kaapsel Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 to moj pierwszy post wiec witam szanownych forumowiczów i miłosnikow moto, oto moj problem : przy starcie łancuch podskakuje jak pijany a przy zmienie z 1 na 2 i z 2 na 3 jest duzy wyczuwalny luz, łancuch jest dobrze napiety zgodnie z zaleceniami w instrukcji, to jakis luz wewnatrz silnika, co to moze byc -sprzegło??? w takich silnikach co najpredzej sie wyrabia ?; luzu na zebatce nie ma, motocykl to HYOSUNG KARION 125 , dzieki za podpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 to moj pierwszy post wiec witam szanownych forumowiczów i miłosnikow moto, oto moj problem :przy starcie łancuch podskakuje jak pijany a przy zmienie z 1 na 2 i z 2 na 3 jest duzy wyczuwalny luz, łancuch jest dobrze napiety zgodnie z zaleceniami w instrukcji, to jakis luz wewnatrz silnika, co to moze byc -sprzegło??? w takich silnikach co najpredzej sie wyrabia ?; luzu na zebatce nie ma, motocykl to HYOSUNG KARION 125 , dzieki za podpowiedzPo pierwsze, sprawdź napięcie łańcucha na postoju. Według starych zasad, powinno wynosić 2,5 cm (mierzone od jednego skrajnego położenia naciąganego łańcucha w kierunku góra - dół do drugiego skrajnego położenia).Po drugie takie "skakanie" łańcucha spowodowane może być charakterystyką silnika, tzn. sposobem oddawania momentu. Taki mały silniczek, musi kręcić wysokie obroty, więc albo za wolno dodajesz gazu i silnik szarpie, albo jeśli start jest płynny, po prostu w twoim sprzęcie to norma. W tekstach o chińskich sprzęcikach często można przeczytać o szarpaniu w napędzie. Co do zużywania się części, to o ile w połączeniu tylnej zębatki z kołem nie ma gumowych amortyzatorów (zębatka jest mocowana na sztywno) to najszybciej będzie ulegała zużyciu mała zębatka na wyjściu z silnika, wałek na którym jest osadzona, następnie łańcuszek sprzęgłowy (jeśli występuje, bo napęd mogą przenosić z silnika na skrzynię biegów koła zębate) no i oczywiści sam łańcuch napędowy. Zębatka tylna z racji wymiarów powinna zużywać się najwolniej, ale dużo zależy od jej jakości. Jeśli uważasz, że silnik pracuje nieprawidłowo, warto skontaktować się z serwisem, może coś sprawdzą, poprawią lub utwierdzą, że "ten typ tak ma". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo28 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Może masz tak zużytą zębatkę, że łańcuch przeskakuje na ząbkach. Ale wtedy raczej byłoby to słychać.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Kojarzy mi się to ze złym olejem w skrzyni i niewyregulowanym sprzęgłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 no jeśli szarpie przy ruszaniu to problem jest po stronie wybitego kosza przez tarcze sprzęgła. Nie wiadomo ile przejechałeś kilometrów i w jakim stanie masz napęd, jeśli mocno zużyty i wyciągnięty jak zwykle w jednym miejscu to też będzie szarpał i skakał. Jeśli zmienia swoje napięcie podczas jazdy i zmiany biegów, to sprawdź luz wahacza na tulejach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaapsel Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 ja żóltodziób!!!! :wink: , kupiłem dzis smar w sprayu do łancucha z SHELA i posmarowałem łańcuch ktory był suchy :) ;) :banghead: stad to zawodzenie i podskakiwanie łańcucha, ale luz przy zmianie biegów i tak wydaje mi sie byc zbyt duzy, odnosnie pracy silnika to jest super,pali od dotkniecia lub od kopniecia zalezy od checi sposobu zapalenia,,,, przepraszam kolegów ale moj motorek nie jest chinski ;) :banghead: :biggrin: tylko koreanski ; częsci zamienne sa pakowane jak w porzadnym serwisie z opisem i numerem katalogowym i wcale nie sa tanie bo amor tylny kosztował mnie 570 zł, to cos w stylu hyundaya porownujac do rynku samochodowego , a ostatnio ogladałem Hyosunga Agile, piekny motorek, mysle ze marka jest u nas głeboko nie doceniona ale tez i Hyosungowi nie zalezy chyba skoro nie inwestuje w wizerunek.,,, co do pojemnosci to faktycznie jest mała ale ja sie mozna powiedziec ucze , wiec nie chce sie uszkodzic ,zreszta , ten motorek to typowy trailway ale faktycznie przydałby mu sie mocniejszy silnik, kiedys Yamaha TW była o poj 200 cm, moj sprzet to motor tej samej klasy co Yamaha TW 125 cm, SUZUKI VAN VAN , tylko od Yamachy lepiej sie zbiera (kolega ma Yamache TW 125,) ale moze to byc tez wina tego ze jego jest zablokowana, w kazdym razie na poczatek mi wystarcza,,,,, apetyt rosnie w miare jedzenia i szczescie trza se dozowac :)))) bardzo dziekuje wszystkim za odpowiedzi (nie wiem czemu ale nie dostaje info o odpowiedziach w temacie) serdecznie pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.