adis3 Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 WitamKilka dni temu stałem się posiadaczem Hondy CRM 125 JD10 z cylindrem GILARDONI 1. Mam do Was pytanie. Gdzie znajduje się moduł zaworu wydechowego? Bo nie mogę go znalezc :sad: Aha I mam jeszcze jedno pytanie, przeczytałem cały temat i nie znalazłem odpowiedzi na przypadłość mojej crm'ki. Otóż jeśli przyspieszając dam gaz na full od zera to przy 6-6,5 tys go przez 2 sek przymuli i potem dobrze ciągnie, ale jeśli gazu daje powoli to przymulenie też jest ale przez ułamek sekundy. Może ktoś z Was wie o co chodzi? Czy może być to wina zaworu wydechowego? z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 moduł jest pod bakiem pisze na nim TV124 lub TV 78 obok modułu zapłonowego (2 duże czarne kostki są )..... crm 125 ma taką charakterystykę silnika że ma ,,dziurę'' w oddawaniu mocy w okolicach 6.5tys obr u mnie też było trochę to czuć (motocykl lepiej ciągnął przy 5 tys obr niż przy 6 )) a przy 7 jest strzał jadu-to co lubiłem najbardziej :D może być wina zaworu sprawdź czy jest prawidłowo ustawiony i czy w ogóle działa-czy są linki czy silniczek działa(po przekręceniu kluczyka zawór powinien się ustawiać jeśli masz zdrowy akumulator, można też zdjąć bak odpalić moto dodawać gazu i zobaczyć czy silniczek się rusza...) Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adis3 Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 (edytowane) WitamZawór działa, sprawdzalem go kilka dni temu ale coś niezbyt żwawo, wkrecilem moto na 9tys. obr. i powoli zaczal sie otwierać.Ale nie wiedziałem gdzie jest moduł i gdzie go szukać. W weekend sprawdzę jaki mam moduł i będę dalej działać. Aha zawór ponad 2,5 tys obr przelaczyl sie na 2 pozycje i powyzej tych 7 wracal do pierwszej, czy powinno tak być? A tak przy okazji to jeśli okazałoby się że mam zablokowany moduł to jak zablokować zawór w pozycji otwartej caly czas? Nie chcialbym nic uszkodzic Pozdrawiam Edytowane 18 Października 2011 przez adis3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Aha zawór ponad 2,5 tys obr przelaczyl sie na 2 pozycje i powyzej tych 7 wracal do pierwszej, czy powinno tak być?dokładnie ale coś niezbyt żwawo przesmaruj albo wymień linki- może przez nie jest opór a jak ci się spali silniczek to będzie ciężko dostać.... u mnie jedna się już rozwarstwiała i przez to wolno chodził.....orginalnych raczej nie dostaniesz trzeba dorobić.. A tak przy okazji to jeśli okazałoby się że mam zablokowany moduł to jak zablokować zawór w pozycji otwartej caly czas? Nie chcialbym nic uszkodzic zdejmujesz dyfuzor ściągasz dekielek z napisem rc valve i potem ściągasz obie linki z silniczka i z tego mechanizmu pod dekielkiem i wtedy zaglądasz przez okno wydechowe i ustawiasz sobie zawór na otwarty potem blokujesz półksiężyc pod dekielkiem żeby się nie ruszał (to już twoja inwencja jak ) i zamykasz dekielek i składasz do kupy.... pamiętaj tylko że bez zaworu będzie mieć bardzo słaby dół obrotów a strzał mocy przy 7 tys będzie jeszcze bardziej odczuwalny... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adis3 Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 WitamDzięki za rady :biggrin: W piątek sprawdze linki i moduł i napisze co i jak. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adis3 Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 WitamSprawdziłem moduł i pisze na nim TV 84. A linki chodzily luzno ale przesmarowalem je. I przy okazji sciagniecia dyfuzora zajzalem do otworu wydechowego w cylindrze i widze ze tlok ma przedmuchy tzn. pod 1 i 2 pierścieniem czarny osad ale na tloku nie ma rys. Za to na gladzi cylindra widać delikatne rysy. Sprezanie to 8atm. Czy moge jeszcze na tym pojezdzic? Na wiosne zamierzam zrobic remoncik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 8 atm to tak średnio...... jak masz żeliwną tuleje to ja bym jeździł jak poczujesz że przestaje jechać albo strzały w wydech przy odpalaniu zimnego silnika to szlif i jazda dalej...... jak masz nicasil to przy tych 8 już bym sprawdził stan nicasilu.... crm niestety ma tylko 2 szlify a potem tulejowanie :icon_rolleyes: można ,,zrobić więcej'' wstawiająąc np po wosnerze wertexa bo różnią sie wymiarami ale to szlifierz (dobry spec) musi ocenić czy sie da.... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adis3 Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 WitamJeszcze z miesiac pojezdze i na zime remont... A czym nicasil wizualnie różni się od tulei? Słyszałem że jak jest nicasil to też szlif można zrobić. Czy w PL są takie zakłady? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 WitamJeszcze z miesiac pojezdze i na zime remont... A czym nicasil wizualnie różni się od tulei? Słyszałem że jak jest nicasil to też szlif można zrobić. Czy w PL są takie zakłady? To źle słyszałeś, nicasilu się nie szlifuje, można go przehonować bez zbierania materiału, ale w PL jest mało zakładów które mają odpowiednie głowice do honowania go, ponieważ nicasil jest bardzo twardy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 A czym nicasil wizualnie różni się od tulei? niczym :D z nicasilem to jest tak: jak dbasz o olej, nie przegrzewasz moto, masz dobry czysty filtr powietrza, i pilnujesz wymian tłoków to niby nicasil jest lepszy bo lepiej odprowadza ciepło, pozatym często jest tak że zmieniasz tłoki i zmieniasz i ciągle ten nicasil jest, nie trzeba robić szlifów i niby docieranie krótsze... ale jeśli chodzi o moje prywatne zdanie to żeliwna tuleja jest lepsza :D raz że odporność na przegrzania i niedosmarowanie większa (a wypadki chodzą po ludziach-awarie dozownika pompy wody itp) jak zaniedbasz tłok to i tak musisz zrobić szlif i tak...nawet tulejowanie jest tańsze niż nowy nicasil albo nowy cylinder, nie mówiąc że szlif 50 zł.... crm ma tylko 2 nadwymiary z wossnera i jakieś możliwe że jakbyś kombinował to np między ten drugi szlif wossnera wcisnąłbyś vertexa na 1 czy coś w stylu bo vertex ma ine nadwymiary niż wossner...pozatym zawsze jest jeszcze chińszczyzna np meteor :D wiem że wossner ma nominał, 1 szlif i 2 szlif..... nie słyszałem jeszcze żeby komuś w takim dualowym 2T jakoś widowiskowo silnik wybuchł od zaniedbania tłoka, raz słyszałem jak w kmxie urwała sie korba ale nie tłok a ostatnio robiłem dt 80 to strzelała w wydech miała kompresji 6 i jeszcze jeździła :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adis3 Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 WitamCRM'e przetestowałem jezdzac wczoraj pol dnia po lesie w tym z godzine po zwirowni i daje rade, ale sie raz zagotowala. Słyszałem że receptą na to jest wentylator chłodnicy. Conieco wiem o elektryce, ale zastanawiam się jak go mam podpiąć. Czyli ma chodzić cały czas czy przy określonej temperaturze się załączać. Jakie Wy macie patenty? Pozdrawiam PS: Dzięki za info o nicasilu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 Najpierw zacznij od wymiany płynu, ewentualnie czyszczenia układu, sprawdzenia termostatu, pompy i odpowietrzenia. CRM nie ma problemów z przegrzewaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ReD-GreeN Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 tak jak Damiano mówi nie powinna sie zagotować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 (edytowane) CRM nie ma problemów z przegrzewaniem. a moja miała i kumpla też i sporo fot widziałem z 2 chłodnicami więc coś jest na rzeczy :D ja miałem wiatraczek z zasilacza komputerowego podłaczony pod akumulator z wyłacznikiem ręcznym w kierownicy, rewelacja.... niby taki wiatraczek nie jest odporny na warunki atmosferyczne, ale mój niejedno przeżył mycia myjką, i jazdę w burzy piaskowej i działał...prądu pobiera to bardzo mało nie zakłóca orginalnej słabej instalacji, nawet jak się zniszczy czy odpadnie to kosztuje noy chyba 8 zł a ja mam sporo z zapasów ja tym sterowałem na zasadzie-jak temp otoczenia była wyższa niż 5 stopni i zaczynałem latać ,,miejscówkowo'' typu 1 bieg opór gaz 10tys obr i ciśniemy podjazd (niska prędkość wysokie obroty) to włączałem wentylatorek i chodził cały czas dopóki nie zaczynałem powrotu do domu czy latania na wyższym biegu z wyższą prędkością.... mój egzemplarz miał wywalony termostat więc niewyłaczenie wentylatora na trasę powododowało ,,przechłodzenie'' silnika i temperatura była poniżej temp pracy i silnik był słaby i dużo palił... crm ma fatalnie zestopniowaną skrzynię biegów jak na enduro ma bardzo długą jedynkę i słaby dół(w końcu silnik od nsr ) atakując ostre podjazdy nie da sie uniknąć piłowania na 1 gdzie prędkość jest niewielka a obciązenie silnika bardzo wysokie... wtedy chłodzenie jest niewydajne-dużo 2T dual sportów ma ten sam problem dt 125 też na wielu forach ten problem jest poruszany.....chyba tylko aprilla rx ma fabrycznie 2 chłodnice i jest wolna od tego typu wad.... dobrym wyjściem lepszym od wiatraczka jest druga chłodnica-ale w crm nie ma za bardzo miejsca i koszt wyższy... u mnie ten śmieszny wiatraczek wystarczał do tego stopnia że można było w 30 stopniowe upały palić gumę izakopywać moto po wahacz :D wcześniej 2-3 podjazdy w piachu do kolan z ostrym piłowaniem na jedynce- moto wywalało wode i słabło, najlepiej wtedy zrobić rundkę szybko ale z niskimi obrotami np 4-5 tys na 3 czy 4 biegu wtedy obieg powietrza szybko schładza płyn i potem dopiero postawić moto niech stygnie... zatrzymanie się w miejscu i zgaszenie silnika po wywaleniu wody jest niebezpiecznie i może grozić uszkodzeniami silnika-zatrzymujesz obieg przegrzanej wody i hamujesz odpływ temperatury z cylindra..... Edytowane 25 Października 2011 przez michoa Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadzias Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 Witam wszystkich fanów HONDY CRM.Od soboty jestem posiadaczem Hondy crm 125 ,i miałbym dowas kilka pytań, a mianowicie: 1,jaki? filtr Twin Air będzie pasował do crm 125, bo w katalogu nie mają nic do tego modelu.znalazłem cos takiego do crm 250 ale nie jestem pewien czy będzie dobry:http://allegro.pl/filtr-powietrza-twin-air-twinair-honda-crm-250-94-i1887075429.html2,to samo pytanie o tarcze hamulcową tylnią3,no i pytanie godne świeżaka jak? spuścić olej ze skrzyni :)4,i jeszcze jedno czy to normalne że na wolnych obrotach czasem zapala mi się kontrolka smarowania,i w czasie jazdy też się zdarza że się lekko jarzy.A tak w ogóele to może lepiej się tego pozbyć i lać mieszanke?Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.