marcinos Opublikowano 15 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 No ja z kumplem tez dzis lyknalem ten sam sprzet, dojada w poniedzialek i bierzemy sie za to co opisywales.... No to gratulacje! :) Są jeszcze trzy szczegóły w tym motorze mogące mieć wpływ na osiagi i zachowanie podczas jazdy. Po pierwsze na łączeniu tłumika z kolektorem w środku znajduje się coś w rodzaju katalizatora (wkład około 10 cm długi, wykonany z bardzo drobnej siatki) - ja to wyjąłem i jest lepiej. Druga sprawa to regulacja składu mieszanki - odpowiednia regulacja poprawia znacznie sposób reakcji motoru na odkręcenie manetki, a fabryczne ustawienie pozostawia trochę do życzenia. Ostatni punkt to SAS (secondary air system) to jest to co wystaje w głowicy tuż koło gniazda świecy. To jest obecne tylko w wersji europejskiej tego motoru, są różne opinie na temat co to dokładnie robi, pozbycie się tego raczej nie będzie miało wpływu na zwiększenie mocy - KTM dostarcza śrubkę zaślepiającą ten otwór po wykręceniu zaworu SAS - ja to zrobiłem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plocho Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 A zarejestrowałeś może już ten motocykl? Podobno są z tym straszne problemy. Sam kupiłem motocykl od de_tomaso i straszono mnie w firmie SANCHEZ RACING ze nie będzie łatwo. Kolejna sprawa to serwis na którym będą Cię przycinać ile tylko się da. Dlaczego? Bo jest to motocykl kupiony z sieci dilerskich w Niemczech. I panowie z polskich serwisów są baaardzo źli, że ludzie kupują motocykle prawie 8tys taniej... No a trzeba sobie jakoś odbić. Wszystko się zmienia oczywiście, gdy sam serwisujesz sztukę ;) Gdy dogadałem się z zawieszeniem w kwestii regulacji jeździ mi się naprawdę super. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinos Opublikowano 26 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 A zarejestrowałeś może już ten motocykl? Podobno są z tym straszne problemy. Sam kupiłem motocykl od de_tomaso i straszono mnie w firmie SANCHEZ RACING ze nie będzie łatwo. Kolejna sprawa to serwis na którym będą Cię przycinać ile tylko się da. Dlaczego? Bo jest to motocykl kupiony z sieci dilerskich w Niemczech. I panowie z polskich serwisów są baaardzo źli, że ludzie kupują motocykle prawie 8tys taniej... No a trzeba sobie jakoś odbić. Wszystko się zmienia oczywiście, gdy sam serwisujesz sztukę ;) Gdy dogadałem się z zawieszeniem w kwestii regulacji jeździ mi się naprawdę super. pzdr Właśnie jestem w trakcie rejestracji. Jak dotąd nie było żadnego problemu. Zrobiłem przegląd (około 120 PLN), Zapłaciłem VAT (od kwoty na umowie :)), tłumaczenia (Brief, umowa) 100PLN, teraz czekam na tłumaczenie homologacji (jest w trakcie) potem opłata rejestracyjna (188 PLN) - i mogę odebrać miękki dowód i tablicę, potem ubezpieczenie i po paru dniach (tygodniach?) normalny dowód. Co do serwisowania to daję sobie spokój z autoryzowanym serwisem - gwarancja tak czy inaczej na ten motor ważna jest tylko miesiąc (i to jeżeli nie jest odblokowany!) - oczywiście podstawowy serwis (oleje, płyny, filtry, lagi, zawieszenie, ogumienie, klocki, żarówki, akumulator) nie jest większym problemem we własnym zakresie, a jeżeli chodzi o bardziej skomplikowane rzeczy, jak regulacja zaworów to właśnie się uczę (na razie teoretycznie) jak to zrobić. Zawieszenie na razie zostawiłem ustawione fabrycznie (chyba wszystko na soft) - ale mam zamiar się zabrać za regulację w tym tygodniu - dobre rady mile widziane. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Warstar Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 No my juz docieramy sprzety, ale w przeciwienstwie do ciebie jednak nie zdecydowalismy sie na full odblok. wyjelismy tylko sitko, blokade rollgazu i inne pierdy. Gaznik: dysze i iglice oraz katalizator zostaly na miejscu. Z tego co widze troche gasna jak sie rusza z biegu jalowego -> wrzuca 1. pewnie problem z mieszanka przez te ograniczenia w gazniku. Przez ok 1000km bedziemy tak docierac.. motocyklom nie brakuje mocy mimo to ;) trzy drzewka typu XMAZZ choinka scialem po wylocie za bardzo w prawo z hopki ;) drogi juz pode mna nie bylo hehe Dzwignia zmiany biegow wymieniona po tym epizodzie :) Radze tez doladowac akumulator jest slaby na maxa mi padl i skonczylo sie pchaniem sprzeta (moj nie mial kopki wkreconej- brakowalo) Z rejestracja nie powinno byc problemu do motocykli jest brief niemiecki (czyli jak sadze karta pojazdu w DE) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinos Opublikowano 2 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 ...Z tego co widze troche gasna jak sie rusza z biegu jalowego -> wrzuca 1. pewnie problem z mieszanka przez te ograniczenia w gazniku... Podejrzewam że skoro gaśnie przy wrzucaniu 1 to jest po prostu za zimny jeszcze. Pomoże też odpowiednie ustawienie szybkości wolnych obrotów oraz oczywiście regulacja mieszanki jak wspomniałeś - radzę zakupić i wkręcić specjalną śrubkę do regulacji mieszanki (zamiast oryginalnej) - wtedy wystaje pokrętło i można sobie w dowolnym momencie regulować. Sugerowane w instrukcji 1,75 obrotu to też trochę zbyt mało - mi najlepiej chodzi przy 2-2,25. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Warstar Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 (edytowane) Zwiekszenie wolnych obrotow pomoglo, jak narazie. Gazniki jak juz tu gdzies pisalem odblokuje po ok 1000km jak sie ladnie dotrze wszystko i ulozy. Narazie mocy starcza do lasu i gorek ;) Teraz zamawiac bede nowy napinacz lancucha rozrzadu i zakladam ze silnik zacznie chodzic ciszej i ladniej.. 65$ . Pierwszy tuning silnika haha Edytowane 6 Grudnia 2008 przez Warstar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinos Opublikowano 10 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 ...Teraz zamawiac bede nowy napinacz lancucha rozrzadu i zakladam ze silnik zacznie chodzic ciszej i ladniej.. 65$ .... Te 65$ to z kosztami przesyłki? Zamówiłeś już czy będziesz zamawiał, bo możemy partycypować w kosztach przesyłki zamawiając 2 sztuki razem. Czy ten napinacz który zamawiasz to jest napinacz manualny (w miejsce hydraulicznego) - możesz podać jakieś linki? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plocho Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 Co jest w takim razie "nie tak" z seryjnym napinaczem ? U mnie raczej nie ma jakiś niepokojących dźwięków i dlatego pytam... pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinos Opublikowano 11 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 (edytowane) Co jest w takim razie "nie tak" z seryjnym napinaczem ? U mnie raczej nie ma jakiś niepokojących dźwięków i dlatego pytam... pzdr Ten problem nie jest zasadą ale występuje - po jakimś czasie - najczęściej 30-40 mth. Tutaj jest wątek w którym poruszone są szczegóły. http://www.dirtbikeworld.net/forum/archive...hp/t-46977.html Nie jestem mechanikiem i nie znam się na tym ale podobno fabryczny hydrauliczny napinacz sterowany ciśnieniem oleju nie wzbudza zaufania. Po jakimś czasie słabo napięty łańcuszek powoduje hałasy rozrządu, może nawet w efekcie przeskoczyć o kilka ząbków co z kolei może bardzo źle się skończyć dla silnika. Ludzie zakładają zmiast tego napinacze manualne. Ja sam nadal śledzę ten temat żeby się więcej dowiedzieć. U mnie też nie ma jeszcze żadnych niepokojących dźwięków (~15mth) ale lepiej dmuchać na zimne. pzdr Edytowane 12 Grudnia 2008 przez marcinos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plocho Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 Dzięki na informacje. W weekend posłucham silnika i zobaczymy. Można to kupić gdzieś w PL czy raczej lepiej i taniej jest ściągać z USA ? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
annihilator Opublikowano 31 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 Witam! zamieszczam link do stronki jak regulować zawory w exc-r może się komuś przyda . http://www.crosseinsteiger.de/03366e99f10d...hlepphebel.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinos Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 (edytowane) Jak już przy zaworach jesteśmy to tutaj link to artykułu który ze szczegółami opisuje regulację w 450 EXC-R '08, no i może w trochę bardziej przyjaznym języku :) : http://paochow.com/forum/index.php?topic=40.0 pozdr Edytowane 1 Lutego 2009 przez marcinos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
annihilator Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 no fakt jeżyk przyjazny :biggrin: jeśli macie coś jeszcze na temat exc-r to bardzo proszę o zamieszczanie .pozdrawiam :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
globtdm Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Ciekaw jestem jak wasze rozrządy w excr, u mnie po przejechaniu 30h napinacz często hałasuje, czasami pomaga większy stan oleju (odrobine powyżej okienka) czas się sprawie przyjżeć bo robi się groźnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Ciekaw jestem jak wasze rozrządy w excr, u mnie po przejechaniu 30h napinacz często hałasuje, czasami pomaga większy stan oleju (odrobine powyżej okienka) czas się sprawie przyjżeć bo robi się groźnie Niestety to jest bolączka nowych kaciorów, w początkowych rocznikach całkiem padały i robiły bigos. Kumpel ma 530exc 2010 i też zaczął napinacz kłapać po kilku godzinach. Lekarstwem na to jest wymiana na mechaniczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.