Skocz do zawartości

Regeneracja przedniego zawieszenia w enduraku


Gość Wojtas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Chcę zregenerowac przednie zawieszenie w moim sprzęcie i tu mam pytanie czy należy kupić nowe sprężyny, jeĹli tak z jakimi kosztami się to wišże. Bo wštpie żeby można było zregenerować jakoĹ te stare... podzielcie sie swoimi doĹwiadczeniami

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi dlaczego chcesz zmnieniać sprężyny??? Nie wystarczy nowy olej i uszczelniacze ? Zazwyczaj to się kryje pod słowem "regeneracja".Najcześciej stary olej i cieknące uszczelniacze powodują braki w tłumieniu itp. Kolejnym problemem mogą być porysowane lagi - można je polerować jeśli nie zdarły się na amen. napisz więcej szczegółów o co konkretnie chodzi.

 

Pozdro, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł wiem o tym, olej juz zmieniłem, a uszczelniacze są bez zarzutu, a przód zdaje mi sie być usiedziany, np kiedy siadasz na moto. Mam wrażenie że sprężyny są spracowane. Albo wina jest tego że nalałem za dużo oleju... hmm nie mam pojecia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak olej jest odpowiedni... niestety ale nie ma zadnych regulacji. Sprawdzę jeszcze raz ilość oleju, może za dużo jest... no ale tak jak mówisz jeśli jest dużo oleju, moto nie powinno tak siadać. Mi zaświtało z tymi sprężynami bo Dominik kiedyś wspominał że jak jest "usiedziany" przód to trza je wymienić. Aha dodam że tym moto nie jeździłem tylko po bułki ;) W końcu rajcują mnie wyskoki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko możliwe, że sprężyny siadły. Jak nie zdobędziesz nowych, to ratunkiem może być przygotowanie specjalnych tulej montowanych w lagę, które tak jakby zmienią napięciue wstępne i zwiększą twardość. Możesz je dotoczyć u tokarza z aluminium - grubość dobieraj eksperymentalnie - 1 cm, może 3 cm ??? Zanlazłem taki patent na jednej z niemieckich stron o gs 500 - tak się utwardzało zaiweszenie w wersjach sprzed 1992 roku, gdzie nie było regulacji.

 

Pozdrawiam, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WłaĹnie przeglšdałem ebay.de i znalazłem tulejki do lagów. Sprężyny też sš do kupienia w motoshopie, progresywne od dt 125 i kosztuja 370zł z komplet ;) troche duzo, za 200zł to bym jeszcz sie zastanowił, ale 370 to za dużo jak na moja kieszeń. Musze rozłożyć przednie teleskopyi obadam jakie długie tuleje mozna włożyć

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh pierwszy uszczelniacz był ok, ale drugi już nie... moje przeoczenie. Aha po rozłożeniu znalazłem jeszcze inny rodzaj uszczelniacza - nie simmering ale miedziane/mosieżne (nie wiem dokładnie :o ) pierĹcienie pokryte warstwš fibry (?) Pierwszy raz sie z takim uszczelniaczem spotykam i tu prosze o rade czy można cos takiego kupić / ewentualnie zregenerować?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie uszczelniacz, tylko pieścien prowadzący lagę w goleni. Laga stabilizuje się na tym pierścieniu tak, by nie dotykać goleni na całej powierzchnii. Można to kupić, do Suzuki GSX600F kosztuje to 300 zł (komplet), nie wiem ile do Twojego sprzęta. Jeśli nie jest to bardzo zużyte zamontuj tylko nowe uszczelniacza + olej i będzie OK (jak chcesz także wspomniane tulejki dla zwiększenie napięcia wstepnego)

 

Pozdro, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA miałem taki sam problem w dt 125, i zrobiłem tak jakl Paweł mówił wstawiłem takie podkładki (tuleje ) o grubosci 8 mm i do tego jescze chyba była taka spręzyna o wywsokosci 1cm albo 1,5cm- zabardzo nie pamietam bo mi to w warsztacie robili.Pozatym są rózne oleje do amorków i z nimi tez mozesz pokombinowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuleje zwiekszajace napiecie sprezyny wycina sie z kanalizacyjnej rury z tworzywa sztucznego o srednicy sprezyny ( oczywiscie miedzy tulejke i sprezyne idzie duza podkladka wypelniajaca `swiatlo `lagi od srodka.)

Dlugosc tulejek i zwiazane z tym napiecie sprezyny dobiera sie doswiadczalnie. Przy duzym zuzyciu trzeba po prostu kupic nowe sprezyny.

Jezeli rozebrales przod to firma poleca wymienic rowniez tuleje slizgowe goleni teleskopow.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Uszczelniacze sš do wymiany, tego jestem pewien, bo rozebrałem i gumy popękały a ich wewnetrzne elementy zaczeły korodować. Kurcze te pierĹcienie o których mówił Paweł też sš zużyte... Tyle że nie wiem czy mozna je dostać do mojego sprzeta. JeĹli nie to można je jakos podratować/zregenerować?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

WłaĹnie dzisiaj poskładałem przód i zastosowałem patent podwyższajšcy. Jest wszystko ok. Jeszcze tylko tył i remont zawieszenia będzie zakończony :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...