Skocz do zawartości

Kask .... Wyższa półka


Rekomendowane odpowiedzi

...Wedlug mnie glupio gadaja-bo aerodynamika w "tornado" a w markowym produkcie to dwie rozne galaktyki. Co wplywa na halas w srodku czy powstajace turbulencje kasku. Nie mowiac o konstrukcji samej skorupy. Z tego co pamietam Nakano walnal glebe przy 300 km/h i na glowie mial Arai. Nie sadze by "tornado" czy nawet jakis Caberg czy inny Lazer to wytrzymal.

 

Nie sprecyzowałem - mówili o walnięciu bańka w np. krawężnik prędkościach typu 160km/h, jak "uzbrajałem sie" to nie miałem pojęcia co to Arai, a co to Tornado - wziąłem to co mi plecono... co do aerodynamiki juz napisałem, mozna z głowa robic wszystko przy prędkościach jakie CBFka osiąga, ale niebawem coś bardziej aerodynamicznego będę potrzebował :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w prawdzie nie jezdzilem nigdy w schubercie, ale jakos podswiadomosc mi podpowiada, ze te wszystkie mechanizmy ktore obsluguja bledne nie wzmacniaja skorupy :]

poza tym nie widzilem zeby w motogp ktos latal w schubercie, a juz tym bardziej z blenda...

tak wiec wole sie bawic w wymiane szybki w araiu...

 

no i jeszcze jedno srednio wierze z stwierdzenie "cicho i super wentylacja" to tak jak: "dobre i tanie" :icon_evil:

Edytowane przez mikegsx400
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w prawdzie nie jezdzilem nigdy w schubercie, ale jakos podswiadomosc mi podpowiada, ze te wszystkie mechanizmy ktore obsluguja bledne nie wzmacniaja skorupy :]

poza tym nie widzilem zeby w motogp ktos latal w schubercie, a juz tym bardziej z blenda...

tak wiec wole sie bawic w wymiane szybki w araiu...

 

no i jeszcze jedno srednio wierze z stwierdzenie "cicho i super wentylacja" to tak jak: "dobre i tanie" :)

 

 

Mike, własnie dlatego tak twierdzisz bo nie jeździłeś , jak masz możliwoś poprostu sprawdz jak sie w nim jeździ.

 

Dodam iz uzywa go Schumi :icon_evil:

Edytowane przez leonstar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak bedzie okazja to sie przejade, gwoli scislosci nie mowie ze to zly kask, tylko nie przekonuja mnie mechnizmy wewnatrz skorupy, dlatego wole kaski bez tego typu bajerow.

jak bede kiedys szukal kasku to rozwaze i schuberta :icon_evil:

puki co starczy mi arai, dodam ze jezzi w nim Kubica :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym jak go kupowałem to inny klient sklepu stwierdził, że przy 160km/h nie ma znaczenia czy na bańce jest Arai czy chiński plastik - kwestia lansu, podobno :D .

 

 

w tanim kasku jako pasażer przy 180km/h szyba/wizjer się katapultował... :D

 

teraz tylko schuberth S1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w prawdzie nie jezdzilem nigdy w schubercie...

 

A ja jeżdżę, a jeździłem w Shoei'u więc to ja wiem jakie są te kaski (między innymi, który jest cichszy i ma lepszą wentylację).

Natomiast nie jeździłem w Arai'u więc się na temat tych kasków nie wypowiadam WCALE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam XR-1000 (...) Przy wyższych prędkościach (= 160 km/h) głowa lata na boki i kask podnosi się, co jest dość nieprzyjemne..

 

 

Moim zdanie masz źle dobrany rozmiarowo kask. Ja nic takiego w swoim shoei nie odczuwam, wręcz przeciwnie, pierwszy kask w którym da się przy prędkości powyżej 200 wyjrzeć za owiewkę i łba nie urywa...

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie myślałeś o AGV GP-PRO ? Ja mam ten kask i nawet przy większych prędkościach jest super, co prawda w moto bez owiewki jest trochę głośniejszy ale w porównaniu do uvex-a Bossa z podwójną szybą jest o niebo cichszy. Jadąc po deszczu nie paruje ma dobrą wentylacje i system anti-fog.

Oto mój kask - zobacz na żywo i przymierz w Inter-motors

http://moto.allegro.pl/item434267604_agv_k..._46_roz_ml.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w prawdzie nie jezdzilem nigdy w schubercie, ale jakos podswiadomosc mi podpowiada, ze te wszystkie mechanizmy ktore obsluguja bledne nie wzmacniaja skorupy :]

 

Rolą blendy raczej nie jest wzmacnianie skorupy :) Grunt żeby nie osłabiała :) Blendy montuje Nolan, Airoh, Caberg, Shark, Uvex, Schuberth - towarzystwo o którym raczej trudno powiedzieć że słabo się zna na robieniu kasków. Obok wygody tego rozwiązania, dla mnie blenda to również element zwiększający bezpieczeństwo (wysuwasz/chowasz blendę natychmiast gdy jest to potrzebne).

 

poza tym nie widzilem zeby w motogp ktos latal w schubercie a juz tym bardziej z blenda...

 

:) Dobre. Nie mają też siedzenia dla pasażera, reflektorów, lusterek, kierunków i stelaży na kufry :P I jeszcze paru innych przydatnych dodatków. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komandosek

poza tym nie widzilem zeby w motogp ktos latal w schubercie, a juz tym bardziej z blenda...

tak wiec wole sie bawic w wymiane szybki w araiu...

tez nie widzialem schuberta na motogp, za to na formule 1 juz troche osób w schuberthu jezdzi

http://schuberth.klaxmedia.de/en/formel-1/products.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez nie widzialem schuberta na motogp, za to na formule 1 juz troche osób w schuberthu jezdzi

 

Jak juz ktos wspomnial. Zawodnicy jezdza w kaskach tej firmy ktora zaplaci najwiecej ;)

Poza tym kaski samochodowe sa ciut inaczej skonstruowane niz na moto. Po prostu inna pozycja kierujacego a co za tym idzie inna specyfika aerodynamiczna.

I jeszcze kilka innych pierdolow odrozniajacych te kaski..

 

Co nie zmienia faktu ze Schubert to zacna firma robiaca naprawde przyzwoite nakrycia czaszki.

 

Wracajac do glownego watku mialem okazje porownac ostatnio Arai Chaser i Shoei XR1000. Cena zblizona (przynajmniej tu gdzie mieszkam).

Oba kaski wykonane wzorowo. Lekkie. jakosc materialow - najwyzsza. Uwazam ze te produkty sa bardzo zblizone i wybor zalezy w tym wypadku od indywidualnych upodoban kupujacego.

 

Arai Chaser - jak dla mnie (opinia subiektywna) zbyt blisko znajduje sie oslona szczeki. Czulem sie niekomfortowo. Troszke przykrotki pasek do zapinania pod broda - trzeba rozplatac aby ten kask zdjac i jak dla mnie abyt blisko srodka kasku - znaczy sie gleboko pod szczeka. Ogolne wrazenie - niby wszystko OK. Nie cisnie, lezy dobrze, rozmiar prawidlowy ale "cos jest nie tak". Do tej pory nie jestem w stanie okreslic co...

 

Shoei XR1000 - Waga prawie identyczna. Wykonanie na zblizonym poziomie. Te drobne mankamenty ktore mnie lekko irytowaly w Arai w Shoei nie wystepuja. Generalnie ten kask znacznie bardziej mi pasuje.

 

Uwazam ze przy wydawaniu na kask wcale niemalej sumy koniecznie trzeba przymierzyc. I jesli nie pojezdzic to chociaz ponosic/ posiedziec w tym kasku kilkanascie minut.

Idealnie by bylo gdyby w jednym miejscu mozna bylo przymierzyc kaski wszystkich firm i typow ktore nas interesuja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...