Skocz do zawartości

KTM 450 EXC-R '06 czy nowy 450 EXC-R '08 ?


Rekomendowane odpowiedzi

No ja z kumplem tez dzis lyknalem ten sam sprzet, dojada w poniedzialek i bierzemy sie za to co opisywales....

 

 

No to gratulacje! :) Są jeszcze trzy szczegóły w tym motorze mogące mieć wpływ na osiagi i zachowanie podczas jazdy. Po pierwsze na łączeniu tłumika z kolektorem w środku znajduje się coś w rodzaju katalizatora (wkład około 10 cm długi, wykonany z bardzo drobnej siatki) - ja to wyjąłem i jest lepiej. Druga sprawa to regulacja składu mieszanki - odpowiednia regulacja poprawia znacznie sposób reakcji motoru na odkręcenie manetki, a fabryczne ustawienie pozostawia trochę do życzenia. Ostatni punkt to SAS (secondary air system) to jest to co wystaje w głowicy tuż koło gniazda świecy. To jest obecne tylko w wersji europejskiej tego motoru, są różne opinie na temat co to dokładnie robi, pozbycie się tego raczej nie będzie miało wpływu na zwiększenie mocy - KTM dostarcza śrubkę zaślepiającą ten otwór po wykręceniu zaworu SAS - ja to zrobiłem.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A zarejestrowałeś może już ten motocykl? Podobno są z tym straszne problemy. Sam kupiłem motocykl od de_tomaso i straszono mnie w firmie SANCHEZ RACING ze nie będzie łatwo.

Kolejna sprawa to serwis na którym będą Cię przycinać ile tylko się da. Dlaczego? Bo jest to motocykl kupiony z sieci dilerskich w Niemczech. I panowie z polskich serwisów są baaardzo źli, że ludzie kupują motocykle prawie 8tys taniej... No a trzeba sobie jakoś odbić.

Wszystko się zmienia oczywiście, gdy sam serwisujesz sztukę ;)

 

Gdy dogadałem się z zawieszeniem w kwestii regulacji jeździ mi się naprawdę super.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zarejestrowałeś może już ten motocykl? Podobno są z tym straszne problemy. Sam kupiłem motocykl od de_tomaso i straszono mnie w firmie SANCHEZ RACING ze nie będzie łatwo.

Kolejna sprawa to serwis na którym będą Cię przycinać ile tylko się da. Dlaczego? Bo jest to motocykl kupiony z sieci dilerskich w Niemczech. I panowie z polskich serwisów są baaardzo źli, że ludzie kupują motocykle prawie 8tys taniej... No a trzeba sobie jakoś odbić.

Wszystko się zmienia oczywiście, gdy sam serwisujesz sztukę ;)

 

Gdy dogadałem się z zawieszeniem w kwestii regulacji jeździ mi się naprawdę super.

pzdr

 

 

Właśnie jestem w trakcie rejestracji. Jak dotąd nie było żadnego problemu. Zrobiłem przegląd (około 120 PLN), Zapłaciłem VAT (od kwoty na umowie :)), tłumaczenia (Brief, umowa) 100PLN, teraz czekam na tłumaczenie homologacji (jest w trakcie) potem opłata rejestracyjna (188 PLN) - i mogę odebrać miękki dowód i tablicę, potem ubezpieczenie i po paru dniach (tygodniach?) normalny dowód.

Co do serwisowania to daję sobie spokój z autoryzowanym serwisem - gwarancja tak czy inaczej na ten motor ważna jest tylko miesiąc (i to jeżeli nie jest odblokowany!) - oczywiście podstawowy serwis (oleje, płyny, filtry, lagi, zawieszenie, ogumienie, klocki, żarówki, akumulator) nie jest większym problemem we własnym zakresie, a jeżeli chodzi o bardziej skomplikowane rzeczy, jak regulacja zaworów to właśnie się uczę (na razie teoretycznie) jak to zrobić.

 

Zawieszenie na razie zostawiłem ustawione fabrycznie (chyba wszystko na soft) - ale mam zamiar się zabrać za regulację w tym tygodniu - dobre rady mile widziane.

 

pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No my juz docieramy sprzety, ale w przeciwienstwie do ciebie jednak nie zdecydowalismy sie na full odblok.

wyjelismy tylko sitko, blokade rollgazu i inne pierdy. Gaznik: dysze i iglice oraz katalizator zostaly na miejscu.

 

Z tego co widze troche gasna jak sie rusza z biegu jalowego -> wrzuca 1. pewnie problem z mieszanka przez te ograniczenia w gazniku.

 

Przez ok 1000km bedziemy tak docierac.. motocyklom nie brakuje mocy mimo to ;) trzy drzewka typu XMAZZ choinka scialem po wylocie za bardzo w prawo z hopki ;) drogi juz pode mna nie bylo hehe

Dzwignia zmiany biegow wymieniona po tym epizodzie :)

 

Radze tez doladowac akumulator jest slaby na maxa mi padl i skonczylo sie pchaniem sprzeta (moj nie mial kopki wkreconej- brakowalo)

 

Z rejestracja nie powinno byc problemu do motocykli jest brief niemiecki (czyli jak sadze karta pojazdu w DE)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Z tego co widze troche gasna jak sie rusza z biegu jalowego -> wrzuca 1. pewnie problem z mieszanka przez te ograniczenia w gazniku...

 

Podejrzewam że skoro gaśnie przy wrzucaniu 1 to jest po prostu za zimny jeszcze. Pomoże też odpowiednie ustawienie szybkości wolnych obrotów oraz oczywiście regulacja mieszanki jak wspomniałeś - radzę zakupić i wkręcić specjalną śrubkę do regulacji mieszanki (zamiast oryginalnej) - wtedy wystaje pokrętło i można sobie w dowolnym momencie regulować. Sugerowane w instrukcji 1,75 obrotu to też trochę zbyt mało - mi najlepiej chodzi przy 2-2,25.

 

Pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiekszenie wolnych obrotow pomoglo, jak narazie.

Gazniki jak juz tu gdzies pisalem odblokuje po ok 1000km jak sie ladnie dotrze wszystko i ulozy. Narazie mocy starcza do lasu i gorek ;)

 

Teraz zamawiac bede nowy napinacz lancucha rozrzadu i zakladam ze silnik zacznie chodzic ciszej i ladniej.. 65$ . Pierwszy tuning silnika haha

Edytowane przez Warstar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Teraz zamawiac bede nowy napinacz lancucha rozrzadu i zakladam ze silnik zacznie chodzic ciszej i ladniej.. 65$ ....

 

Te 65$ to z kosztami przesyłki? Zamówiłeś już czy będziesz zamawiał, bo możemy partycypować w kosztach przesyłki zamawiając 2 sztuki razem. Czy ten napinacz który zamawiasz to jest napinacz manualny (w miejsce hydraulicznego) - możesz podać jakieś linki?

 

pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jest w takim razie "nie tak" z seryjnym napinaczem ? U mnie raczej nie ma jakiś niepokojących dźwięków i dlatego pytam...

 

pzdr

 

Ten problem nie jest zasadą ale występuje - po jakimś czasie - najczęściej 30-40 mth. Tutaj jest wątek w którym poruszone są szczegóły.

 

http://www.dirtbikeworld.net/forum/archive...hp/t-46977.html

 

Nie jestem mechanikiem i nie znam się na tym ale podobno fabryczny hydrauliczny napinacz sterowany ciśnieniem oleju nie wzbudza zaufania. Po jakimś czasie słabo napięty łańcuszek powoduje hałasy rozrządu, może nawet w efekcie przeskoczyć o kilka ząbków co z kolei może bardzo źle się skończyć dla silnika. Ludzie zakładają zmiast tego napinacze manualne. Ja sam nadal śledzę ten temat żeby się więcej dowiedzieć. U mnie też nie ma jeszcze żadnych niepokojących dźwięków (~15mth) ale lepiej dmuchać na zimne.

 

pzdr

Edytowane przez marcinos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak już przy zaworach jesteśmy to tutaj link to artykułu który ze szczegółami opisuje regulację w 450 EXC-R '08, no i może w trochę bardziej przyjaznym języku :) : http://paochow.com/forum/index.php?topic=40.0

 

pozdr

Edytowane przez marcinos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ciekaw jestem jak wasze rozrządy w excr, u mnie po przejechaniu 30h napinacz często hałasuje, czasami pomaga większy stan oleju (odrobine powyżej okienka) czas się sprawie przyjżeć bo robi się groźnie

Niestety to jest bolączka nowych kaciorów, w początkowych rocznikach całkiem padały i robiły bigos. Kumpel ma 530exc 2010 i też zaczął napinacz kłapać po kilku godzinach. Lekarstwem na to jest wymiana na mechaniczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...