ulka096 Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Dziś zaliczyłam pierwszą w życiu wywrotkę na motorze! Tylne koło poślizgnęło się na mokrej jezdni (jechałam w deszczu) na szczęście nie miałam dużej prędkości bo dojeżdżałam do skrzyżowania na którym zamierzałam skręcić w prawo! Tylko nie wiem jak się stało to że motor położył się na lewą stronę? Mam lewą manetkę i lusterko obrysowane i boli lewa noga! Wiecie dlaczego moto położyło się na lewo a nie prawo?? Czy tak ma być?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrekRR Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 No nie ma reguly na ktora strone moto sie polozy. A moim zdaniem z uslizgu tylu idzie sie wybronic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulka096 Opublikowano 17 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Parę razy się wybroniłam ale tym razem nie dałam rady, nie wiem jaki błąd popełniłam. Przestraszyłam się (chyba jak każdy podczas pierwszej wywrotki) i chyba dlatego dokładnie nie pamiętam co zrobiłam przed wywrotką! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CBR 1000F Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Dziś zaliczyłam pierwszą w życiu wywrotkę na motorze! Tylne koło poślizgnęło się na mokrej jezdni (jechałam w deszczu) na szczęście nie miałam dużej prędkości bo dojeżdżałam do skrzyżowania na którym zamierzałam skręcić w prawo! Tylko nie wiem jak się stało to że motor położył się na lewą stronę? Mam lewą manetkę i lusterko obrysowane i boli lewa noga! Wiecie dlaczego moto położyło się na lewo a nie prawo?? Czy tak ma być?? Cześć koleżanko na to nic nie poradzisz jak upadł moto to prawa fizyki a Tobie radzę udać się do apteki kup sobie altacet w żelu i smaruj łydkę a między czasie rób okłady na to miejsce stłuczone z mokrego ręcznika namoczonego zimnym roztworem z sody zmieszanej z wodą pozdrawiam i szerokości życzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrekRR Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Parę razy się wybroniłam ale tym razem nie dałam rady, nie wiem jaki błąd popełniłam. Przestraszyłam się (chyba jak każdy podczas pierwszej wywrotki) i chyba dlatego dokładnie nie pamiętam co zrobiłam przed wywrotką! Pewnie posliznelas sie na pasach albo koleinie. Duzo zdrowia :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulka096 Opublikowano 17 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Maścią smaruje! Ale aż tak groźnie nie jest! Chyba że dopiero jutro tak na prawdę poczuje części ciała na które spadłam! Ale dzięki za rade! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igor Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Smaruj się Ketonalem w żelu. Pomógł mi szybko i skutecznie na obicia po szlifie.Zdrówka :D .pzdr Cytuj Znawcy mówią, że znacznie zabawniej jest najpierw się kochać, a potem zadawać pytania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CBR 1000F Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Maścią smaruje! Ale aż tak groźnie nie jest! Chyba że dopiero jutro tak na prawdę poczuje części ciała na które spadłam! Ale dzięki za rade! Dobrze Tobie radzę bo tak naprawdę dopiero po 2 lub 3 dniach wszystko się okaże czy Ci czasem nie spuchnie wiem to po własnych doświadczeniach a tą maść i sodę używam w tej chwili bo miałem po ostatnim zdarzeniu łydkę grubszą od uda i to wyszło dopiero po 4 dniach dobrze by było byś jeszcze jak jesteś w domu poleżała z nogó podniesioną w 50% do góry wtedy masz większe krążenie krwi i ból szybciej ustąpi jak coś to pisz co się dzieje z Twoją łydką na maila to zawsze doradzę sam jestem właśnie po wypadku i sporo wiem na ten temat mam lekarzy w rodzinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek88888 Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Wiesz , motor mógł się oślizgnąć na mokrej nawierzchni , zaczęło go majtać i traf sprawił że poleciał na lewo a nie na prawo :D ot może być wyjaśnienie Podam Ci mój przykład: uderzyłem w pana który wyjechał mi z podporządkowanej maluchem :banghead: , moto poleciał do przodu a ja 20 m w prawo na jakieś maliny czy porzeczki już nie pamiętam dokładnie :P smaruj nogę żelami jeśli boli, i życzę szybkiego powrotu do zdrowia oraz na :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plooscva Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Dziś zaliczyłam pierwszą w życiu wywrotkę na motorze! Tylne koło poślizgnęło się na mokrej jezdni (jechałam w deszczu) na szczęście nie miałam dużej prędkości bo dojeżdżałam do skrzyżowania na którym zamierzałam skręcić w prawo! Tylko nie wiem jak się stało to że motor położył się na lewą stronę? Mam lewą manetkę i lusterko obrysowane i boli lewa noga! Wiecie dlaczego moto położyło się na lewo a nie prawo?? Czy tak ma być?? To napisz dokładnie co robiłaś, bo z Twojego opisu niewiele wynika. Jak hamowałaś? Którym hamulcem? Jakieś redukcję? Może 'białe' było? Nie to, że chcę się mądrzyć , ale danych jest stanowczo za mało. A tymczasem - wracaj do zdrowia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulka096 Opublikowano 17 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Jak już wcześniej napisałam przez to że się przestraszyłam nie wiele pamiętam z tego co wcześniej robiłam. Ale zawsze jak skręcałam na tym skrzyżowaniu to najpierw była redukcja o jeden bieg lekkie przychamowanie na przód znowu redukcja i hamownie na przód! Nie wiem może wcisłam delikatnie tylni hamulec i taki był tego skutek ale na 100% nie potrafię tego powiedzieć! Na pewno na żadne linie ani przejście dla pieszych nie najechałam bo to nie możliwe! Wydaje mi się że musiała być większa plama oleju i na tym koło podjechało! Dobrze że nie skręcałam z większą prędkością miałam pewnie około 30-40km/h. Bo jak jest sucho to i z 70-80km/h skręcam w tą drogę! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sol Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 (edytowane) Dziś zaliczyłam pierwszą w życiu wywrotkę na motorze! Tylne koło poślizgnęło się na mokrej jezdni (jechałam w deszczu) na szczęście nie miałam dużej prędkości bo dojeżdżałam do skrzyżowania na którym zamierzałam skręcić w prawo! Tylko nie wiem jak się stało to że motor położył się na lewą stronę? Mam lewą manetkę i lusterko obrysowane i boli lewa noga! Wiecie dlaczego moto położyło się na lewo a nie prawo?? Czy tak ma być??Mialam bardzo podobna sytuacje.Jechalam w deszczu,kałuze po kostki,,zahamowalam leciutko przednim hamulcem, z zamiarem skrecenia w prawo.Prawie niewidocznie kierownica byla skrecona w prawa strone i nagle czuje ,ze motor przechyla sie na lewo.Jechalam na dwojce,wiec predkosc niewielka,przejchalam na lezaco moze dwa metry.Na szczescie nic nie porysowalam, poza nogami,na ktorych opieralo sie 220kg.I tu pytanie?Dlaczego na lewo?Mozliwe ,ze przez koleiny,ktore tam byly? Edytowane 17 Września 2008 przez Sol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jupik Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 rzeczywiście mało info trochę ale mi to podchodzi częściowo pod "highside"... bo jeżeli skręcałaś w prawo a motor przewrócił się w końcu na lewy bok to zadziałały tu prawa fizyki... ale za cienki w uszach jestem żeby to tłumaczyć na dłuższą metę :wink: dlatego daje linka: http://www.erkom.pl/piotrgpx/tips/tip001.htm tu jest opisane z zablokowaniem koła poprzez tylny hamulec ale generalnie chodzi o uślizg tylnego koła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dudek146 Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 (edytowane) Mialam bardzo podobna sytuacje.Jechalam w deszczu,kałuze po kostki,,zahamowalam leciutko przednim hamulcem, z zamiarem skrecenia w prawo.Prawie niewidocznie kierownica byla skrecona w prawa strone i nagle czuje ,ze motor przechyla sie na lewo.Jechalam na dwojce,wiec predkosc niewielka,przejchalam na lezaco moze dwa metry.Na szczescie nic nie porysowalam, poza nogami,na ktorych opieralo sie 220kg.I tu pytanie?Dlaczego na lewo?Mozliwe ,ze przez koleiny,ktore tam byly? Według zasad przeciwskrętu opisanych w "Motocykliście doskonałym" jeśli kierownica skręcona jest w prawo to moto jedzie w lewo, może to było przyczyną? Edytowane 17 Września 2008 przez dudek146 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiery Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Ślizgający się tył usiłuje wyprzedzić przód. W każdym bądź razie moto wtedy składa się jak scyzoryk. W którą stronę się złoży i położy zależy od wypadkowej sił. Możliwe, że mimowolnie usiłowałaś kontrować i stąd położył się na lewo, zamiast jak podpowiada intuicja na prawo (przy pochyle w prawo przy skręcaniu w prawo przy małej prędkości). Kontrowanie, koleiny, hamowanie, dodawanie gazu, siła odśrodkowa - to wszystko ma oczywiście dodatkowy wpływ. Lepiej pomyśleć co zrobić żeby się w ogóle nie wyłożyć gdy się tył ślizgnie, lub jak unikać takich sytuacji w ogóle, niż dociekać czemu lewo lub prawo. Highside miałby miejsce wtedy gdyby tył odzyskał przyczepność i tylnie koło nie byłoby już w tej samej osi co przód. Chyba mało prawdopodobne w tej sytuacji. Grunt, że nic Ci się nie stało. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.