Skocz do zawartości

Cbr 1000 rr brak ładowania :(


Gienek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli dobrze pomierzyłeś napięcie przemienne pomiędzy fazami to uzwojenie jest uszkodzone i należy go wymienić. Dużym błędem jest montaż nowego regulatora przed takimi pomiarami.

Niestety czeka Cię spory wydatek.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużym błędem jest montaż nowego regulatora przed takimi pomiarami.

Niestety czeka Cię spory wydatek.

 

 

No to plansza... Do tej pory się dziwię... Przecież to Honda...

 

Ale nasunęła mi się jeszcze jedna obawa. W warsztacie wykonują ostateczny pomiar i dajmy na to wyrokują,

że trzeba zamówić nowe uzwojenie alternatora. Pytanie czy taki pomiar jest wystarczającą czynnością diagnostyczną ?; Czy przed zamówieniem warto byłoby odkręcić dekiel ?; Czy jakiś kabelek mógł się tam odkręcić i przy sprawnym uzwojeniu wprowadzać nas w błąd nie przekazując napięcia na kostkę ?

Zabiegani mechanicy diagnozę postawią pewnie szybko i raczej pruć dekla nie będą tylko zlecą zamówienie.

Czy jest możliwość rozłączenia jakiejś wtyczki, śrubki itp pod deklem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rano raz jeszcze pomiar napięcia przemiennego pomiędzy fazami. Obroty: 5000 odpięta kostka od regulatora

 

Jaja są !

 

wyszło:

4,3 V

4,1 V

4,3 V

 

 

Wczoraj wieczorem miałem na dwóch po ponad 50 V a na jednym 4 V

 

? ? ?

Edytowane przez Gienek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to plansza... Do tej pory się dziwię... Przecież to Honda...

 

Ale nasunęła mi się jeszcze jedna obawa. W warsztacie wykonują ostateczny pomiar i dajmy na to wyrokują,

że trzeba zamówić nowe uzwojenie alternatora. Pytanie czy taki pomiar jest wystarczającą czynnością diagnostyczną ?; Czy przed zamówieniem warto byłoby odkręcić dekiel ?; Czy jakiś kabelek mógł się tam odkręcić i przy sprawnym uzwojeniu wprowadzać nas w błąd nie przekazując napięcia na kostkę ?

Zabiegani mechanicy diagnozę postawią pewnie szybko i raczej pruć dekla nie będą tylko zlecą zamówienie.

Czy jest możliwość rozłączenia jakiejś wtyczki, śrubki itp pod deklem?

 

Hondy też siępsują - nie ma motocykli doskonałych ;) Tylko dziwi mnie fakt, że w tak świeżym motocyklu padł alternator (o ile to okaże się prawdą). Który masz rok i przebieg swojej CBRy?

 

Rozumiem gdyby to był regulator napięcia, ale alternator... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem wczoraj nowy alternator /t.j. przeszczepiony od dawcy organów, bo za nowy Pan Honda liczy 1200/.

Wszystko wydaje się być w normie. Po odpaleniu napięcie na klemach akumulatora wskakuje na 14,37 V i jest stałe niezależnie od obrotów silnika. Przegazówki nie dają skoków napięcia. Dodam że to nowy i podładowany akumulator przed przekręceniem kluczyka napięcie na klemach: 13,07 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wszystko wyglada dobrze.

Sprawdziles instalacje ???

Dobrze by bylo nie pozegnac sie za szybko z tym alternatorem.

Jak badasz napiecie na klemach aku to wlaczaj swiatlo ( z wylaczonym silnikiem ) - wowczas nie pokaze 13V :D

Zreszta wszystkie pomiary robisz z wlaczonym swiatlem ( czyli obciazonym aku ) bez tego miernik pokazuje tkzw napiecie powierzchniowe aku, ktore nic nie znaczy.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem połączenia i regulator - wygląda że jest dobrze...

 

Napiszę jeszcze, że co mi kolega Gruby napisał dwa dni temu na prv /czyli już po naprawie/, mam nadzieję że się kolega nie obrazi, a to co Gruby napisał może być użyteczne w przyszłości dla innych forumowiczów...

 

 

...

a Pan Honda Ci nie powiedział, że na alternatory CBR 1000 RR była kampania gwarancyjna?

Dokładnej przyczyny przepalania cewek producent nie ustalił. W razie padaki wymienia się stator i koło magnesowe. Nowe ma troszkę mniejszą średnicę, co ma poprawiać chłodzenie statora.

Aha, kampanie serwisowe w Hondzie się nie przedawniają i nie ma znaczenia, z jakiego rynku motocykl pochodzi.

Udaj się więc do dealera, niech sprawdzą po numerze VIN, czy Twój sprzęt się łapie na kampanię i jeśli tak, to niech wymieniają!

...

 

Dodam też, że nie omieszkam zapytać w Hondzie jaki jest ich stosunek do w/w kwestii. Pozdrawiam.

 

p.s. Znajomy specjalista mechanik twierdzi, że przyczyną mógł byc kiepski akumulator /był od nowości/

Edytowane przez Gienek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...