Skocz do zawartości

Nowy chiński motocykl czy stary japoński? Koszty eksploatacji chopper/cruiser.


Luca
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A więc - aby nie było tak kolorowo, mój sprzęt zaczął przerywać (gaśnie silnik przy hamowaniu biegami, szczególnie w końcowej fazie). Mam nadzieję, że to drobnostka, ale nigdy nic nie wiadomo i być może trzeba będzie sięgnąć do portfela o dodatkowe wydatki :sad:

 

A zatem wysłużone „japończyki” też mają swoje grymasy, no chyba, że któryś z posiadaczy chińskiego sprzętu zrobił laleczkę voodoo i teraz się na mnie mści :biggrin:

 

Pozdrawiam i szerokości / przyczepności :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 22.05.2012 o 00:44, Adam M. napisał:

Przyszedl czas na czyszczenie gaznikow.

 

Ha - gaźniki były czyszczone przed sezonem, więc albo to źle zrobili, albo coś innego. Ale, pojeżdżę i zobaczę jak się będzie zachowywał dalej, w razie czego podjadę do mechanika. W każdym razie dzięki za sugestię ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówcie co chcecie o chinolach ale sprzet sprzetowi nie rowny osobiscie widzialem nowego Junaka m16 z nakreconymi 45tys i nic nie padlo ,byly tylko wymieniane klocki i olej i wlasciciel jest zadowolony . To ze cos jest made in PRC nie znaczy ze jest do kitu wszystko jest uzalerznione od jakosci jaka sobie postawi fabryka , a ze najczesciej kupujemy tanie wiertarki tani sprzet agd a pozniej sie dziwimy ze sie popsuło. Elektronik dla Mercedesa produkuja w Szanghaju i jakos samochody jeszcze jezdza .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 21.05.2012 o 23:14, Gandalf napisał:

A zatem wysłużone „japończyki” też mają swoje grymasy, no chyba, że któryś z posiadaczy chińskiego sprzętu zrobił laleczkę voodoo i teraz się na mnie mści :biggrin:

Nie przejmuj się, mi ostatnio przy wymianie oleju, z silnika razem z olejem wypłynął zmielony kamień. Też mam zagwozdkę, czy to aby jakiś zatwardziały miłośnik starej japońszczyzny nie pokusił się o przedwczesne wykończenie mi silnika :biggrin:

Najgorsze, że silnik nie ma filtra dokładnego oczyszczania i mogło narobić szkód. :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość łysy31
  W dniu 22.05.2012 o 07:26, Luca napisał:

Nie przejmuj się, mi ostatnio przy wymianie oleju, z silnika razem z olejem wypłynął zmielony kamień. Też mam zagwozdkę, czy to aby jakiś zatwardziały miłośnik starej japońszczyzny nie pokusił się o przedwczesne wykończenie mi silnika :biggrin:

Najgorsze, że silnik nie ma filtra dokładnego oczyszczania i mogło narobić szkód. :banghead:

Po prostu cię oszukali, bo do nowego motoru był jeszcze dodany Chińczyk co wybiera te kamyki z oleju :biggrin: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lefthandy
  W dniu 21.05.2012 o 23:14, Gandalf napisał:

A więc - aby nie było tak kolorowo, mój sprzęt zaczął przerywać (gaśnie silnik przy hamowaniu biegami, szczególnie w końcowej fazie). Mam nadzieję, że to drobnostka, ale nigdy nic nie wiadomo i być może trzeba będzie sięgnąć do portfela o dodatkowe wydatki :sad:

 

 

Drobnostka. Kiedy ostanio go regulowałeś? Ustawiałeś zawory, sprawdzałeś kompresję itp.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 24.05.2012 o 23:56, Lefthandy napisał:

Drobnostka. Kiedy ostanio go regulowałeś? Ustawiałeś zawory, sprawdzałeś kompresję itp.?

 

No właśnie przed sezonem - "zauroczony", ot co :biggrin: A na powaznie, muszę podjechać do warsztatu, aby go sprawdzili - w końcu oddawałem im sprawny :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Tak sobie poczytałem trochę ten temat, poprzeglądałem trochę allegro i dochodzę do wniosku że od założenia tematu sytuacja na rynku się już znacząco zmieniła.

Otóż teraz przynajmniej ja dostrzegam co najmniej 3 opcje wyboru tj:

 

1) stara japonia vs nowy chińczyk

2) stara japonia vs stary chińczyk

3) stary chińczyk vs nowy chińczyk

 

Chciałbym mieć kiedyś choppera do takiego spacerowego tempa i na niskim spalaniu dlatego pojemność 250 jak najbardziej mi odpowiada. Z tych 3 opcji w/w brałbym tylko pod uwage nr.2. Na allegro moja uwaga skupiła na Suzuki Maruder 2004 ok. 6,7 tys. i i dobrze wyposażonym chińskim Lifanie z 2006 do 3,6 tys. Oba moto na zdjęciach prezentują się extra.

Zastanawia mnie tylko jedno - dlaczego nie można już kupić nowej japonii? Najmłodszy rocznik jaki mi się udało wyszukać na allegro to Suzuki Maruder z 2007 r.( z USA), a przecież Yamaha, Honda czy Suzuki miały kultowe motocykle w tej pojemności. Czyżby chińska konkurencja miała na to wpływ?

Edytowane przez Robertsonnh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo nową japonię kupuje się w salonie a nie na Allegro. Motocykle bardzo młode zwykle są normalnie eksploatowane przez pierwszego właściciela przez 2 czasami 3 lata. Nie mówię tutaj o motocytklach potocznie uznawanych za "do nauki", bo te rządzą się swoimi prawami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 22.05.2012 o 07:07, ziomek30 napisał:

Mówcie co chcecie o chinolach ale sprzet sprzetowi nie rowny osobiscie widzialem nowego Junaka m16 z nakreconymi 45tys i nic nie padlo ,byly tylko wymieniane klocki i olej i wlasciciel jest zadowolony .

 

Wejdz sobie na forum nowego Junaka i poczytaj tematy techniczne.

Ludzie musza zaczac od wymiany swiatel i hamulcow, wszystkich plynow i akumulatorow, zeby po prostu bezpiecznie jezdzic.

Nie mowie o tych ktorym rozne rzeczy sie sypia po kilkuset - 3 tys przebiegu.

O czym tu mowic i co porownywac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym da się jeździć ale faktycznie trzeba trochę pogrzebać przy motorku by go zrobić tak jak należy:

 

Wczoraj na onecie znalazłem komentarz pewnego gościa na temat Rometa R 250:

Cytuję:

 

"

i powiem tak:

wykonanie bez kontroli technicznej,po przeróbkach idze jezdzic

lancuch chinski zastapiony RK za 100 zeta

zebatka zdawcza wymieniona na 17 zebow(jedzie 120km/h)

przejechalem 6tys w tym sezonie i sie nie zepsul,silnik hondy rebel z 90-tych lat

norma emisji spalin Euro3(na gazniku)

ŻADNEJ elektroniki !!!....

Wygląd? a czemu ludziska się ogladaja jak jade?hm....

teraz NAJWAZNIEJSZE !!!

SPALANIE

po miescie do 3(trzech) litrów

trasa-predkosc70-120 w zaleznosci-2,5 litra,

prosze ukazac mi motocykl ,który na 1000 km spali 25 litrów benzyny

 

CZEKAM !!!!

Edytowane przez samonek4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 9.08.2012 o 14:07, Shinigami napisał:

Bo nową japonię kupuje się w salonie a nie na Allegro.

 

To jasne. . Proszę o wskazanie gdzie mogę dostać/oglądnąć nowego japońskiego choppera o poj 250 cm?

Edytowane przez Robertsonnh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiem twierdzić, że CeBRa 250 2010 jest w stanie to zrobić ale nie jestem w stanie tego podeprzeć twardym dowodem w postaci moto. A sam silnik, nie będę krytykował i mówił "zły", bo taki nie jest ale to konstrukcja na bazie Rebel a nie z tego moto.

 

@Robertsonnh - Nie były sprecyzowane typ i pojemność. W ofercie polskich dealerów raczej się nie znajdzie tak małych czopków/cruiserów.

Edytowane przez Shinigami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...