Piotr Dudek Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Jeżeli dobrze pomierzyłeś napięcie przemienne pomiędzy fazami to uzwojenie jest uszkodzone i należy go wymienić. Dużym błędem jest montaż nowego regulatora przed takimi pomiarami.Niestety czeka Cię spory wydatek. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gienek Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Dużym błędem jest montaż nowego regulatora przed takimi pomiarami.Niestety czeka Cię spory wydatek. No to plansza... Do tej pory się dziwię... Przecież to Honda... Ale nasunęła mi się jeszcze jedna obawa. W warsztacie wykonują ostateczny pomiar i dajmy na to wyrokują, że trzeba zamówić nowe uzwojenie alternatora. Pytanie czy taki pomiar jest wystarczającą czynnością diagnostyczną ?; Czy przed zamówieniem warto byłoby odkręcić dekiel ?; Czy jakiś kabelek mógł się tam odkręcić i przy sprawnym uzwojeniu wprowadzać nas w błąd nie przekazując napięcia na kostkę ?Zabiegani mechanicy diagnozę postawią pewnie szybko i raczej pruć dekla nie będą tylko zlecą zamówienie. Czy jest możliwość rozłączenia jakiejś wtyczki, śrubki itp pod deklem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Ja bym wyjął ten altek i pomierzył przy samym uzwojeniu czy prąd na pewno tam spieprza na masę. Zasugeruj im to. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gienek Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 (edytowane) Dzisiaj rano raz jeszcze pomiar napięcia przemiennego pomiędzy fazami. Obroty: 5000 odpięta kostka od regulatora Jaja są ! wyszło:4,3 V4,1 V4,3 V Wczoraj wieczorem miałem na dwóch po ponad 50 V a na jednym 4 V ? ? ? Edytowane 11 Sierpnia 2008 przez Gienek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 No to plansza... Do tej pory się dziwię... Przecież to Honda... Ale nasunęła mi się jeszcze jedna obawa. W warsztacie wykonują ostateczny pomiar i dajmy na to wyrokują, że trzeba zamówić nowe uzwojenie alternatora. Pytanie czy taki pomiar jest wystarczającą czynnością diagnostyczną ?; Czy przed zamówieniem warto byłoby odkręcić dekiel ?; Czy jakiś kabelek mógł się tam odkręcić i przy sprawnym uzwojeniu wprowadzać nas w błąd nie przekazując napięcia na kostkę ?Zabiegani mechanicy diagnozę postawią pewnie szybko i raczej pruć dekla nie będą tylko zlecą zamówienie. Czy jest możliwość rozłączenia jakiejś wtyczki, śrubki itp pod deklem? Hondy też siępsują - nie ma motocykli doskonałych ;) Tylko dziwi mnie fakt, że w tak świeżym motocyklu padł alternator (o ile to okaże się prawdą). Który masz rok i przebieg swojej CBRy? Rozumiem gdyby to był regulator napięcia, ale alternator... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrekRR Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Vector bo ta 1000 jest dlubana :) Juz kilka tematow o niej na tym forum bylo, np: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...97686&hl=gienek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gienek Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 2005, 30 000drugi sezon z power commanderem jeżdżę, więc mniemam że to nie on jest sprawcą usterki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Vector bo ta 1000 jest dlubana :crossy: Juz kilka tematow o niej na tym forum bylo, np: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...97686&hl=gienek A to rzeczywiście... Nie zwróciłem uwagi :cool: No to później są problemy :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gienek Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 alternator jednak padł. 2 cewki się aż przypiekły :icon_biggrin:no to szukamy sprawcy tego zamieszania ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konował Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Sprawcy raczej nie znajdziesz, po prostu zuzyla sie izolacja na uzwojeniu i zrobilo przebicie off corse zwarcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 W 3 letnim japsie ???Sprawdz instalacje, szczegolnie polaczenia z masa, alarmowe ( jezeli sa ) i wszystko co jest nie fabrycznie zalozone. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gienek Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Założyłem wczoraj nowy alternator /t.j. przeszczepiony od dawcy organów, bo za nowy Pan Honda liczy 1200/.Wszystko wydaje się być w normie. Po odpaleniu napięcie na klemach akumulatora wskakuje na 14,37 V i jest stałe niezależnie od obrotów silnika. Przegazówki nie dają skoków napięcia. Dodam że to nowy i podładowany akumulator przed przekręceniem kluczyka napięcie na klemach: 13,07 V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Czyli wszystko wyglada dobrze.Sprawdziles instalacje ???Dobrze by bylo nie pozegnac sie za szybko z tym alternatorem.Jak badasz napiecie na klemach aku to wlaczaj swiatlo ( z wylaczonym silnikiem ) - wowczas nie pokaze 13V :DZreszta wszystkie pomiary robisz z wlaczonym swiatlem ( czyli obciazonym aku ) bez tego miernik pokazuje tkzw napiecie powierzchniowe aku, ktore nic nie znaczy. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gienek Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 (edytowane) sprawdziłem połączenia i regulator - wygląda że jest dobrze... Napiszę jeszcze, że co mi kolega Gruby napisał dwa dni temu na prv /czyli już po naprawie/, mam nadzieję że się kolega nie obrazi, a to co Gruby napisał może być użyteczne w przyszłości dla innych forumowiczów... ...a Pan Honda Ci nie powiedział, że na alternatory CBR 1000 RR była kampania gwarancyjna?Dokładnej przyczyny przepalania cewek producent nie ustalił. W razie padaki wymienia się stator i koło magnesowe. Nowe ma troszkę mniejszą średnicę, co ma poprawiać chłodzenie statora.Aha, kampanie serwisowe w Hondzie się nie przedawniają i nie ma znaczenia, z jakiego rynku motocykl pochodzi.Udaj się więc do dealera, niech sprawdzą po numerze VIN, czy Twój sprzęt się łapie na kampanię i jeśli tak, to niech wymieniają!... Dodam też, że nie omieszkam zapytać w Hondzie jaki jest ich stosunek do w/w kwestii. Pozdrawiam. p.s. Znajomy specjalista mechanik twierdzi, że przyczyną mógł byc kiepski akumulator /był od nowości/ Edytowane 18 Sierpnia 2008 przez Gienek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 To jest mozliwe, w moim vanie wlasnie taki nr mial miejsce.Aku bralo kazdy mozliwy prad i altek pracowal caly czas na 110% az w koncupadl. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.