Skocz do zawartości

blokowanie tylnego kola


pluto2202
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam. prosze o pomoc. yamaha fazer600 po zmianie zestawu napedowego zaczela dziwnie sie zachowywac podczas jazdy. po wzuceniu drugiego biegu i otkrec eniu manetki gazu zaczyna przeskakiwac jakby lancuch i wybija bieg. dzis nawet zblokowalo tylne kolo ale na tyle ze jeszcze sie krecilo ale bardzo ciezko po zatdrzymaniu motor zgasl. bieg sie zblokowal i ciezko bylo wbic luz. chcialem zauwazyc ze przerd wymiana nie zachowywal sie tak. lancuch naciagniety jest wg zalecen producenta. po postawienu motocykla na centralnej stopce wrzuceniu drugiego biegu i dodaniu gazu slychac jakby wycie lozyska. czy jest mozliwe ze moglo pasc lozysko na walku skrzyni biegów?? pozdrawiam i czekam na informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli lancuch jest nowy i naciagniety to jak moze przeskakiwac? WYglada na to, ze wysypaly sie jakies zebatki skrzyni albo sprzeglo klowe.

 

 

 

a czy w tym wypadku wystepuje to dziwne gwizdanie. to robi na kazdym biegu.

 

 

a czy w tym wypadku wystepuje to dziwne gwizdanie. to robi na kazdym biegu.

 

 

 

i co to jest sprzeglo klowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak gwizdze na kazdym biegu to calkiem mozliwe ze lozysko. Kwestia tylko jak zmienia sie to gwizdanie pod wzgledem: a- poszczegolnego biegu b-obrotow silnika na danym biegu

Czy demontowaliscie zebatke zdawcza (przy silniku) w jakis ludzki sposob ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze pytanie w tym temacie w jaki sposób była zdjeta i założona zębatka przy silniku?-zakładając że, reszta jest w porządku

 

 

 

 

powiem tak,zebatka z przodu zeszla bez problemu jak rowniez bez problemu poszlo ja zamontowac. teraz zdemontowalem lancuch i okazalo sie ze jednak to lancuch tak szumial na slizzgaczu wiec wykluczam lozysko. czy to moze byc wina sprzegla czy skrzynia sie sypie. pozdrawiam i dziekuje za aktualne odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sławetny 2 bieg ... pewnie masz uszkodzone sprzegło kłowe jesli nie wiesz co to jest nawet sie nie zabieraj za naprawe. Dla zaspokojnia twojej ciekawosci powiem tylko ze twoja skrzynia jest stale zazebiona oznacza to ze wszystkie zebatki ze soba sie zazebiaja, zmioana biegu nastepuje poprzes połoczenie z wałkiem odpowiedniej pary kół zebatych dzieje sie to najczesciej przez inne koło zebate wyposazone własnie w sprzegła kłowe, takie wyspustki z boku koła zebatego;] oczywiscie maja one odpowiednie nachylenie itp;] Jesli dajmy nato ktos sobie lubił strzelic ze sprzegiełka na 2 biegu no to nasze nieszczesliwe sprzegło kłowe przenosiło duze obciazenia i to w dodatku udarne ;] Jak wiesz takie obciazenia cienko słuza utwardzanemu i kruchemu materiałowi nastapiło wyszczerbienie lub zaokraglenie sprzegła kłowego które to straciło odpowiednie nachylenie w ten oto sposób podczas dodania gazu zamias samodociskania sprzegła kłowego otrzymujemy efekt przeciwny. Przy okazji znajc zycie i szczescie wodzik nadawac bedzie sie do wymiany. Sprzeglo kłowe mozna regnerować. Przywraca sie mu odpowiednie nachylenie np. na frezarce(ja tak np. robie ale co sie wtedy omęcze to moje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sławetny 2 bieg ... pewnie masz uszkodzone sprzegło kłowe jesli nie wiesz co to jest nawet sie nie zabieraj za naprawe. Dla zaspokojnia twojej ciekawosci powiem tylko ze twoja skrzynia jest stale zazebiona oznacza to ze wszystkie zebatki ze soba sie zazebiaja, zmioana biegu nastepuje poprzes połoczenie z wałkiem odpowiedniej pary kół zebatych dzieje sie to najczesciej przez inne koło zebate wyposazone własnie w sprzegła kłowe, takie wyspustki z boku koła zebatego;] oczywiscie maja one odpowiednie nachylenie itp;] Jesli dajmy nato ktos sobie lubił strzelic ze sprzegiełka na 2 biegu no to nasze nieszczesliwe sprzegło kłowe przenosiło duze obciazenia i to w dodatku udarne ;] Jak wiesz takie obciazenia cienko słuza utwardzanemu i kruchemu materiałowi nastapiło wyszczerbienie lub zaokraglenie sprzegła kłowego które to straciło odpowiednie nachylenie w ten oto sposób podczas dodania gazu zamias samodociskania sprzegła kłowego otrzymujemy efekt przeciwny. Przy okazji znajc zycie i szczescie wodzik nadawac bedzie sie do wymiany. Sprzeglo kłowe mozna regnerować. Przywraca sie mu odpowiednie nachylenie np. na frezarce(ja tak np. robie ale co sie wtedy omęcze to moje).

 

 

 

kolega wueska trafil faktycznie cos z drugim biegiem jest nie tak reszta biegów dziala bez zazutow, jak powoli przyspieszam na na 2 to jest wszystko ok zato jak mu odkrece to wskakuje lluz.mial juz ktos z was taki problem?? co go moze bolec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to prawda ze jak spokojnie jeździ nie używając drugiego biegu to sie nic nie powinno stać? czy to może pociągnąć jakieś konsekwencje? w końcu do zakończenia sezonu jeszcze dużo czasu z kasa u mnie krucho, pozdrawiam i nie życzę nikomu takiej sytuacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...