuleje mozna włożyćpozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojtas Opublikowano 1 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2004 Ehh pierwszy uszczelniacz był ok, ale drugi już nie... moje przeoczenie. Aha po rozłożeniu znalazłem jeszcze inny rodzaj uszczelniacza - nie simmering ale miedziane/mosieżne (nie wiem dokładnie :o ) pierĹcienie pokryte warstwš fibry (?) Pierwszy raz sie z takim uszczelniaczem spotykam i tu prosze o rade czy można cos takiego kupić / ewentualnie zregenerować?pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 1 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2004 To nie uszczelniacz, tylko pieścien prowadzący lagę w goleni. Laga stabilizuje się na tym pierścieniu tak, by nie dotykać goleni na całej powierzchnii. Można to kupić, do Suzuki GSX600F kosztuje to 300 zł (komplet), nie wiem ile do Twojego sprzęta. Jeśli nie jest to bardzo zużyte zamontuj tylko nowe uszczelniacza + olej i będzie OK (jak chcesz także wspomniane tulejki dla zwiększenie napięcia wstepnego) Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 1 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2004 JA miałem taki sam problem w dt 125, i zrobiłem tak jakl Paweł mówił wstawiłem takei podkładki (tuleje ) o grubosci 8 mm. Pozatym są rózne oleje do amorków i z nimi tez mozesz pokombinowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 1 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2004 JA miałem taki sam problem w dt 125, i zrobiłem tak jakl Paweł mówił wstawiłem takie podkładki (tuleje ) o grubosci 8 mm i do tego jescze chyba była taka spręzyna o wywsokosci 1cm albo 1,5cm- zabardzo nie pamietam bo mi to w warsztacie robili.Pozatym są rózne oleje do amorków i z nimi tez mozesz pokombinowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2004 Tuleje zwiekszajace napiecie sprezyny wycina sie z kanalizacyjnej rury z tworzywa sztucznego o srednicy sprezyny ( oczywiscie miedzy tulejke i sprezyne idzie duza podkladka wypelniajaca `swiatlo `lagi od srodka.)Dlugosc tulejek i zwiazane z tym napiecie sprezyny dobiera sie doswiadczalnie. Przy duzym zuzyciu trzeba po prostu kupic nowe sprezyny.Jezeli rozebrales przod to firma poleca wymienic rowniez tuleje slizgowe goleni teleskopow. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojtas Opublikowano 2 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2004 Witam! Uszczelniacze sš do wymiany, tego jestem pewien, bo rozebrałem i gumy popękały a ich wewnetrzne elementy zaczeły korodować. Kurcze te pierĹcienie o których mówił Paweł też sš zużyte... Tyle że nie wiem czy mozna je dostać do mojego sprzeta. JeĹli nie to można je jakos podratować/zregenerować?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 4 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2004 Możesz zamonotować te tuleje które są, a jak uszczelniacze nie będę padać po 2000 to znaczy że jest ok i nie ma za dużego luzu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojtas Opublikowano 14 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2004 Witam WłaĹnie dzisiaj poskładałem przód i zastosowałem patent podwyższajšcy. Jest wszystko ok. Jeszcze tylko tył i remont zawieszenia będzie zakończony :) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.