Skocz do zawartości

Nowy chiński motocykl czy stary japoński? Koszty eksploatacji chopper/cruiser.


Luca
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A więc - aby nie było tak kolorowo, mój sprzęt zaczął przerywać (gaśnie silnik przy hamowaniu biegami, szczególnie w końcowej fazie). Mam nadzieję, że to drobnostka, ale nigdy nic nie wiadomo i być może trzeba będzie sięgnąć do portfela o dodatkowe wydatki :sad:

 

A zatem wysłużone „japończyki” też mają swoje grymasy, no chyba, że któryś z posiadaczy chińskiego sprzętu zrobił laleczkę voodoo i teraz się na mnie mści :biggrin:

 

Pozdrawiam i szerokości / przyczepności :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszedl czas na czyszczenie gaznikow.

 

Ha - gaźniki były czyszczone przed sezonem, więc albo to źle zrobili, albo coś innego. Ale, pojeżdżę i zobaczę jak się będzie zachowywał dalej, w razie czego podjadę do mechanika. W każdym razie dzięki za sugestię ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówcie co chcecie o chinolach ale sprzet sprzetowi nie rowny osobiscie widzialem nowego Junaka m16 z nakreconymi 45tys i nic nie padlo ,byly tylko wymieniane klocki i olej i wlasciciel jest zadowolony . To ze cos jest made in PRC nie znaczy ze jest do kitu wszystko jest uzalerznione od jakosci jaka sobie postawi fabryka , a ze najczesciej kupujemy tanie wiertarki tani sprzet agd a pozniej sie dziwimy ze sie popsuło. Elektronik dla Mercedesa produkuja w Szanghaju i jakos samochody jeszcze jezdza .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zatem wysłużone „japończyki” też mają swoje grymasy, no chyba, że któryś z posiadaczy chińskiego sprzętu zrobił laleczkę voodoo i teraz się na mnie mści :biggrin:

Nie przejmuj się, mi ostatnio przy wymianie oleju, z silnika razem z olejem wypłynął zmielony kamień. Też mam zagwozdkę, czy to aby jakiś zatwardziały miłośnik starej japońszczyzny nie pokusił się o przedwczesne wykończenie mi silnika :biggrin:

Najgorsze, że silnik nie ma filtra dokładnego oczyszczania i mogło narobić szkód. :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość łysy31

Nie przejmuj się, mi ostatnio przy wymianie oleju, z silnika razem z olejem wypłynął zmielony kamień. Też mam zagwozdkę, czy to aby jakiś zatwardziały miłośnik starej japońszczyzny nie pokusił się o przedwczesne wykończenie mi silnika :biggrin:

Najgorsze, że silnik nie ma filtra dokładnego oczyszczania i mogło narobić szkód. :banghead:

Po prostu cię oszukali, bo do nowego motoru był jeszcze dodany Chińczyk co wybiera te kamyki z oleju :biggrin: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lefthandy

A więc - aby nie było tak kolorowo, mój sprzęt zaczął przerywać (gaśnie silnik przy hamowaniu biegami, szczególnie w końcowej fazie). Mam nadzieję, że to drobnostka, ale nigdy nic nie wiadomo i być może trzeba będzie sięgnąć do portfela o dodatkowe wydatki :sad:

 

 

Drobnostka. Kiedy ostanio go regulowałeś? Ustawiałeś zawory, sprawdzałeś kompresję itp.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drobnostka. Kiedy ostanio go regulowałeś? Ustawiałeś zawory, sprawdzałeś kompresję itp.?

 

No właśnie przed sezonem - "zauroczony", ot co :biggrin: A na powaznie, muszę podjechać do warsztatu, aby go sprawdzili - w końcu oddawałem im sprawny :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Tak sobie poczytałem trochę ten temat, poprzeglądałem trochę allegro i dochodzę do wniosku że od założenia tematu sytuacja na rynku się już znacząco zmieniła.

Otóż teraz przynajmniej ja dostrzegam co najmniej 3 opcje wyboru tj:

 

1) stara japonia vs nowy chińczyk

2) stara japonia vs stary chińczyk

3) stary chińczyk vs nowy chińczyk

 

Chciałbym mieć kiedyś choppera do takiego spacerowego tempa i na niskim spalaniu dlatego pojemność 250 jak najbardziej mi odpowiada. Z tych 3 opcji w/w brałbym tylko pod uwage nr.2. Na allegro moja uwaga skupiła na Suzuki Maruder 2004 ok. 6,7 tys. i i dobrze wyposażonym chińskim Lifanie z 2006 do 3,6 tys. Oba moto na zdjęciach prezentują się extra.

Zastanawia mnie tylko jedno - dlaczego nie można już kupić nowej japonii? Najmłodszy rocznik jaki mi się udało wyszukać na allegro to Suzuki Maruder z 2007 r.( z USA), a przecież Yamaha, Honda czy Suzuki miały kultowe motocykle w tej pojemności. Czyżby chińska konkurencja miała na to wpływ?

Edytowane przez Robertsonnh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo nową japonię kupuje się w salonie a nie na Allegro. Motocykle bardzo młode zwykle są normalnie eksploatowane przez pierwszego właściciela przez 2 czasami 3 lata. Nie mówię tutaj o motocytklach potocznie uznawanych za "do nauki", bo te rządzą się swoimi prawami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówcie co chcecie o chinolach ale sprzet sprzetowi nie rowny osobiscie widzialem nowego Junaka m16 z nakreconymi 45tys i nic nie padlo ,byly tylko wymieniane klocki i olej i wlasciciel jest zadowolony .

 

Wejdz sobie na forum nowego Junaka i poczytaj tematy techniczne.

Ludzie musza zaczac od wymiany swiatel i hamulcow, wszystkich plynow i akumulatorow, zeby po prostu bezpiecznie jezdzic.

Nie mowie o tych ktorym rozne rzeczy sie sypia po kilkuset - 3 tys przebiegu.

O czym tu mowic i co porownywac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym da się jeździć ale faktycznie trzeba trochę pogrzebać przy motorku by go zrobić tak jak należy:

 

Wczoraj na onecie znalazłem komentarz pewnego gościa na temat Rometa R 250:

Cytuję:

 

"

i powiem tak:

wykonanie bez kontroli technicznej,po przeróbkach idze jezdzic

lancuch chinski zastapiony RK za 100 zeta

zebatka zdawcza wymieniona na 17 zebow(jedzie 120km/h)

przejechalem 6tys w tym sezonie i sie nie zepsul,silnik hondy rebel z 90-tych lat

norma emisji spalin Euro3(na gazniku)

ŻADNEJ elektroniki !!!....

Wygląd? a czemu ludziska się ogladaja jak jade?hm....

teraz NAJWAZNIEJSZE !!!

SPALANIE

po miescie do 3(trzech) litrów

trasa-predkosc70-120 w zaleznosci-2,5 litra,

prosze ukazac mi motocykl ,który na 1000 km spali 25 litrów benzyny

 

CZEKAM !!!!

Edytowane przez samonek4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiem twierdzić, że CeBRa 250 2010 jest w stanie to zrobić ale nie jestem w stanie tego podeprzeć twardym dowodem w postaci moto. A sam silnik, nie będę krytykował i mówił "zły", bo taki nie jest ale to konstrukcja na bazie Rebel a nie z tego moto.

 

@Robertsonnh - Nie były sprecyzowane typ i pojemność. W ofercie polskich dealerów raczej się nie znajdzie tak małych czopków/cruiserów.

Edytowane przez Shinigami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...