Skocz do zawartości

Ktm Sx 125- Naprawić czy sprzedać?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, widzę ze na forum sporo fachowców przesiaduje więc postanowiłem napisać post, w którym zadam nurtujące mnie pytanie. Mianowicie 2 dni temu kupiłem swój drugi motor, Ktm sx 125 (1993r) za jedyne 1600zł, moim zdaniem totalna okazja mimo że okazał sie zatarty. Moto możecie zobaczyć tutaj :

 

http://moto.allegro.pl/item434654205_ktm_s...r_yz_cr_rx.html

 

 

Sprzedający oczywiście specjalnie udawał głupiego, doskonale wiedział ze motor jest zatarty i wymaga olbrzymiego wkładu finansowego. Ukrywał swoją głupotę , gdyż ewidentnie widać ze jeździł bez działającego układu chłodzenia!(brak przewodów chłodnica – silnik) !. Bez oleju w mieszance (tłok, wał i wnętrze cylindra suchutkie jak pieprz) !

 

Dziś odkręciłem cylinder, wszystko dokładnie przejrzałem i wypisałem rzeczy które musiałbym kupić żeby motor był w pełni sprawny, bez kombinowania (szlify itd.)

 

A więc żeby naprawić sam silnik potrzebuję:

 

-Nowy cylinder

-Nowy tłok + pierścień

-Nowy termostat do cylindra

-Muszę oddać wał do regeneracji ze względu na minimalny luz. + łożyska i simeringi

-Komplet uszczelek

-Świeca

 

Poza silnikiem brakuje innych rzeczy:

 

- Brak klamki hamulca przedniego z tłoczkiem

- Brak klamki sprzęgła

- Brak przedniej tarczy hamulcowej

- Brak przewodów hamulcowych (tył i przód)

- Brak przewodów łączących chłodnicę z silnikiem

 

Dodatkowo planuję;

 

- Wymienić klocki hamulcowe

- Pomalować plastiki

- Dać siedzenie do zakładu tapicerskiego żeby je na nowo obić.

 

Zastanawiam się ile będę musiał wydać żeby to wszystko naprawić. Proszę Was o pomoc, ponieważ kwota ta pomoże mi zdecydować czy warto inwestować w ten motor, czy może lepiej sprzedać go na części lub sprzedać jako zatarty (nie mam zamiaru nikogo oszukiwać)!

 

Motor jest mi potrzebny tylko po to żeby sobie pojeździć po lesie, łąkach itp., nie będę go używał jako motor wyczynowy. Wiem ze w tym sezonie na pewno nie będę jeździł i mam bardzo dużo czasu żeby stopniowo odkładać pieniądze i powolutku szykować na wiosnę. Tym samym będę w stanie kupować wszystko stopniowo i nie obciążę się specjalnie finansowo.

Sprawa która mnie gryzie to pytanie czy 1600zł + całkowita kwota naprawy to będzie suma którą opłaca się wyłożyć na w pełni sprawny, świeży wyremontowany wspaniały motor ktm sx 125.

Bardzo Was proszę, na pewno orientujecie się ile poszczególne części mogą kosztować. Na Pewno remontowaliście już motocykle i macie doświadczenie z tym związane. Proszę o pomoc w wybraniu opcji lepszej pod względem finansowym, po porostu rozsądniejszej,

 

Pozdrawiam , Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swoją drogą KTM ma częsci dostępne od reki na modele 10 lat do tyłu, wiec z częsciami oryginalnymi może być problem, a z ciekawiści, nie pytałeś jak on jeździł bez hamulców, mi sie wydaje że ten motor stal do sprzedaży na częśc w niemczech czy gdzieś a sprzedający kupił go za jakieś 100Euro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malowanie plastików jest bardzo złym pomysłem, później mogę wrzucić zdjęcia dlaczego. IMO zdecydowanie nie opłaca się tego naprawiać, jednak korzystna mogłaby się okazać sprzedaż na części.

 

Czy to na pewno rocznik `93?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ten motor można nazwać tak jak miejscowośc z której go kupiłeś WAŁCZ na maksa

 

ej no bez przesady, wiadomo ze bardzo duzo czesci brakuje, ale trzeba wziąśc pod uwage ze kupiłem go za małe pieniądze, a rama, opny, felgi, zawieszenie ... wsyztsko jest w idealnym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz...dobrze zrobiona WSK to koszt min.1000PLN. :( KTM inna bajka. Kup żywy silnik do tego sprzętu, brakujące elementy i maszyna będzie ok.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde.nie wiem co ci poradzic ale ja na twoim miejscu szukalbym silnika.albo calego moto. po wypadku .ewentualnie z zagranicy .koles teraz przywiozl ktm 125.z niemiec ma tylko pekniety tlok za 800zł na polskie ale nie wiem ktory rocznik.tak ze moze najpierw poszukaj.bo sprzedajac go wydaje mi sie ze nie odzyskasz tego co dales.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ej no bez przesady, wiadomo ze bardzo duzo czesci brakuje, ale trzeba wziąśc pod uwage ze kupiłem go za małe pieniądze, a rama, opny, felgi, zawieszenie ... wsyztsko jest w idealnym stanie.

ja wiem czy ta cena była taka promocyjna tu masz kompletny motor z prawdopodobnie tego samego roku ( http://allegro.pl/item436977749_ktm_sx_125.html ) wądpie żebyś sie zmieścił w 2000 tyś zł a po za tym pewnie te części będziesz długo kompletował, do tego robocizna. Ja bym albo to wystawił na allegro i szukał naiwnego albo bym oddał ten motor sprzedawcy(do czego masz prawo w ciągu 14 dni) i kupił motor w całości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ty do mnie na gg pisałeś ??

 

stracić stracisz ale nie tak strasznie..........za samą rame z 1000 wyciśniesz ja bym nawet chętnie kupił pod silnik od cz tylko kasy nie mam a silnik to napisz że przywiozłeś z grenlandi i nie wiesz czy działa i sprzedaj za jakieś 200-300 do tego dyfuzor za 100 i w sumie z 1200 odzyskasz.....

 

nie warto sie pakować w takie okazje sprzęt wyczynowy jest za drogi żeby kupować z silnikiem w niewiadomym stanie.........

 

podobno crossów w starym roczniku w ogóle sie nie kupuje bo są to maszyny już wymęczone i sypią sie niczym wsk a koszta częsci są jak do 99 i wyżej i nie zawsze można je dostać

 

jak szukasz czegoś do max 3 kafli to teraz na allegro stoi bardzo stara cr 500 (na oko z 81 ) weź zagadaj zorientuj sie po ile częsci.......myśle że warto za nią dać troche poniżej 2 silnika szybko nie zajeździsz a jak nawet zajeździsz to sprzedając po roku czy dwóch wiele nie stracisz..albo zamiast remontu wsadzisz silnik np od kozy i też będzie chodzić orginalny sprzedasz jeszcze zarobiony wyjdziesz :lalag: o moc sie nie martw przy jeździe po polach i lasach to okolice 20-40 KM to już jest bardzo dużo i cięzko wykorzystać ........do tej cr chłodzonej powietrzem podobno idzie ją przetulejować żeby tłoki od cieczowej pasowały (500 zł chyba vertex )tuleje zrobi ci motor tech a mocy do końca życia ci nie zabraknie.....

 

no i co ze kupie wa calosci, skąd wiesz za ile czasu bedzie trzeba robic remont silnika w tym za 3,2 tys co wkleiłes...

 

ale masz już te peryferia ,,drogie peryferia mniej np tarcza przewody......pozatym kup miernik kompresji za 40 zł i wiesz ile pojeździsz....

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

tez jestem Ciekaw losów tego sprzeta :D

Generalnie gwarantuje Ci ze nie kupisz zadnej czesci do tego motoru. Miałem ktma z 93r który był znacznie młodszy od Twojego i nie dalo sie do niego kupić kompletnie nic oprócz takich bardzo typowych cześci jak klocki itp. Katalogi z cześciami do KTM zaczynaja sie od 94r wczesniej jestczarna dzióra :bigrazz:

Sprzedaj go lepiej na częsci o ile juz teog nie zrobiłes.

Wyczynowy motocykl z tych lat nie ma prawa byc sprawny a jak doprowadzisz do stanu sprawnosci to zaraz co innego padnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...