Macjek Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 Witam, wiem, ze tematow na temat trzepotanie kierownicy bylo duzo. Chcialbym tu jednak poruszyc kwestie samodzielnej eliminacji przyczyn tego zjawiska - czyli jak zdiagnozowac chorobe. Objawy u pacjenta sa takie: Podczas przyspieszania od 60 do 100 km/h drgania odczuwalne na kierownicy i podnozkach o wzrastajacech czestotliwosci i intensywnosci. Powyzej 100km/h juz tego nie czuc. Podczas zwalniania ze 100km/h narastajace trzepotanie puszczonej kierownicy osiagajace punkt krytyczny przy 80km/h, potem slabnie i znow wzrasta przy 60km/h. Kierownica nie trzepocze przy predkosci powyzej 100km/h. Zastanawialem sie nad przyczynami tego zjawiska i tak: - opona przednia - jest nowa, wiec niet- lozysko glowki ramy - sprawdzone, ok- krzywo ustawione tylne kolo/zle naciagniety lancuch - naped zmieniony, kolo idealnie prosto, wiec niet.- tylna opona: kupiona uzywana. Chcac sprawdzic, czy to nie jakas nierownosc na oponie spuscilem powietrze do poziomu 1,0 bara i...objawy te same. Pytanie - czy to dobry test na eliminacje przyczyny?- Zwichrowana tarcza hamulca/klocek ocierajacy o tarcze w jednym miejscu: jadac w podanym zakresie predkosci naciskam na hamulec (dodajac gazu, by nie wytracac predkosci) i wibracje nie ustaja. Badalem w ten sposob przedni i tylny hamulec - czy to ma sens? Staram sie wyeliminowac wszystkie mozliwosci zanim oddam motocykl do sprawdzenia geometrii (zakladam, ze sprawdzone zostana rowniez lagi i polki). Prosze o sugestie i wlasne doswiadczenia w temacie. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crash1990 Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 A obciążniki na kierownicy są? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macjek Opublikowano 15 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 A obciążniki na kierownicy są? są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crash1990 Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 A po wymianie opon koła były wyważane?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macjek Opublikowano 15 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 Mam nadzieje, ze tak. Zaplacilem za to 50pln od kola, wiec zakladam, ze bylo to zrobione profesjonalnie. W kazdym razie jakies tam odwazniki na felgach sa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Ja bym dla pewności dał koło jeszcze raz do wyważenia ale tym razem do innego zakładu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macjek Opublikowano 16 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 A czy moje metody sprawdzenia tylnej opony i tarcz hamulcowych maja jakikolwiek sens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Napisz jeszcze czy masz centralny kufer na moto. Jeśli tak to masz powód trzepotania. :bigrazz: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macjek Opublikowano 16 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Brak kufra i innych dodatkow tego typu. Czy jest mozliwe, ze to wina n.p. lozysk kol? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Łożyska też mogą być, w końcu łączą motocykl z kołami. :bigrazz: Opony w dobrą stronę masz założone? Mi kiedyś kretyn w warsztacie założył w przeciwnym kierunku pomimo upomnień przy montażu. Złapałem trzepotanie przy 160km/h jak ścigałem się z kumplem na takim samym moto. Pełne gacie itp. :cool: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macjek Opublikowano 16 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Opony Conti Road Attack zalozone w odpowiednia strone. Co ciekawe, zjawisko to bylo kiedys slabsze, ostatnio stalo sie bardziej wyrazne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HooLooVoo Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 (edytowane) Napisz jeszcze czy masz centralny kufer na moto. Jeśli tak to masz powód trzepotania. :bigrazz: Mógłbyś mi to wytłumaczyć? ja zauważyłem że puszczona kierownica wpada w wibracje przy ok. 60km/h. Jak szybciej lub wolniej to nie bije na boki (mam nowe łożysko główki ramy, opony OK, koła wyważone, felgi proste itd.)Ale tak mam centralny kufer. Czy może być przyczyną bicia na boki kierownicy?Zdarzyło mi się również że przy gwałtownym hamowaniu ze 100km/h z 3 kuframi i pasażerem przy około 40-50km/h kierownica też zaczęła wibrować lekko. Czy to sprawka dodatkowego ciężaru? Odpowiedź na to pytanie przetestuje dziś wracając z pracy, ale ciekawi mnie czy ten centralny kufer.... z góry dzięki za odpowiedźuLu Edytowane 16 Września 2008 przez HooLooVoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Opony Conti Road Attack zalozone w odpowiednia strone. Co ciekawe, zjawisko to bylo kiedys slabsze, ostatnio stalo sie bardziej wyrazne.Zjawisko drgań przy określonej prędkości wiąże się z rezonansem którego źrudłem są wirujące lub wykonujące ruch posuwisto-zwrotny masy. W motocyklu takie mas są w 2 miejscach: koła i silnik. Albo przyczyny należy szukać w niewłaściwym wyważeniu kół, wadzie materiałowej w oponach, nadmiernych luzach lub za dużych oporach w łożyskach, skrzywieniu felgi lub tarczy hamulcowej. W silniku przyczyny mogą byś podobne, tzn. zużycie łożysk, luzy na tłoku lub uszkodzenie elementów wałków wyważających lub innych mechanizmów, które w czasie pracy mogą generować drgania. Jednak problemy z silnikiem są mniej prawdopodobne, bo wcześniej pojawiają się jakieś stuki, zgrzyty itp. Przychodzi mi jeszcze jedna myśl, sprawdź połączenia śrubowe mocowania silnika do ramy, kierownicy i widełek, bo może się poluzowały i to tam generują się drgania przenoszone następnie na kierownicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macjek Opublikowano 16 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Raczej nie szukam przyczyn w silniku, poniewaz drgana zaleza od predkosci motocykla a nie od predkosci obrotowej silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Mógłbyś mi to wytłumaczyć? Kilka lat jeźdźiłem jako kurier moto w UK czyli zawsze miałem kufer jakiś w każdym moto. I zawsze trzepało kierownicą przy każdej prędkości. I po godzinach robiłem jako dostawca pizzy na małym, firmowym pierdziku z mega pudłem z tyłu....i nawet trzymając kiere czułem jak chce się wyrwać. Myślałem że moto krzywre czy coś. Jednego dnia zdjąłem pudło i motorek jak nowy. Wtedy odkryłem amerykę. :buttrock: Sprawdziłem to na swoich moto zdejmując kufry i wszystko się wyjaśniło. Co nie oznacza że u Ciebie mogą być inne przyczyny też. Masz opony Conti Road Attack? Świeże cz wyjeżdżone? W GSX600F mialem takowe i jak się zużywają to wyraźnie widać na nich nierówności, coś jakby garby przy rowkach bieżnika. Przejedź reką opone i może wyczujesz. U mnie były tak duże że widziałem je stojąc 2 kroki od motocykla. :buttrock: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.